دیدار دو هیئت‌ روسیه و ترکیه در آنکارا درباره کمیته قانون اساسی سوریه

دو هئیت روسیه و ترکیه در شهر آنکارا برای بررسی موضوع تشکیل کمیته قانون اساسی و حل مشکل به وجود آمده در این زمینه با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار دو هیئت‌ روسیه و ترکیه در آنکارا درباره کمیته قانون اساسی سوریه

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: دو هئیت روسیه و ترکیه در آنکارا تشکیل و آعاز فعالیت کمیته قانون اساسی را به عنوان مرحله مهمی برای سازش سیاسی بررسی کردند. این در شرایطی است که توافقنامه سوچی که میان دو طرف به امضا رسید با افزایش تنش‌ها در میادین درگیری در حال آزمایش است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: هئیت روس شامل فرستاده ویژه رئیس جمهوری این کشور به سوریه و رئیس این هئیت در مذاکرات آستانه و معاون وزیر خارجه روسیه روز سه شنبه رایزنی‌ها با مسؤولان ترکیه به ریاست معاون وزیر خارجه ترکیه داشتند.

طبق این بیانیه، در دیدار دو طرف موضوعاتی چون تسریع در تشکیل کمیته قانون اساسی و شروع به کار آن به عنوان مرحله مهم برای سازش سیاسی در سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پیشتر اعلام کرده بود: مسکو در زمینه تشکیل کمیته قانون اساسی جهت تعیین رویکردی برای اصلاح قانون اساسی در سوریه و آغاز فعالیت‌های آن در اسرع وقت در کنار هم‌پیمانان خود می‌ماند این مسؤولیت به شدت حساس بوده و نیازمند صبر و حوصله بسیاری است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: میزان کارکرد کمیته قانون اساسی در سوریه از زمان تشکیل آن مهمتر است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها