نیویورک تایمز: مکاتبات هک‌شده نگرانی اروپا را از ترامپ، روسیه و ایران فاش می‌کند

هکرهایی که سال‌ها به شبکه ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا دسترسی داشتند، اسنادی را دانلود کردند که نگرانی‌ها درباره دولت ترامپ، تلاش برای تعامل با روسیه و چین و

نیویورک تایمز: مکاتبات هک‌شده نگرانی اروپا را از ترامپ، روسیه و ایران فاش می‌کند

نیویورک تایمز گزارش داد، هکرهایی که سال‌ها به شبکه ارتباطات دیپلماتیک اتحادیه اروپا دسترسی داشتند، اسنادی را دانلود کردند که نگرانی‌ها درباره دولت ترامپ، تلاش برای تعامل با روسیه و چین و "خطر ایران در احیای برنامه هسته‌ای" را فاش می‌کند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، بیش از ۱۱۰۰ سند توسط شرکت امنیتی اِریا ۱ (Area ۱) که این نفوذ را شناسایی کرد، به دست تایمز رسید. بازرسان اِریا ۱ معتقدند که این هکرها برای ارتش خلق چین کار می‌کردند. این اسناد شامل گفت‌وگوهایی میان رهبران عربستان، اسرائیل و سایر کشورهاست که در سراسر اتحادیه اروپا به اشتراک گذاشته شده بود.

نیویورک تایمز گزارش داد، یکی از اسناد نشان می‌دهد که دیپلمات‌های اروپایی نشست میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در فنلاند را به عنوان جلسه‌ای "موفقیت‌آمیز (دست‌کم برای پوتین)" توصیف کردند.

سند دیپلماتیک دیگری مرتبط با نشست ۱۶ ژوئیه، گزارش و تحلیلی مفصل از گفت‌وگوها میان مقام‌های اروپایی و شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین است و به نقل از رهبر چین ذکر شده است که او "قلدری" ترامپ علیه پکن را با "مسابقه بوکس آزاد بدون قانون" مقایسه می‌کند.

یک سند دیگر مورخ هفتم مارس نشان می‌دهد کارولین ویسینی، معاون هیات اتحادیه اروپا در واشنگتن، به نمایندگان تجاری اتحادیه اروپا توصیه می‌کند تا ایالات متحده را به عنوان "مهمترین شریک ما" توصیف کنند و همزمان ترامپ را در "حوزه‌هایی که ما در آنجا با آمریکا اختلاف نظر داریم مثل آب و هوا، تجارت و توافق هسته‌ای ایران" به چالش می‌کشند.

نیویورک تایمز همچنین گزارش داد، این هکرها همچنین به شبکه‌های سازمان ملل متحد، فدراسیون کار آمریکایی و کنگره سازمان‌های صنعتی (AFL-CIO) و وزارتخانه‌های امور خارجه و دارایی سراسر جهان نفوذ کرده‌اند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها