«غول بابا» در راه جشنواره نمایش عروسکی

نمایش«غول بابا» به کارگردانی مشترک مهدی سیم‌ریز و محبوبه پاداش که از شهر مشهد در جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک حضور دارد، تلفیقی از داستان مشهور «جک و لوبیای سحرآمیز» با آیین خراسانی است.

«غول بابا» در راه جشنواره نمایش عروسکی

نمایش«غول بابا» اقتباسی از قصه «جک‌ و لوبیای سحرآمیز» است که از قصه‌های قدیمی و جذاب جهان به شمار می‌رود.

این نمایش روایتگر قصه فیروز پسری‌ ۷ ساله است که پدر خود را در نخستین سال‌های کودکی ازدست‌داده و همراه مادرش در روستایی دورافتاده زندگی می‌کند. شبی مادر، قصه«جک‌ و لوبیای‌سحرآمیز» را برای فیروز تعریف می‌کند. او در خیال کودکانه خود درخت‌سحرآمیز را راهی برای خوشبخت‌شدن و نجات مادرش از کارگری و رختشویی می‌داند و می‌پندارد با فروش گاوش (تنومند) می‌تواند به لوبیای سحرآمیز دست یافته، درخت لوبیا را در حیاط خانه‌شان بکارد و از آن بالا برود.

قصه این نمایش با کارگردانی مشترک مهدی سیم ریز و محبوبه پاداش در فضای آیین خراسانی به نمایش درمی‌آید. قصه‌های قدیمی جهان و فضای آیینی خراسان، تلفیقی اعجازگونه برای ارائه تصویری زیبا و دلپذیر برای کودکان و نوجوانان است. باور داریم که نمایش عروسکی بهترین مسیر برای عرضه این شاهکارهاست.

تکنیک اجرایی نمایش «غول بابا» تلفیقی از عروسک‌های بونراکو و غول پیکر است که در کنار شخصیت‌های رئال به ایفای نقش می‌پردازند.

نویسنده نمایشنامه مهدی سیم‌ریز است. طراحی و ساخت عروسک فرشته ابراهیمی، طراحی و ساخت دکور مهدی سیم‌ریز و لیلا بحری و طراح لباس فرشته ابراهیمی هستند.

سیدمهدی وحیدی، سیدوحید حمیدزاده، سحر دستمرد، سحر حسن‌زاده، فاطمه شیرزاده، فهیمه اسدیان، الهام ابطحی، فاطمه حسن‌زاده و لیلا بحری بازی‌دهندگان عروسک محسوب می‌شوند.

مینا قهرمانی، فاطمه شیرزاده و زهرا ناوشکی بازیگران نمایش هستند.

آهنگسازی و موسیقی کاری از داوود شیخ است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها