توزیع واکسن اسپایکوژن در مراکز واکسیناسیون از هفته آینده/ فخرا و کووپارس در انتظار دریافت مجوز

رئیس اداره بیماری‌ های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت از آغاز توزیع واکسن اسپایکوژن در مراکز واکسیناسیون از هفته آتی خبر داد.

توزیع واکسن اسپایکوژن در مراکز واکسیناسیون از هفته آینده/ فخرا و کووپارس در انتظار دریافت مجوز

دکتر سیدمحسن زهرایی، گفت: از ۳۶ میلیون دُز واکسن موجود در کشور حدود ۱۲ میلیون دُز تولید داخل است البته با ورود تولید کنندگان جدید به طور مثال واکسن اسپایکوژن در هفته آتی در مراکز و پایگاه‌های عملیاتی کشور توزیع خواهد شد.

او افزود: واکسن فخرا و واکسن انستیتو رازی نیز انتظار می‌رود انشالله طی دو هفته آتی تاییدیه‌ها را گرفته باشند و در پایگاه‌ها توزیع شوند.

وی با اشاره به وضعیت روبه رشد تولید کنندگان داخلی، بیان کرد: امیدواریم برای دُز یادآور واکسن عمده اتکای ما به واکسن‌های داخلی باشد. درمورد اثرگذاری واکسن بر سویه‌های جدید نیز نمی‌توان از اکنون ۱۰۰ درصد اظهار نظر کرد اما موضوع واضح این است که هرچقدر ویزوس فرصت پیدا کند در کشورهای مختلف و جوامع مختلف بچرخد و انسان‌های بیشتری را مبتلا کند می‌تواند فرصت داشته باشد تا واریانت‌ها و سویه‌های جدیدتری تولید کند و هرچه زودتر خود را واکسینه کنیم شانس ویروس برای جهش و خطرناک‌تر شدن را می‌گیریم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • گاندو پلاستیکی
    0

    مرده شور ببرتون با این واکسنهاتون ، دنیا همه واکسینه شدند، حالا اینا تازه میخان مجوز بگیرن

    نظرات شما -
    • ع
      0

      میخوام ندن اصلا

  • سینا
    0

    آقا من تو فاز آزمایشی سوم این واکسن بودم دو روز پیش گفتن دو تا سه هفته دیگه اعلام میکنن که واکسن زدم یا واکسن نما،چجوری آخه مجوز اضطراری گرفته و هفته دیگه میاد تو مراکز واکسیناسیون؟ دروغم حدی داره آخه شماها جون مردمو به بازی گرفتید رسماً

    نظرات شما -
    • خ
      0

      واکسن امریکا واروپا بی فایده مال ما که ول تعریفی نداره. ماوقتی میریم دکتر حتی قرص ایرانی نمیخریم تابرسه واکسن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها