قوانین سرویس مدرسه در کانادا/ آیا در کانادا برای مراقبت از کودکان از پرستار استفاده می‌کنند؟

طبق قانون اونتریو کانادا، وظیفه حفاظت از دانش‌آموزان بر عهده راننده اتوبوس است. رانندگان سرویس مدرسه برای انجام دادن درست این وظیفه، باید یک دوره آموزشی ببینند.

قوانین سرویس مدرسه در کانادا/ آیا در کانادا برای مراقبت از کودکان از پرستار استفاده می‌کنند؟

به گزارش خبر فوری ، طبق قانون اونتریو کانادا، وظیفه حفاظت از دانش‌آموزان بر عهده راننده اتوبوس است. رانندگان سرویس مدرسه برای انجام دادن درست این وظیفه، باید یک دوره آموزشی ببینند.

با آغاز سال تحصیلی جدید بسیاری از والدین و متولیان نسبت به سرویس رفت و آمد کودکانشان حساس شده اند. به همین دلیل، در جلسات اخیر شورای شهر بسیاری از نمایندگان به دنبال تصویب تسهیلاتی برای این امر بوده اند. یکی از معضلاتی که همیشه در سرویسهای مدرسه وجود داشته است، شیطنتها و آسیبهایی بوده است که دانش آموزان به یکدیگر وارد می‌کنند.
موارد بسیاری گزارش شده است که دانش آموزان بر اثر ازدحام، شیطنت و بی احتیاطی آسیب دیده اند و یا بر اثر ایجاد سر و صدای زیاد باعث پرت شدن حواس راننده و تصادف شده اند. بر همین اساس، برخی نمایندگان پیشنهاد کرده اند که یک پرستار یا نگهبان در هر سرویس برای مراقبت از کودکان و دانش آموزان حضور پیدا کند. بسیاری از نمایندگان دیگراما مخالف این طرح بوده و معتقد بودند که این اقدامات کاملا غیر ضروری بوده و بیشتر نوعی شو تجملاتی است.
اما پرسش اینجا است که آیا در کشورهای دیگر هم چنین قوانینی وجود دارد یا نه؟ در ایالت اونتریو کانادا قوانین سفت و سختی در رابطه با رفت و آمد عمومی دانش آموزان وجود دارد. این قوانین اولا مربوط به خود دانش آموزان می‌شود و سپس به والدین، مدیران مدرسه و رانندگان مربوط می‎‌گردد.
قوانین مربوط به دانش آموزان بسیار سخت و استوار است و معمولا در کشور خودمان اجرا نمی‌شود. برخی از مهم ترین این قوانین به شرح زیر است:
1. حتما حداقل پنج دقیقه قبل از زمان مشخص(زمان رسیدن سرویس) در ایستگاه حضور داشته باشید. در غیر این صورت سرویس مدرسه هیچ مسئولیتی را قبول نمی‌کند.
2. قوانین داخل اتوبوس را حتما رعایت کنید. هنگام سوار شدن اتوبوس حتما پشت خط زرد بایستید. دست خود را بیرون نبرید، از صندلی خود بلند نشوید، صندلی خود را تغییر ندهید و...
3. قوانین کلامی را رعایت کنید. بلند صحبت کردن در اتوبوس ممنوع است. به هیچ عنوان حواس راننده را پرت نکنید. فحش دادن و به کار بردن الفاظ ناشایست ممنوع است.
4. خوردن و نوشیدن هرچیزی (حتی جویدن آدامس) در اتوبوس ممنوع است .
5. عطر تند نزنید چرا که ممکن است بسیاری از افراد حاضر در اتوبوس آلرژی داشته باشند.
6. در داخل اتوبوس، راننده فرمانده است و بنابراین، همه باید از دستورات او تبعیت کنند. حتی پیاده شدن از اتوبوس و عبور از خط عابر پیاده به دستور و اجازه راننده صورت می‌گیرد.
7. در صورت عدم رعایت قوانین توسط دانش آموزان، راننده موظف است تخلف مربوطه را به والدین و مسئولان مدرسه گزارش دهد.

اما برخی الزامات و قوانین در مورد رانندگان هم وجود دارد. در کانادا هیچ پرستار یا نگهبانی مسئول محافظت از دانش آموزان داخل اتوبوس نیست.وظیفه حفاظت از آنان بر عهده راننده اتوبوس است.
رانندگان سرویس مدرسه برای انجام دادن درست این وظیفه، باید یک دوره آموزشی ببینند. حدود 40 ساعت کلاس آموزشی جهت اداره داخل اتوبوس و رابطه بر قرار کردن با بچه ها برای آنها برگزار می‌شود و پس از این دوره های آموزشی، چندین امتحان مختلف(سلامت روانی، سلامت جسمی، مهارت های اجتماعی و...) را هم باید بدهند. در صورت قبولی در این آزمونها، رانندگان یک مدرک مخصوص دریافت می‌نمایند و از آن به بعد رسما می‌توانند به عنوان راننده سرویس دانش آموزی فعالیت کنند.
علاوه بر دریافت مدرک، هر راننده باید دوره‌های تکمیلی گواهینامه مخصوص رانندگی سرویس مدرسه را کامل کند و به مدت چند ماه به طور آزمایشی در این زمینه فعالیت کند. عملکرد هر راننده هر ماه توسط کارفرما به اعضای هیئت مدیره گزارش می‌شود و به راننده مربوطه نمره داده می‌شود.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها