اسکان تابستانی فرهنگیان با پذیرش 3 میلیون مسافر به خط پایان رسید

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از اسکان ۳ میلیون و ۶ هزار مسافر در مراکز اقامتی فرهنگیان در ایام تابستان امسال خبر داد و گفت: آمار مسافران نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصد را داشته است.

اسکان تابستانی فرهنگیان با پذیرش 3 میلیون مسافر به خط پایان رسید

گودرز کریمی‌فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آمار نهایی اسکان تابستانی فرهنگیان، اظهار کرد: در تابستان امسال، 3 میلیون و 6 هزار مسافر در قالب 835 هزار خانوار در مراکز اقامتی فرهنگیان اسکان یافتند.

وی ادامه داد: بر این اساس با احتساب میزان ماندگاری، بیش از 8 میلیون و 800 هزار نفرـ روز از مراکز اسکان فرهنگیان استفاده کرده‌اند.

کریمی‌فر افزود: بالاترین پذیرش مسافران در تابستان امسال به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان رضوی، اردبیل، مازندران، گیلان، فارس، آذربایجان شرقی، همدان، گلستان،اصفهان و چهارمحال و بختیاری است.

وی تصریح کرد: در اسکان تابستان امسال ، تعداد 7658 نفر از عوامل اجرایی مشغول ارائه خدمات رفاهی به مهمانان فرهنگی در قالب 345 مرکز رفاهی با ظرفیت 14500 تختخواب، 2449 مدرسه ویژه و درجه یک در قالب 23960 کلاس مجهز با 50 پردیس دانشگاهی و 300 اردوگاه تفریحی با سوئیت‌های ممتاز در قالب 207 تالار با ظرفیت 63800 صندلی و 128 رستوران با ظرفیت 23300 صندلی با تعرفه خاص فرهنگی، بودند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: از آنجایی که تمام تلاش عوامل اجرایی طرح اسکان فرهنگیان به منظور توجه به منزلت اجتماعی فرهنگیان در راستای جلب رضایت فرهنگیان است، تمام سافرین فرهنگی مشمول طرح بیمه حوادث و همچنین بیمه مسؤولیت مدنی قرار گرفته بودند.

وی افزود: آمار پذیرش مسافران فرهنگی در تابستان 1397 نسبت به وضعیت مشابه سال قبل، 10 درصد رشد را نشان می‌دهد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها