هرچه که برای تقویت اسپرم و تخمک باید خورد

اگر برای باروری به مشکل خورده اید تغذیه خود را اصلاح کرده و به غذاهای مفید برای تقویت اسپرم و تخمک روی بیاورید که به شدت تاثیر گذارند.

هرچه که برای تقویت اسپرم و تخمک باید خورد

تقویت و افزایش اسپرم و تخمک با خوردنی ها و تغذیه

کمبود اسپرم و تخمک یعنی ضعف در قدرت باروری زن و مرد و این ضعف یعنی ناتوانی در بارداری . بخشی از راههای درمانی مشکلات باروری و چگونگی تقویت اسپرم و تخمک با برنامه غذایی و تغذیه مناسب با نسخه های گیاهی و طبیعی درمان می شود. در بعضی از زوجین نبود اسپرم و تخمک کافی مانع از بارداری می شود در نتیجه دوران ناباروری برای این زن و مردها آغاز می گردد. تقویت و افزایش میزان اسپرم مردان و تخمک در زنان اصلی ترین هدف در انجام راه و روش های درمان است.

درمان هایی طب مدرن و طب سنتی که بحث ما در این بخش قسمت گیاهی و خوراکی درمان خواهد بود. در حقیقت در این بخش از سلامت جنسی در نمناک ما مواد غذایی و خوراکی هایی که با افزایش و تقویت اسپرم و تخمک شانس باردار شدن را افزایش می دهد به شما معرفی خواهیم کرد.

موثرترین مواد غذایی برای تقویت اسپرم و تخمک

افزایش و تقویت میزان اسپرم و تخمک با طب سنتی
ادویه ای قوی به نام زنجبیل مناسب برای تقویت اسپرم و تخمک
زنجبیل یکی از مواد غذایی مفید در تقویت جنسی است به طوریکه در طب سنتی چینی زنجبیل را به عنوان یکی از نسخه های اصلی تقویت اسپرم و تخمک توصیه می کنند ، چینی ها زنجبیل را " یانگ" یعنی ماده ی غذایی که باعث گرمی می شود می نامند و از ان برای درمان ناباروری بسیار کمک می گیرند. زنجبیل در صدر خوراکی های گیاهی تقویت اسپرم و تخمک قرار گرفته است چرا که میل و قوای جنسی را بالا برده و در شرایط مطلوب نگه می دارد و این جای تعجب ندارد.

تقویت اسپرم و تخمک با ادویه

این نوع برنج به دلیل آنکه منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده است تخمک گذاری را منظم کرده و باعث باروری می شود. گفتنی است برنج قهوه ای حاوی مقدار زیادی اسید فولیک است، که از نقص لوله عصبی در نوزادان تازه متولد شده پیشگیری میکند.

مارچوبه برای تقویت اسپرم و تخمک

چرا مارچوبه ؟ به دلیل داشتن ویتامین سی بالا ، ولی چرا ویتامین سی ؟ ویتامین C در بدن به دلیل کاهش سطح رادیکال های آزاد قادر خواهد بود قدرت تولید و جنبندگی اسپرم های تولیدی را نیز افزایش دهد.مقادیر بالای ویتامین C در این ماده غذایی آن را به یک محافظ قوی برای جلوگیری از اکسیداسیون اسپرم ها و نیز محافظت از سلامت غشاء سلول های بیضه تبدیل کرده است.

یکی دیگر از گیاهان موثر در تقویت جنسی گیاه مریم گلی است.مریم گلی سرشار از هورمون هایی است که قوای جنسی زنانه را تقویت می کند و برای زنانی که با سردمزاجی و کاهش میل جنسی مواجه هستند درمان فوق العاده ای از سوی متخصصان طب سنتی است.

تقویت اسپرم و تخمک با برگ های تمشک قرمز
این گیاه جزو معروف ترین درمانی های طبیعی ناباروری است. برگ های تمشک قرمز به دلیل داشتن میزان زیادی کلسیم به تنظیم هورمون ها کمک قابل توجهی می کند و مشکل اختلالات تخمک گذاری را کم می کند.

متخصصان طب سنتی پیشنهاد می کنند آن را همزمان با شبدر چمنی مصرف کنید چراکه بیشتری دارد. علاوه بر این مصرف برگ های تمشک قرمز باعث جلوگیری از سقط جنین و کاهش خونریزی زمان زایمان می شود.

روغن زیتون عالی برای تقویت اسپرم و تخمک
این روغن سراسر فایده و خاصیت برای باروری خوبست چرا که روغن زیتون چربی اشباع شده در روغن زیتون التهاب بدن را کاهش میدهد پس توصیه می شود زنان تحت درمان ناباروری روغن زیتون را در رژیم غذایی خود جای دهند.

تقویت اسپرم با سیر

طبق متون طب سنتی و توصیه متخصصان درمان های گیاهی سیر یکی از بهترین انتخاب های غذایی برای افزایش تولید اسپرم ها و تقویت اسپرم های تولیدی است برای رسیدن به تأثیرات کمکی سیر در این زمینه شروع مصرف با 1 تا 2 حبه سیر در روز می تواند مناسب باشد.

کنگرفرنگی یا آرتیشو برای تقویت اسپرم و تخمک

یکی از گیاهان موثر در تقویت جنسی کنگر فرنگی است و بدون شک آرتیشو یکی از سبزیجاتی است که بیشترین خواص محرک جنسی را دارد، این ماده ی غذایی برای تقویت قوای جنسی افراد بسیار موثر است.

تقویت اسپرم و تخمک با شیرین بیان

شیرین بیان برای خانم هایی که میزان تستوسترون بالا و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند موثر است برای همین نام این گیاه پرخاصیت در لیست گیاهانی که برای تقویت تخمک مفید هستند ثبت شده است. توجه داشته باشید که این گیاه نباید در دوره ی بارداری مصرف شود.شیرین بیان همچنین به تنظیم قاعدگی در خانم هایی که دچار بی نظمی هستند کمک می کند.

تقویت اسپرم و تخمک با گیاه پنج انگشت

ویتاگنوس موجود در گیاه پنج انگشت باعث رفع نارسایی تخمدان ها می شود و به تخمک گذاری کمک می کند. البته باید بدانید که درمان با ویتاگنوس طولانی مدت بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد.

هل برای تقویت اسپرم و تخمک

یکی دیگر از مواد غذایی موثر در تقویت جنسی هل است به این علت که همانند ادویه هایی مثل کاری، زیره، زردچوبه و گشنیز جریان خون را تحریک و بیشتر می کند و به همین دلیل انرژی جنسی شما را بالا می برد.

ویتامین E برای تقویت اسپرم و تخمک

اسپرم های دارای قدرت باروری بالا ، حاوی مقدار زیادی ویتامین E می باشند. همچنین ویتامین E برای جلوگیری از اکسید شدن روغن های گیاهی با چند پیوند دوگانه رژیم غذایی در بدن مورد نیاز است. بدن مردان و زنان به حدود 10 میلی گرم ویتامین E درروز نیازمند می باشند. برای جذب ویتامین ای مناسب و البته طبیعی بهتر است مواردی که نام برده شده است را در برنامه غذایی خود بگنجانید ، این مواد شامل :بادام ، فندق و سایر مغزها مانند بادام زمینی نیز از منابع خوب ویتامین E محسوب می شوند. تخم آفتابگردان و روغن زیتون نیز حاوی ویتامین E می باشد.جوانه گندم ، سیب زمینی شیرین و آواکادو نیز دارای مقادیر بالایی ویتامینE می باشد.

روی مناسب تقویت اسپرم و تخمک

کمبود روی، باروری مردان را تهدید می کند پس مصرف مواد غذایی حاوی روی برای افزایش باروری و تقویت اسپرم از اهمیت خاصی برخوردار است.منابع سرشار روی عبارتند از:گوشت گاو، لوبیا چیتی و قسمت تیره گوشت مرغ.

ویتامین B لازم برای تقویت اسپرم و تخمک

ویتامین B12 در مردانی که اسپرم کافی ندارند، موثر است. ویتامین های گروه ب در تقویت قوای جنسی زنان و مردان نقش دارند.از ویتامین های گروه B، تیامین(B1)، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین (B3) بسیار حایز اهمیت می باشند.

این ویتامین همچنین باعث ساخته شدن هورمون های جنسی می شود. مصرف نیاسین نیم ساعت قبل از فعالیت جنسی، هیجان جنسی را افزایش می دهد.ویتامین B6 از افزایش میزان پرولاکتین که خود باعث کاهش میل جنسی می شود، جلوگیری می کند و باعث افزایش باروری در زنان می گردد. منابع سرشار از ویتامین های گروه B عبارت اند از نان و غلات سبوس دار، تخم مرغ، حبوبات (نخود و لوبیا و..)، محصولات سویا، ماهی سالمون و دیگر ماهی های آزاد، آجیل، بروکلی، گوشت کم چرب و موز.

موز دارای آنزیم بروملین (Bromelain) است که در تقویت نیروی جنسی مردان موثر است. همچنین سرشار از پتاسیم و ویتامین های گروه B می باشد.باید توجه داشت که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث از بین رفتن ویتامین های گروه B می شوند.

اهمیت اسید فولیک در تقویت اسپرم و تخمک
همانطور که بارها و بارها در بخش های قبلی سلامت نمناک کفته شده است مصرف اسید فولیک برای مردان و زنان ضروری است.برای بهره مندی از این ویتامین تغذیه شما باید شامل:سبزیجات سبز، غلات، حبوبات و پرتقال، می توانید از قرص های مکمل نیز استفاده کنید.

نقش ویتامین D3 در تقویت اسپرم و تخمک

تحقیقات و مطالعات ثابت کرده است که مصرف همزمان ویتامین E و D3 باعث افزایش شانس باروری در زنان می شود.بررسی ها ثابت کرده است که اصلاح کمبود ویتامینD3، شانس لانه گزینی جنین و همچنین دو قلویی را افزایش می دهد.

تقویت اسپرم و تخمک با افزایش ویتامین سی

همانطور که در موارد بالا هم گفته شد این ویتامین اگر به میزان مناسبی مصرف شود، موجب افزایش باروری و سطح هورمون های حیاتی نیز می شود. زنانی که روزانه ویتامین سی مصرف می کنند، پروژسترون های بیشتری دارند درست همان هورمونی که برای تولید مثل ضروری است.

تقویت اسپرم و تخمک با گوجه فرنگی
متخصصان تغذیه می گویند :آقایانی که می خواهند بچه دار شوند و یا قدرت جنسی خود را افزایش دهند حتما باید از انواع و اقسام میوه ها و سبزیجات، حداقل 5 وعده در روز، استفاده کنند.آنتی اکسیدان های گلوتاتیون و کریپتوکسانتین، که بیشتر در سبزیجات، گوجه فرنگی، فلفل و پرتقال وجود دارد، قدرت و سلامت اسپرم را تضمین می کند.

آواکادو برای تقویت اسپرم و تخمک

یک میوه با چندین خاصیت برای تقویت اسپرم و تخمدان ؛ از آنجایی که آووکادو سرشار از ویتامین E، ویتامین B6، و فولیک اسید است، افزایش تحرک و جنبندگی اسپرم با مصرف آووکادو، آن را به ماده غذایی مناسب برای افزایش باروری تبدیل کرده است.

تاثیر موز در تقویت اسپرم و تخمک

میوه پرخاصیت موز سرشار از آنزیمی به نام "بروملین" است. آنزیمی که نقش مهمی در تنظیم هورمون های مردانه دارد. این میوه سرشار از ویتامین B1، ویتامین A، و ویتامین C است که با افزایش استقامت و پایداری اسپرم ها قدرت باروری را در مردان افزایش می دهد.

گردو و بادام برای تقویت اسپرم و تخمک

مصرف روزانه 2 عدد گردو در روز می تواند مناسب باشد. از دوره ی باستان این اعتقاد وجود دارد که بادام میل جنسی را افزایش می دهد. در سال 2007، محققان ایتالیایی اعلام کردند عملکرد و قوای جنسی زنانی که از سندرم متابولیک رنج می برند پس از دو سال مصرف بادام، میوه و سبزیجات، آجیل، مغزها و دانه های کامل و روغن زیتون بهبود یافته است.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حمیده مهرعلی تبار
    0

    من تنبلی تخمدان دارم نمی دانم چیکارکنم این مشکلم رفع بشه وباروربشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها