اصفهان با بحران کمبود سیب‌زمینی مواجه نیست

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان: خوشبختانه در استان اصفهان با بحران کمبود سیب‌زمینی مواجه نیستیم و در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول نزدیک به 9500 هکتار است.

اصفهان با بحران کمبود سیب‌زمینی مواجه نیست

محمودرضا افلاکی در خصوص مشکلاتی که در عرضه سیب‌زمینی در سطح بازار وجود دارد، اظهار کرد: خوشبختانه در استان اصفهان با بحران کمبود سیب‌زمینی مواجه نیستیم و در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول نزدیک به 9500 هکتار است و پیش‌بینی تولید حدود 285 هزار تن سیب‌زمینی در استان شده است.

وی با بیان اینکه برداشت سیب‌زمینی تقریباً از نیمه مهرماه آغاز شده است، افزود: قیمت سیب‌زمینی سرِ زمین بین 1000 تا 1500 تومان است و این رقم برای کشاورز رقم بالایی نیست که از فروش آن منتفع شود، اما در زنجیره تولید برخی واسطه‌ها و دلالان موجب افزایش قیمت می‌شوند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: سال گذشته قیمت سیب‌زمینی بسیار پایین بود، اما امسال شاهد رضایت کشاورزان هستیم و خرید تضمینی این محصول انجام نمی‌شود.

وی در خصوص تأثیر بی‌آبی برکشت و تولید سیب‌زمینی در استان، اظهار کرد: به دلیل بی‌آبی سطح زیر کشت سیب‌زمینی از حدود 16 هزار هکتار به 12 هزار هکتار کاهش یافته که معادل 120 هزار تن محصول سیب‌زمینی است.

افلاکی افزود: تولیدات سیب‌زمینی در مناطق مختلف اصفهان در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، بویین و میاندشت، سمیرم و گلپایگان است که حدود 80 درصد آن در استان مصرف و بقیه به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.

وی در خصوص صادرات سیب‌زمینی که طی دو ماه گذشته منجر به کمبود و گرانی این محصول در کشور شد، گفت: در حال حاضر تولید سالانه سیب‌زمینی در استان‌های مختلف کشور حدود 5 میلیون تن است که با ورود تدریجی کشت استمرار سیب‌زمینی، بهمن‌ماه و ... به بازار و افزایش 15 درصدی عملکرد و همچنین روند کیفی تولید این محصول مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها