چطور ماندگاری لاک ناخن را زیاد کنیم؟

اگر مي خواهید از لاک ناخنی اســتفاده کنید که ماندگاری بالایی داشته باشد علاوه بر این که باید بهترین لاک ناخن را خریداری کنید باید کارهایی هم انجام دهید که زمان این ماندگاری را افزایش دهد

چطور ماندگاری لاک ناخن را زیاد کنیم؟

لاک یکی از محصولات آرایشی اســت که خانم ها علاقه زیادی به آن دارند. لاک موجب زیبا تر شدن ناخن ها شده و جذابیت دستان شما را افزایش مي دهد. اما لاکی که بر روی ناخن ها زده مي شود زودگذر بوده و نیاز به ترميم روزانه دارد که اکثر خانم‌ها از این موضوع گله مند هستند که لاک ناخن لب پر مي‌شود و عمر لاک روی ناخن کم اســت.

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت شود جنس لاک اســت. لاکی که انتخاب مي کنید باید جنسی مرغوب داشته باشد تا عمر آن نیز زیاد باشد. تفاوت جنس در لاک به راحتی قابل مشاهده اســت، لاک با جنس مرغوب هم زود خشک شده و هم خود به خود لب پر نخواهد شد اما لاک با جنس نامرغوب هم خیلی دیر خشک شده و هم خیلی زود لب پر شده و پاک مي‌شود. در ادامه برای ماندگاری بیشتر لاک ناخن روش هایی را به شما آموزش مي دهیم.

قدم اول زمينه لاک و مراحل زدن لاک اســت که باید کاملاً درست و اصولی انجام گردد. بسیاری از خانم ها با عجله یک لایه لاک مي‎زنند و انتظار هم دارند که دیر پاک شود. در حالی که اگر مي خواهید ماندگاری لاک ناخن بیشتر شود باید عجله‌ای لاک نزده و حتی اگر عجله ای این کار را کردید ماندگاری کم آن را قبول داشته باشید. لاک زدن اصول و مراحل خاص خود را دارد که باید با حوصله انجام شود.

مرحله اول:

برای زیباتر شدن دست ها قبل از لاک زدن باید به چند نکته توجه کنید. اول از همه از تميز بودن سطح ناخن اطمينان حاصل کنید. اگر سطح ناخن مرتب اســت که مي‌توانید شروع کنید اما اگر مرتب نیست مي‌توانید با اســتفاده از بافر سطح ناخن را صاف کرده و بافر را روی سطح ناخن کشیده تا یکدست گردد، سپس دست‌ ها را شسته و خشک کنید.

مرحله دوم:

در مرحله دوم باید ناخن ها را سوهان کشید. البته باید دقت داشته باشید سوهانی که اســتفاده مي‌کنید بهتر اســت از جنس اسفنجی باشد تا آسیبی به ناخن ها وارد نسازد. زمانی که ناخن را سوهان مي‌کشید سعی کتید در یک جهت این کار را انجام دهید یعنی به صورت رفت و آمدی ناخن را سوها نکشید. بلندی ناخن بستگی به سلسقه شخصی هر فرد دارد. به هر اندازه‌ای که دوست دارید ناخن را سوهان بکشید. سپس دست‌ ها را شسته و با یک حوله خشک نمایید.

مرحله سوم:

بعد از آماده سازی ناخن ها جهت افزایش ماندگاری و عمر لاک ناخن، مي‌توانید یک پوشش پایه یعنی لاک لایه روی ناخن بزنید. بعضی از لاک‌ های رنگ تیره، موجب رنگ گرفتن ناخن خواهند شد اما با زدن لاک پایه، از این کار جلوگیری مي‌کنید. بعد از زدن لاک ناخن پایه اجازه دهید که کاملا خشک شده و تقریبا بعد از ۱۰ دقیقه مراحل بعدی را انجام دهید.

مرحله چهارم:

لاک مورد نظر خود را روی ناخن زده اما فقط یک بار بزنید و همه جای ناخن را پوشش دهید تا نیازی نباشد که مجدداً لاک بزنید. بعد از ۱۰ دقیقه برای تثبیت لاک ناخن بر روی آن خشک کننده بزنید تا ماندگاری و عمر لاک به مقدار قابل توجهی بیشتر شود.

مرحله پنجم:

بعد از انجام مراحل قبلی بهتر اســت از یک روغن طبیعی مانند روغن زیتون و یا بادام برای تقویت ناخن و پوست دور ناخن اســتفاده شود. البته قبل از اســتفاده از این روغن ها، دقت کنید لاک ناخن کاملا خشک شده باشد.

منبع: نیک شو

1261

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها