قدرت خرید کارگران در شش ماه ۳۲درصد کاهش یافت


22 مهر 1400 - 11:58
6167ea4b93d94_2021-10-14_11-58
رییس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار گفت: «قدرت خرید حقوق کارگران در آخر شهریور ماه با احتساب میزان رشد تورم و کاهش ارزش ریال، حدود ۳۲/۴ نسبت به فروردین ماه امسال کمتر شده است.»

رییس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار گفت: «نمایندگان کارگری دستور موردنظر خود برای جلسه شورای‌عالی کار را حول محور معیشت خانوار، امنیت شغلی و تامین مسکن کارگری آماده کرده‌اند اما هیچ سیگنالی از حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار، برای برگزاری جلسه شورای‌عالی کار و رسیدگی به مشکل معیشت کارگران دریافت نکردند.»

وزارت تعاون، کار و رفاه در حالی حاضر به تشکیل جلسه شورای عالی کار نیست که علی خدایی، نماینده کارگران در این شورا، نیمه مهر ماه گفت که سبد معیشت حداقل‌های زندگی به بیش از ده میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است و وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان بسیار وخیم است، در بدترین شرایط ممکن به سر می‌بریم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه روند گرانی کالاها و خدمات با سرعت بسیار تداوم دارد و شیب تورم به این زودی‌ها منفی نخواهد شد، اضافه کرد که امسال با توجه به رکوردشکنی نرخ‌های تورمی، «ترمیم دستمزد» کارگران یک الزام اساسی است و باید حتما اتفاق بیفتد.

رییس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار گفت: «قدرت خرید حقوق کارگران در آخر شهریور ماه با احتساب میزان رشد تورم و کاهش ارزش ریال، حدود ۳۲/۴ نسبت به فروردین ماه امسال کمتر شده است.»

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6167ea4b93d94_2021-10-14_11-58
22 مهر 1400 - 11:58

رییس کمیته دستمزد شورای اسلامی کار گفت: «نمایندگان کارگری دستور موردنظر خود برای جلسه شورای‌عالی کار را حول محور معیشت خانوار، امنیت شغلی و تامین مسکن کارگری آماده کرده‌اند اما هیچ سیگنالی از حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار، برای برگزاری جلسه شورای‌عالی کار و رسیدگی به مشکل معیشت کارگران دریافت نکردند.»

وزارت تعاون، کار و رفاه در حالی حاضر به تشکیل جلسه شورای عالی کار نیست که علی خدایی، نماینده کارگران در این شورا، نیمه مهر ماه گفت که سبد معیشت حداقل‌های زندگی به بیش از ده میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است و وضعیت معیشتی کارگران و بازنشستگان بسیار وخیم است، در بدترین شرایط ممکن به سر می‌بریم.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه روند گرانی کالاها و خدمات با سرعت بسیار تداوم دارد و شیب تورم به این زودی‌ها منفی نخواهد شد، اضافه کرد که امسال با توجه به رکوردشکنی نرخ‌های تورمی، «ترمیم دستمزد» کارگران یک الزام اساسی است و باید حتما اتفاق بیفتد.

منبع: ایران اینترنشنال

68

نظرات 22
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
طاهر 0 0 پاسخ 1400/7/23 -06:53

۶ میلیون حقوق میگیرم با دوتا بچه همه اش را کرایه میدهم خخخخ امروز صبح نون و یخ و کوچه داریم

نام 1 1 پاسخ 1400/7/23 -04:55

حقوق کارمندان بی چونه زدن اضافه میشه وکمه ولی افزایش حقوق کارگران تورم میاره و زیاده

محمد 5 1 پاسخ 1400/7/22 -21:26

اين يعني اقتدار و سربلندي و خودکفايي!

یکی از مردم 7 0 پاسخ 1400/7/22 -21:13

حقوق کارگران یک سوم خط فقره یعنی اگه حقوق سه برابر بشه تازه به خط فقر میرسه!!!!...اون وعده های 4 دهه پیش همین بود نه؟ ه آرزوی جمعیت زیادی از مردم این باشه که دست کم به خط فقر نزدیک شن!!!... با ایران و مردمش چی کار کردید که بدتر از فلسطین شدیم؟؟؟

دروغ 4 0 پاسخ 1400/7/22 -20:06

مگه پایه حقوق چقدره که میگین ۳۲%%!؟! خط فقرمگه معجزه جهنمی شده که اومده باشه پایین و با۳۲% بشه حل شه .!؟

حرف تلخ 9 0 پاسخ 1400/7/22 -19:01

پرسیدمش از چه رو چنین خار شدیم بی مایه ترین متاع بازار شدیم گفتا سر شب دزد زد خانه ما . ما ساعت ۸ صبح خبر دار شدیم

دن کیشوت 4 0 پاسخ 1400/7/22 -18:49

مگر ما کارگران چیز زیادی خواسته ایم؟ ما فقط میخواهیم که رسمی شویم و قراردادی نباشیم و استخدام کارگر به صورت رسمی باشد. اگر مملکت اسلامی است و مسوولین مسلمان هستند که این کمترین حق یک کارگر است، اگر هم که اسلام نان دانی است و ابزار کسب درآمد آخوندها که هیچ، الفاتحه

حسین 2 0 پاسخ 1400/7/22 -18:40

خدا حفظ کنه دولتمردان و نمایندگان ما را ک بدون کوچکترین چشمداشتی و کمترین حقوق تمام هم و غم آنان حفظ ارزش پول ملی و افزایش رفاه و قدرت خرید مردم بوده است.

عادل 4 1 پاسخ 1400/7/22 -17:04

نقطه جوش آب صد درجه است....

حق 10 1 پاسخ 1400/7/22 -15:02

معلوم نیست ۳۲ درصد از کجا آوردین شاید منظورتون ۳۲۰درصد بوده

زارت 1400/7/22 -19:02

ما شما را به درجه انسانیت می‌رسانیم ....

والی 12 1 پاسخ 1400/7/22 -14:43

افزایش حقوق سال آینده ۱۰ درصد شده جبران میشه غصه نخورید

مهربون 5 2 پاسخ 1400/7/22 -14:37

رییسی خودش باید وارد عمل بشه و قبل از عید دستور افزایش حقوق 100 درصدی برای کارگران را صادر کند این حقوق کفاف نان خالی را هم نمیدهد

عزیر 13 1 پاسخ 1400/7/22 -14:35

اگر 200 درصد هم به کارگران افزایش حقوق بدهند باز هم زیر خط فقر هستند خداوند از باعث و بانی اش نگذرد الهی آمین

عرفان 13 1 پاسخ 1400/7/22 -14:32

دولت ها عوض میشوند و کارگران فقیرتر از این دولت هم برای کارگران آبی گرم نمیشود.

دن کیشوت 15 0 پاسخ 1400/7/22 -14:05

کارگر کیست؟ عزیز در همه کشورها و ذلیل در ایران، در حکومت آخوندی هرچه مفت خورتر، عزیزتر، هر چه کاری تر ، ذلیل تر، در کل آخوندها با کار کردن و کارگر مشکل دارند، فلسفه آخوندی این است: کار کردن خر و خوردن یابو

کارگر مفلوک 8 1 پاسخ 1400/7/22 -14:01

تیره روز ترین افراد این مملکت کارگران هستند

ناشناس 15 0 پاسخ 1400/7/22 -13:53

بيخودي جوش نزنيد تواين كشور هيچ اتفاقي خاصي براي كارگران نخواهد افتاد كارگران بدبخت ترين ادم هاي اين جامعه هستند كه ازكمترين امكانات برخوردارنيستند باحقوق بخورنمير فقط صورت خودشان را با سيلي سرخ مي كنند طوري كه فقط هلاك نشوند كارگردر جامعه ما يعني بردگي مدرن

روان 10 1 پاسخ 1400/7/22 -13:04

باش تا صبر فرزندان فقر به سرايد

ناشناس 17 1 پاسخ 1400/7/22 -12:55

لعنت خدا بر باعث و بانی خالق گرونیها .

محمد 7 1 پاسخ 1400/7/22 -12:50

به..... مسئولین دلسوز!

دولت فریبکار و 2دره 10 1 پاسخ 1400/7/22 -12:43

این بیشتر از مقداری است که شش ماه پیش بندگان خدا برایش چه تحصن ها و چه حنجره ها که پاره نکردند

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks