لیبی شورای ریاستی متحد تشکیل می‌دهد

مقامات پارلمان لیبی اعلام کردند،

لیبی شورای ریاستی متحد تشکیل می‌دهد

عبدالسلام نصیه، عضو پارلمان لیبی در پیامی توئیتری نوشت، شورای عالی و پارلمان لیبی توافق کردند که با هدف پایان دادن به دودستگی موجود در کشور و انتشار بیانیه مشترک، شورای ریاستی متحد متشکل از رئیس، دو معاون و نخست وزیر را تشکیل دهند.

در این بیانیه آمده است، این طرح برای بازسازی ساختار قدرت اجرایی و اتحاد نهادهای کشور بوده و یک طرح ملی با هدف پایان دادن به دودستگی است.

از سوی دیگر، سازمان ملل هم که به دنبال میانجیگری میان طرفین برای ایجاد فضای مناسب جهت برگزاری انتخابات است، از این اقدام استقبال کرد.

هیئت سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد، غسان سلامه،‌ نماینده ویژه سازمان ملل در این کشور در جریان پیشرفت چشمگیر مذاکرات سیاسی میان شورای عالی کشور و پارلمان لیبی قرار گرفته و از آن دو سندی پیرامون راهکار بازسازی ساختار شورای ریاستی دولت توافق ملی دریافت کرده است.

لیبی با سرنگونی دولت معمر قذافی، دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی به سمت جنگ داخلی کشانده شد. دو دولت بر بخش‌هایی از این کشور حکمرانی می‌کنند و هر کدام برای کنترل بر تمام خاک لیبی می‌جنگند که شامل دولت طبرق و دولت توافق ملی در طرابلس تحت حمایت بین‌المللی است.

مناطق شرقی این کشور در دست ارتش ملی تحت حمایت پارلمان طبرق است و بخش‌های غربی در دست دولت توافق ملی به نخست وزیری فائز السراج قرار دارد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها