یک مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

۱۷۱ مصدوم سوانح ترافیکی تنها در یک روز در فارس

نماینده هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ستاد سلامت نوروز با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۱۵۰ مورد مأموریت اورژانس در سطح استان انجام شد، گفت: در سوانح ترافیکی شبانه‌روز گذشته، ۱۷۱ نفر مصدوم شده‌اند.

۱۷۱ مصدوم سوانح ترافیکی تنها در یک روز در فارس

سید روح‌الله حسینی مروست امروز، ۱۱ فروردین در نشست روزانه ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده به مردم و مسافران نوروزی در دهمین روز فروردین پرداخت و گفت: مجموع مأموریت‌های اورژانس ۱۱۵ در شبانه‌روز گذشته ۹۱۸ مورد بوده که از این تعداد، ۱۵۰ مورد مربوط به سوانح ترافیکی و سایر موارد نیز مربوط به موارد غیرترافیکی بوده است.

وی با بیان اینکه در سوانح ترافیکی شبانه‌روز گذشته، ۱۷۱ نفر مصدوم شده‌اند، اضافه کرد: از این تعداد ۱۲۳ مصدوم بستری شده و ۴۸ مصدوم نیز به‌‎صورت سرپایی مداوا شدند.

نماینده هیئت رئیسه در ستاد سلامت نوروزی، آمار مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس در شبانه‌روز گذشته را ۴۹ مورد و آمار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در شبانه‌روز گذشته را نیز ۱۸ نفر اعلام کرد که با کمک امدادگران اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی انتقال یافتند.

حسینی مروست با اشاره به تداوم بازدید از داروخانه‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌های مواد غذایی، همچنین تجهیزات پزشکی و بازدید در حوزه ارائه محصولات طبیعی و سنتی در ایام تعطیلات نوروز، از انجام ۶۵ مورد بازدید نظارتی در این زمینه، در دهمین روز از فروردین ۱۴۰۳ خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز درخواست‌های ۱۱ مراجعه کننده به میز خدمت دانشگاه را در شبانه‌روز گذشته پیگیری کردند.

رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در ادامه این گزارش، به آمار مهم‌ترین خدمات حوزه درمان استان فارس در شبانه‌روز گذشته پرداخت و از خدمت‌رسانی به ۱۱ هزار و ۲۵۴ مورد مراجعه به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دهمین روز از فروردین خبر داد.

به گفته حسینی مروستی، از این تعداد، ۵۲۲ مورد مربوط به علایم تنفسی، ۳۳۰ مورد مربوط به علایم گوارشی و ۵۵۴ مورد نیز مربوط به حوادث ترومایی بوده است.

رئیس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین تعداد عمل‌های جراحی انجام شده در شبانه‌روز گذشته در بیمارستان‌های استان را ۳۳۰ مورد اعلام کرد و سپس به فعالیت‌های مجموعه بهداشت در شبانه‌روز گذشته پرداخت و گفت: بازرسان بهداشتی استان در دهمین روز از فروردین، ۷۵۱ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی استان داشته و دو مرکز متخلف در حوزه بهداشتی، به مراجع قضایی استان معرفی شدند.

حسینی مروست اضافه کرد: در این روز همچنین بیش از ۱۷۰ کیلوگرم ـ لیتر مواد غذایی و آشامیدنی غیربهداشتی نیز در سطح استان فارس کشف و معدوم‌سازی شده است.

وی در پایان تعداد بیماران ویزیت شده در مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس طی شبانه‌روز گذشته را نیز ۳ هزار و ۸۲۲ نفر اعلام کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رابی
    0

    آمار مصدومان در جنگ جهانی در یک روز نیز اینقدر نبود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها