چهار زن خبرساز انتخابات کنگره آمریکا / اولین زن محجبه در کاپتال هیل

در انتخابات کنگره آمریکا سه زن با پیروزی بر رقبای خود خبرساز شدند.

چهار زن خبرساز انتخابات کنگره آمریکا / اولین زن محجبه در کاپتال هیل

برای نخستین بار، دو زن مسلمان از ایالت‌های میشیگان و مینه سوتا، راهی مجلس نمایندگان آمریکا شدند.

در انتخاباتمیان دوره ای آمریکا که روز سه شنبه برگزار شد، «ایلهان عمر» از ایالت مینه سوتا و «رشیده طلایب» از ایالت میشیگان، در این دور از رقابت ها از طرف حزب دموکرات برای مجلس نمایندگان نامزد شدند و توانستند «انتخاب تاریخی» لقب بگیرند.

طلایب، مهاجر فلسطینی است که پیش از این گفته بود که حضورش در کنگره آمریکا به معنای «نمایش اسلام از طریق موثرترین راه» خواهد بود.

ایلهان عمر هم که یک تبعه سومالیایی- آمریکایی است، جایگزین «قیس الیسون» اولین مرد مسلمان عضو مجلس آمریکا شد.

ساکنان بومی آمریکا نیز یک زن را راهی کنگره کردند

در همین حال، شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: خانم شاریس دیویدز به عنوان اولین نماینده از ساکنان بومی آمریکا به کنگره این کشور وارد شد.

همچنین الکساندریا اوکازیو کورتز، نامزد ۲۹ ساله حزب دموکرات موفق شد به مجلس نمایندگان راه یابد.

او جوانترین عضو کنگره آینده ایالات متحده خواهد بود.

الکساندریا اوکازیو کورتز موفق شد آنتونی پپاس، رقیب جمهوریخواه خود را شکست دهد و از یکی از حوزه های انتخابیه ایالت نیویورک به مجلس نمایندگان راه یابد.

پیش از این روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که برای انتخابات میان دوره ای آمریکا، حدود صد مسلمان نامزد شده اند که شمار این افراد در انتخابات قبلی، فقط 12 نفر بود.

شیرینی قربانی از راهیابی به کنگره باز ماند

همچنین باوجود اینکه برخی رسانه‌های ایرانی خبر داده‌اند شیرین قربانی، زن ایرانی-آمریکایی توانسته از ایالت یوتا به مجلس نمایندگان آمریکا راه یابد، اما آخرین نتایج که با شمارش ۸۸درصد آرا بدست آمده، نشان می‌دهد کریس استوارت از ایالت یوتا به مجلس نمایندگان راه یافته است.

انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا روز سه‌شنبه از ایالت‌های شرقی آمریکا آغاز شد.

در انتخابات روز سه شنبه امریکا تمام 435 کرسی مجلس نمایندگان، 35 کرسی مجلس سنا و ٣٦ کرسی فرماندار به رای گذاشته شد.

دموکرات ها پیشتاز انتخابات کنگره

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکاحاکی از پیشتازی دموکرات ها در مجلس نمایندگان و جمهوریخواهان در مجلس سنا است.

رسانه های آمریکایی بامداد چهارشنبه اعلام کردند؛ تاکنون 27 نماینده از حزب دموکرات و 25 نماینده از حزب جمهوریخواه توانسته اند به مجلس نمایندگان این کشور راه یابند.

در مجلس سنا، نتایج رقابت بر سر هشت کرسی از میان 35 کرسی معلوم شده؛ در حال حاضر، دموکرات‌ها مجموعا 31 کرسی و جمهوری‌خواهان مجموعا 42 کرسی در اختیار دارند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها