رئیس جمهور در جلسه شورای عالی فضای مجازی :

تکمیل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است

رئیس جمهور بر تلاش و همت مضاعف همه دستگاه‌ها در ساماندهی فضای مجازی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه و دستیابی به اهداف اصلی تشکیل شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد.

تکمیل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات یک ضرورت است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در ماموریت‌های این شورا، گفت: با استفاده از دیدگاه‌های اعضای حقیقی و عقبه کارشناسی اعضای حقوقی شورا، می‌توان گام‌های موثری در جبران عقب ماندگی‌ها در خود شورا و مدیریت فضای مجازی برداشت.

رئیس جمهور تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را یک ضرورت دانست و به مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور داد راهبری تکمیل شبکه ملی اطلاعات را با جدیت پیگیری کنند.

رئیسی با اشاره به مزایای دولت الکترونیک و هوشمند، گفت: تشکیل دولت هوشمند برای رفاه مردم و تسهیل انجام امور مردم آنان ضروری است، لذا همه دستگاهها بدون بخشی‌نگری باید با یکدیگر همکاری کنند تا کارها و امور مردم با آسودگی انجام شود.

رئیسی با تاکید بر توجه همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به اقتصاد دیجیتال، گفت: فعال شدن اقتصاد دیجیتال در افزایش اشتغال، تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده موثراست و در این زمینه اگرچه وزارت ارتباطات محور است اما همه دستگاه‌ها باید برای رونق اقتصاد دیجیتال فعال شوند.

رئیس جمهور همچنین ایجاد سکوهای راهبردی برای ارایه خدمات در حوزه‌های آموزش، ‌بهداشت، کشاورزی، مالی و تجاری را ضروری دانست.

رئیسی درادامه با تاکید بر اهمیت توجه به مدیریت هوشمند و هدفمند حوزه سرگرمی و اوقات فراغت در فضای دیجیتال گفت: ‌فعال شدن این حوزه با توجه به شیوع کرونا و در خانه ماندن اجباری بخشی از مردم اهمیت زیادی دارد.

رئیس جمهور همچنین به لزوم سالم‌سازی و ایمن‌سازی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان به فضای شخصی و اطلاعاتی مردم و کشور هجمه می‌آورند، غفلت در این زمینه از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست.

در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی، درباره الحاقیه سند ستاد رسانه، مصوب سال ۱۳۹۷ شورا برای افزایش تعامل برخط رسانه و تقویت تعاملات دستگاه‌ها و رسانه‌ها بحث و تصیم گیری شد.

در این جلسه همچنین پس از تبادل نظر اعضای شورا،‌ بخش سیاست‌ها و الزامات قانونی شدن منظومه ماهواره‌ای درکشور به تایید رسید که از جمله این موارد استفاده مجاز این‌گونه منظومه‌های ماهواره‌ای در داخل کشور بود و مقرر گردید وزارت ارتباطات درباره نحوه فعالیت و ارایه مجوز به آن تصمیم‌گیری کند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • امیرعلی
    0

    مگه همه چیز حول و حوش محور سرگرمی می چرخه. من کار پژوهشی انجام میدم و شب ها هم مقاله می خونم. اینستاگرام ندارم و تو توییتر و فیسبوک که اکانت دارم هم زیاد فعالیت نمی کنم و اون هم با کانال های خاص. اصلا رتبه ای که میگیرم بر اساس همین چیزهاست. چرا شما فکر می کنید همه چیز مردم تفریح و سرگرمی 24 ساعته هست، اگر چه اغلب از اینترنت برای سرگرمی و تفریح و پیگیری اخبار زرد استفاده می کنند.

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      کار پژوهشی بیخیال شو بیا اسنپ

    • عوام
      0

      اخر کار پژوهشی بیکاریه حرف دوستمنو گوش کن بیا اسنپ

  • سانسورچی
    0

    بنویسید شبکه ملی اطلاعات بخوانید فیلیترینگ گسترده

  • اا
    0

    راه ندادن خانم ها به ورزشگاه و اجرای طرح صیانت از اینترنت و . هزار مورد دیگر، همگی شماره های اشتباهی هستند.

  • کاربر ناشناس
    0

    خیر نبینی الهی تصمیم کارشناسانه بگیر اینترنت حق مردمه چرا هر چی که نفع عموم باشه برای شما سمه همه پلهای پشت سرتان را خراب نکنید شاید خودتان هم خواستید بر گردید

  • راه حق
    0

    برات متاسفم ابراهیم رئیسی که رسانه ها یا ترس تو یا برای پاچه خواری ات، کامنتهای جدی ام سانسور میکنند خاک بر ملتی مترسکی مثل رییسی دارند!

  • به سانسورچی
    0

    بنویسید شبکه ملی اطلاعات بخوانید جاسوسی از مردم

  • روشن
    0

    به آقایه رئیسی امیدواریم برایه روزهایه بهتر

  • اسان پرداخت
    0

    تو خودت اگر دکترا می گرفتی و یک مقاله میخوندی و دنبال مقالات برای تحقیق می گشتی می فهمیدی که اگر فقط گوگل اسکولار نباشه تعطیلین همتون. البته الان به لحاظ مغزی تعطیلین. کسی که شش کلاس سواد داره و حرف از شبکه ملی اطلاعات میزنه خنده داره. چون نه مفهوم شبکه را میدونی نه مفهوم ملی و نه مفهوم اطلاعات را. از تلفظ مگاوامات به جا مگاوات در هرمزگان معلومه. خاک تو سر این مملکت که آخوندها بر آن ها حکومت می کنند

  • امیرعلی
    0

    دوست عزیز، محمد، که گفته برم اسنپ کار کنم یا بیا اسنپ. یک مدتی در سال گذشته جهت کنجکاوی خودم رفتم راننده شدم. البته تو دانشگاه مدرس هستم، فقط میخواستم ببینم چه جوری هست. ترافیک تهران بزرگترین گرفتاری بود. من اگر این کارهای پژوهشی را نمی کردم رتبه ام و در نهایت اون چندرغاز حقوقم بالاتر نمی رفت و همچنین الان برای پست داک کسی با من نه مصاحبه می کرد و نه اصلا تحویلم می گرفتن. تو دهه چهل زندگی ام مجبور هستم برای یک زندگی استانداردتر مهاجرت تحصیلی داشته باشم. البته هنوز در اول راه هستم و مصاحبه هایی که انجام داده ام برخی ها موفقیت آمیز بوده، ولی نتیجه نهایی بعدا مشخص میشه. صاحبخونه بنده 150درصد (مجموع رهن و اجاره) به هزینه مسکن قرارداد امسال من اضافه کرد، حالا کالاهای اساسی چقدر اضافه شده که دیگه بر همه عیان است. خلاصه اینها تنها راههایی بودند که به ذهن بنده رسید برای بهتر کردن امور خودم و خانواده ام. تو بیست سال سابقه کاری که دارم در صنایع و سازمان های مختلف، با این فرمون که جامعه و حکومت میره، هیچی درست بشو نیست.

  • کارشناس
    0

    شبکه ملی به معنای قطع کامل اینترنت است .

  • عوام
    0

    اگر تو این چند سال گذشته هزینه امنیتی کردن ایران با این چرت و پرتها و ریختن حجم عظیمی از پول و سرمایه ایران در چاه هسته ایی به اقتصاد روبه رشد ایران بعد پیروزی انقلاب ادامه میدادید الان یکی از قدررتمندترین کشورهای جهان بودیم که متاسفانه با دیکته انگلیس برای نابودی قدرت اقتصادی ایران و شاگردان خوب کفتار پیر این شده وضعیت ایران دست گدایی برای غذا و دارو دراز کردن در جهان

  • بابک خرمدین
    0

    ما ایرانی ها بدبخت تر از هر روز. رییس جمهور بی سواد نمایندگان مجلس بی سواد خدا یا خودت یه امامی چیزی بفرست به این مملکت.

  • رصد
    0

    ببخشید آقای رئیس جمهور شما دقیقا داری چه کار میکنی روزها هیچ خبری نیست جنسها که طبق معمول روزانه گران میشه از کسب و کار هم که خبری نیست شما رئیس اجرا هستی نه سخنران یه کاری بکن تا دیر نشده ببخشید بازم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها