بارش باران در فارس به ۹۱ میلیمتر رسید

از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۱.۵ میلیمتر باران در فارس باریده که در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۵۰ درصد و در مقایسه مدت مشابه در بلند مدت ۴ درصد افزایش داشته است.

بارش باران در فارس به ۹۱ میلیمتر رسید

براساس آمار بارندگی ایستگاه‌های هواشناسی استان فارس از ابتدای سال جاری تا ساعت 9:30 هشتم دی‌ماه 91.5 میلیمتر باران در فارس باریده که در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته (36.6 میلیمتر) 150 درصد و در مقایسه مدت مشابه در بلند مدت (87.6 میلیمتر) 4 درصد افزایش داشته است.

شهرستان‌ سپیدان (271.8 میلیمتر)، ممسنی (259.8 میلیمتر) و کازرون (190.8 میلیمتر) بیشترین میزان بارندگی و شهرستان آباده (23.7 میلیمتر)، نی‌ریز (34.3 میلیمتر) و فسا (34.7 میلیمتر) کم‌ترین میزان بارندگی را در بین شهرستان‌های فارس داشته‌اند.

از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تنها در 6 نقطه فارس میزان بارندگی بالای 100 میلی‌متر بوده و در 7 نقطه فارس میزان بارندگی‌ها به 50 میلی‌متر هم نرسیده است.

همه شهرستان‌های فارس با افزایش بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده‌اند و شهرستان‌های اقلید (4935 درصد) و بوانات (2400 درصد) بیشترین درصد تغییرات را داشته‌‌اند اما در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت 16 نقطه فارس با افت بارندگی و 12 نقطه فارس با افزایش بارندگی روبه‌رو بوده‌اند.

ارتفاع بارش برف در آذربایجان غربی به 30 سانتی متر رسید بارش برف مدارس نوبت بعدازظهر اردبیل را به تعطیلی کشاند آخرین وضعیت بارش‌های ایران/ثبت یک‌چهارم بارش‌های پاییزی در زمستان+جدول

بر طبق اعلام سازمان هواشناسی با نزدیک شدن سیستم جدید از روز یکشنبه 9 دی ماه تا سه‌شنبه بارش برف و باران مطلوبی تقریبا تمام استان فارس را فرا می‌گیرد. بارش در مناطق غربی و شمال غربی به طرف مرکز از شدت بیشتری برخوردار و احتمال سیلاب هم وجود دارد. بارش در نواحی مرتفع و سردسیری به صورت برف خواهد بود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها