یک فرمانده ارتش آمریکا: اقدامات ضد برجامی ترامپ ممکن است منجر به جنگ جهانی سوم شود

داگ مک گرگور، فرمانده ارشد ارتش آمريکا، هشدار داد که اگر اسرائيل و عربستان، دونالد ترامپ را متقاعد سازند که به طور کامل از برجام بیرون بیاید، یک جنگ عظیم جهانی بین ایران و آمریکا رخ خواهد داد.

یک فرمانده ارتش آمریکا: اقدامات ضد برجامی ترامپ ممکن است منجر به جنگ جهانی سوم شود

ترس و دلهره در مورد وقوع جنگ جهانی سوم در هفته های اخیر، پس از آن که رییس جمهور آمریکا تهدید کرد که در صورت عدم اصلاح برجام توسط اتحادیه اروپا ، توافق هسته ای با ایران را متوقف خواهد کرد، به تدریج افزایش پیدا کرده است.

در این رابطه، داگ مک گرگور، سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا، به اسرائیل و عربستان سعودی هشدار می‌دهد تا هر کاری که می توانند انجام دهند تا دونالد ترامپ را متقاعد کنند در برجام بماند و معاهده هسته ای با ایران را رها نکند. سرهنگ مک گرگور معتقد است که در صورت نقض برجام، وقوع جنگ جهانی سوم حتمی است.

سرهنگ بازنشسته آمریکایی در این رابطه می‌گوید: " جنگ با ایران هیچ مزیتی برای آمریکا ندارد و قطعا به ضرر ایالات متحده خواهد بود".

سرهنگ ارتش آمریکا به متحدان ایالات متحده هشدار داد که اسرائیل و عربستان سعودی می‌خواهند ایران را با خاک یکسان کنند و باید هر چه زودتر مانع این اقدام شوند.

وی در این رابطه به فاکس نیوز می‌گوید: "آنها هر کاری که بتوانند می‌کنند تا آمریکا را متقاعد کنند برجام را نقض کند و امیدوار هستند که پس از آن، موانع مواجهه مستقیم نظامی با ایران را از بین ببرد و عملا یک جنگ بزرگ راه بیندازند".

معاهده هسته ای ایران در سال 2015 بین ایران از یک طرف و آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین به امضا رسید. از آن زمان تا کنون برجام بارها توسط گروههای مختلف آمریکایی تهدید شده است.

مک گرگور در این رابطه می‌گوید: "حاصل این اقدامات ضد ایرانی این است که آنها {مخالفان برجام} می‌خواهند نتایج استراتژیک 15 تا 16 سال گذشته ما را از بین برده و معکوس کنند. البته این حاصل نمی‌شود بدون وقوع یک جنگ بزرگ".

مک گرگور ادامه می‌دهد:" برجام آخرین مانع برخورد مستقیم با ایران است و من فکر نمی‌کنم رئیس جمهور آمریکا به جنگ مستقیم با ایران علاقه مند باشد".

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، روز دوشنبه به قول خودش دست به افشاگری عمومی پرونده های جدید هسته ای ایران زد. پرونده هایی که شامل برنامه های ایران برای ساخت سلاح هسته ای بود.

ناتانیاهو در این رابطه گفت که سرنخ ها نشان می‌دهد که ایران در مورد توسعه سلاحهای مرگبار و هسته ای که در توافق برجام در سال 2015 قول داده بود که آنها را متوقف کنند، دروغ گفته است.

در پاسخ ناتانیاهو، امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران گفت: "ما به رژیم صهیونیست و متحدان آنها هشدار می‌دهیم که توطئه‌ها و رفتارهای خطرناک خود را متوقف کنند در غیر این صورت با واکنش سریع و کوبنده ایران مواجه خواهند شد."

با این حال، تنش بین المللی در مورد برجام ادامه دارد. در حالیکه رئيس جمهور آمريكا همچنان به تهدید از خروج از برجام می‌پردازد و این توافقنامه را به طور جدي نادرست و ناقص می‌داند، قدرتهای اروپایی تاکید بر حفظ و بقای برجام دارند چراکه این توافق را تنها راه کاهش نگرانی ها جهت ساخت سلاح هسته ای توسط ایران می‌دانند.

منبع: اکسپرس . خبر فوری

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    ایران که مستعمره روسیه است وضع از این بدتر نمیشه دو نسل نابود شدن اون طوری کار یکسره میشه مردم زنده اند زندگی نمی کنند روسیه چهل سال به چپاول مشغول است دیگه بسه

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      چی میگی عموجان فازت چیه

  • ابو رسول
    0

    سلام خدا قوت ... ال سعود واسرائیل دشمن اسلام وایران بس هشیار باشین اینها دنبال بهانه واهی تا به ایران ضربه بزنن ... هلا فعلن به اقتصاد ایران زدن بعدها هشیار باش خدا یران از شر شیاطین حفظ کنه

  • احمد
    0

    ان شاءالله اگه جنگی هم در بگیره ما به اونا سیلی میزنیم نه اونا به ما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها