هاشمی: ماهانه ۴۵ میلیارد ریال به روزنامه همشهری یارانه می‌دهیم

رئیس شورای شهر تهران گفت: در ۱۲ سال گذشته روزنامه همشهری بسیار بزرگ شده است و در حال حاضر ۱۱۰۰ نیرو دارد و شهرداری ماهانه ۴۵ میلیارد ریال به روزنامه همشهری یارانه می‌دهد.

هاشمی: ماهانه ۴۵ میلیارد ریال به روزنامه همشهری یارانه می‌دهیم

محسن هاشمی اظهار داشت: امروز سه دستور یک‌فوریتی به بحث گذاشته شد که نهایتاً الزام شهرداری به احیای لیست شبانه، اصلاح الگوی مصرف و هزینه شهرداری تهران و نهایتاً تدوین سند فعالیت مجاب در پهنه S و M به تصویب رسید.

وی ادامه داد: پهنه S و M پهنه کار، فعالیت‌های خدماتی و تجاری است که در شهر باید انجام شود و در این خصوص کمیسیون معماری و شهرسازی شهرداری تهران تحلیل‌های خاص و این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در شهر شده است و از سوی دیگر حناچی معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران معتقد بود که می‌توانست در این خصوص الزامی برای شهرداری تهران وجود نداشته باشد.

هاشمی افزود: در ادامه گزارشی از فعالیت‌های شورا در یکسال اخیر داده شد که با توجه به اینکه فعالیت‌های شورا پیچیده است بعضی از فعالیت‌های اعضای شورا در این گزارش نیامده بود که باید مجدداً مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا طرح زباله‌های بیمارستانی در جلسه امروز مورد بررسی قرار نگرفت، گفت: هنگامی که طرح‌های یک‌فوریتی اعلام می‌شود دیگر طرح‌ها از دستور کار خارج می‌شوند و امیدواریم در جلسه آینده این طرح بررسی شود.

وی درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز اظهار داشت: قانون منع بکارگیری بازنشستگان قانون خوبی است و اگر قبل از اینکه ابلاغ شود مورد بازی سیاسی قرار نگیرد قطعاً اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

هاشمی گفت: موضوع این قانون فقط شهرداری تهران نیست بلکه بیش از 1800 نفر از مدیران ارشد کشور در این قانون تحت‌الشعاع قرار می‌دهد ولی حساسیت زیادی این قانون برای شهردار تهران ایجاد کرده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: نباید موجب بی‌ثباتی در شهرداری تهران شویم و قطعاً تغییر مدیریت در شهرداری تهران را شهروندان نمی‌طلبند.

وی افزود: 18 تا 20 نفر از استانداران در این قانون مشمول می‌شوند و دولت با روش‌های خاصی که دارد به دنبال حل مشکل این استانداران است.

هاشمی گفت: شورای شهر تهران حتماً از ابزارهای لازم برای حفظ ثبات مدیریت در شهر تهران استفاده می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا به دلیل پولشویی شهردار یکی از نواحی تهران دستگیر شده است،‌گفت:‌هیچ گزارش مکتوبی درباره دستگیر شهردار ناحیه به بنده ارسال نشده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا لیست اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه در شورا خواهند ماند را امضاء نکرده‌اید، گفت: شاید این متن به دست من نرسیده اگر می‌رسید امضاء می‌کردم.

هاشمی درباره مشکلات روزنامه همشهری نیز گفت: موضوع همشهری پیچیده است و دچار چالش‌هایی شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: روزنامه همشهری ابتدا در تهران توزیع می‌شود و بعد در کل کشور توزیع شد و در دوران اصولگراها این مجموعه بسیار بزرگ شد و در 12 سال گذشته تعداد نیروهای همشهری به 1100 نفر رسید و قیمت مجله نیز افزایش یافت.

وی گفت: هر کسی وارد روزنامه همشهری برای ساماندهی می‌شود به دنبال این است که بدون تعدیل نیرو اقدامات لازم را انجام دهد و در حال حاضر 45 میلیارد ریال ماهیانه شهرداری برای روزنامه همشهری یارانه می‌دهد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    کار بسیار غلطی می کنید ان را به فقزا بدهید کسی گرسنه ننی خوابد

  • حسین
    0

    دیگه کسی روزنامه نمی خواند با این فضای مجازی . ترا خدا انرا تعطیل و یا در حد 50 نفر و فقط برا تهران چاپ شود. مردم راضی به دادن این پول نیستند و مصیبت های بزرگتری دارند. تعدیل نیرو هم در تمام دنیا مرسوم و قانونی است. اگر مجموعه ای با 100 نفر اداره می شود به چه دلیا 2000 نفر به ان جهت نان خوردن اویزان می شوند مشکل اشتغال بایستی جور دیگری حل شود

  • م
    0

    دست اند کاران روزنامه مگر غیراز خانواده 4نفری ایران کسی دیگری هست

  • م
    0

    چقدر از 45میلیارد در جیب هاشمی ها برمیگردد

  • کاربر ناشناس
    0

    خوب اون 45میلیاردازجیب مردم میدهند یکی نیست بگه اون یارانه ازکجامیاد....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها