مصرف سرانه آبزیان بعد از انقلاب ۱۱ برابر شده است

صالحی گفت: 60 درصد آبزیان کشور در استان تهران عرضه می‌شود و به نوعی این استان بارانداز آبزیان کشور است.

مصرف سرانه آبزیان بعد از انقلاب ۱۱ برابر شده است

حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، امروز در جشنواره طبخ غذاهای دریایی اظهار کرد: در سال 57 تولید آبزیان در کشور 32 هزار تن و جمعیت کشور نیز در حدود 32 میلیون نفر بود و متوسط سرانه مصرف آبزیان در کشور به حدود یک کیلوگرم می‌رسید اما این رقم در سال 96 به همت تولیدکنندگان کشور به یک میلیون و 200 هزار تن رسیده که 137 هزار تن آن نیز به ارزش 500 میلیون دلار صادر شده و مصرف سرانه آبزیان به 11.2 کیلوگرم رسیده است.

وی افزود: مصرف سرانه آبزیان در کشورهای توسعه‌یافته 32 تا 35 کیلوگرم و متوسط مصرف جهانی این محصول 21 کیلوگرم است که هنوز سرانه مصرف ما در کشور نصف جهان است.

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در استان تهران به عنوان الگوی مصرف سایر کشورها انتظار می‌رود میزان عرضه مستقیم آبزیان افزایش یابد که این امر با حذف دلالان می‌تواند سرانه مصرف را افزایش قابل توجهی می‌دهد.

60 درصد آبزیان کشور در استان تهران عرضه می‌شود

بنابراین گزارش، ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این مراسم گفت: با وجود اینکه استان تهران غیرساحلی است اما با همین منابع محدود آبی توانسته‌ایم 6200 تن محصولات گرمابی و سردآبی، 32 میلیون قطعه ماهیان زینتی و 30 میلیون بچه ماهی تولید کنیم و بنای توسعه ما در این استان عمودی است.

وی افزود: 60 درصد آبزیان کشور در استان تهران عرضه می‌شود و به نوعی این استان بارانداز آبزیان کشور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: ترویج مصرف آبزیان در کشور مغفول مانده است و وزارت بهداشت نیز باید خیلی بیشتر برنامه‌ریزی و احساس وظیفه برای توسعه مصرف آبزیان داشته باشد.

ایجاد مراکز عرضه مستقیم آبزیان در استان تهران

بنابراین گزارش، امامی امین معاون اقتصادی استاندار تهران نیز در این مراسم گفت: برای عرضه مستقیم آبزیان در استان تهران همکاری با شهرداری تهران صورت گرفته و اکنون در چند نقطه آبزیان به صورت مستقیم عرضه می‌شوند و تعداد این مناطق در ماههای آینده افزایش می‌یابد.

وی افزود: نفوذ دلالان و واسطه‌گری از محل تولید تا مصرف باعث افزایش قیمت این محصولات شده است که با توسعه عرضه مستقیم به دنبال حذف این واسطه‌ها هستیم.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها