نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

حکم جاسوسی فعالان محیط زیستی اثبات نشده است/آنها تنها در معرض اتهام هستند

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلای گفت: حکم جاسوسی فعالان محیط زیستی هنوز اثبات نشده است و آنها تنها در معرض اتهام قرار دارند.

حکم جاسوسی فعالان محیط زیستی اثبات نشده است/آنها تنها در معرض اتهام هستند

جبارکوچکی‎نژاد نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اخرین وضعیت پرونده فعالان محیط زیستی که به جرم جاسوسی در بازداشت به سر می‎برند اظهارکرد: در این رابطه با این پرونده باید به این نکته اشاره کنم که یکی از فعالان محیط زیستی که در حال حاضر در بازداشت به سر می‎برد مواردی پیرامون سوابق و فعالیت‏‌های وی در کشورهای اروپایی وجود دارد که در حال حاضر پرونده وی نیز درحال بررسی است اما بنده در جریان محتوی پرونده برخی بازداشت‎شدگان قرار ندارم.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تصریح کرد: در این جلسه جزئیات و نحوه فعالیت این افراد مورد بررسی قرار گرفته است و ما باید منتظر اعلام گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی در این راستا باشیم.

نائب رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در پاسخ به این سوال که این افراد با چه حکمی در زندان به سر می‎برند اظهارکرد: این افراد در حال حاضر در بازداشت موقت هستند و حکم جاسوسی آنها اثبات نشده است و تنها در معرض اتهام قرار دارند از این رو باید منتظر تشکیل جلسه دادگاه آنها باشیم.

کوچکی‎نژاد درباره آزادی دوتن از فعالان محیط زیستی و اینکه آیا امکان خروج آنها از بازداشت موقت با گذاشتن وثیقه وجود دارد گفت: کسانی که در معرض اتهام جاسوسی هستند امکان آزادی با قرار وثیقه برایشان وجود ندارد از این رو دونفری که آزاد شدند در معرض اتهام بودند و بعد از بررسی‎های صورت گرفته یا مدارکی بر محکومیت آنها وجود نداشته است یا اینکه نادانسته اطلاعاتی را در اختیار نهادهایی قرار دادند که این امر سبب شده تا حکم آزادی آنها صادر شود.‎

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها