سازمان ملل :

بیش از 670 هزار پناهجو در لیبی به سر می برند

هیات کمک رسانی سازمان ملل در لیبی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که بر اساس آمارهای ماه می ( اردیبهشت /خرداد) 679 هزار و 897 پناهجو از 42 کشور آفریقایی و آسیایی در لیبی به سر می برند.

بیش از 670 هزار پناهجو در لیبی به سر می برند

هیات کمک رسانی سازمان ملل در لیبی افزود: 65 درصد این پناهجویان و مهاجران از پنج کشور آفریقایی نیجر، مصر، چاد، سودان و غنا و هشت درصد کل آن ها نیز خردسال هستند.
بر اساس اعلام این سازمان بین المللی، 18درصد کل پناهجویان از نیجر، 16درصد از مصر، 12درصد از چاد، 10درصد از سودان و 9 درصد از آنان از غنا هستند.
بر اساس این آمارها، تنها 10درصد از پناهجویان حاضر در لیبی زن هستند و بیشتر پناهجویان در سه شهر طرابلس (23 درصد)، مصراته (12 درصد) و اجدابیا (10 درصد) به سر می برند.
این گزارش می افزاید: تنها 6 درصد از پناهجویان حاضر در لیبی از کشورهای آسیایی و همچنین منطقه خاورمیانه هستند و بقیه همه از کشورهای آفریقایی خود را به لیبی رسانده اند.
این آمارها مربوط به پناهجویانی است که سازمان ملل اقدام به نامنویسی آن ها کرده است و به احتمال زیاد شمار زیاد دیگری نیز در این کشور هستند که نهادهای بین المللی هنوز موفق به ثبت نام آن ها نشده اند.
بی ثباتی در لیبی و نبود دولت مرکزی قدرتمند باعث شده است کنترل زیادی بر مناطق ساحلی انجام نشود و سواحل این کشور به دلیل نزدیک بودن به ایتالیا، به جولانگاه قاچاقچیان انسان تبدیل شود. لیبی با کشورهای اروپایی واقع در شمال دریای مدیترانه حدود 300 کیلومتر فاصله دارد.
سازمان بین المللی مهاجرت بهمن ماه سال گذشته اعلام کرد که 704 هزار مهاجر غیر قانونی از 40 کشور مختلف در لیبی به سر می برند.
این سازمان اواخر سال 2017 میلادی اعلام کرد که بر اساس آمارها و گزارش های موجود، از سال 2000 تا 2017 میلادی بیش از 33 هزار نفر از پناهجویان که تلاش می کردند خود را به اروپا برسانند، در دریای مدیترانه غرق شدند.
لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی دیکتاتور پیشین این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.
اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.
پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.

منبع: ایرنا

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها