دولت مستعفی یمن چند افسر را به اعدام محکوم کرد

پس از پیروزی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه‌های مأرب، فرماندهان دولت مستعفی، چند افسر و سرباز را به اعدام محکوم کردند تا بر شکست خود، سرپوش بگذارند.

دولت مستعفی یمن چند افسر را به اعدام محکوم کرد

مزدوران دولت مستعفی -تحت حمایت ریاض- در جبهه‌های عملیاتی مأرب در برابر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مستأصل شده‌اند.

پایگاه خبری «التغییر برس» یمن گزارش داد که سرویس اطلاعات نظامی دولت مستعفی امروز دوشنبه شماری از افسران و سربازان را به اعدام محکوم کرد.

به گزارش این پایگاه، سرویس اطلاعات دولت مستعفی این افسران و سربازان را به اتهام خیانت و تسلیم جبهه‌های عملیاتی اطراف مأرب به نیروهای ارتش یمن، به اعدام محکوم کرد.

منابع نظامی آگاه خبر دادند که هدف دولت مستعفی از این اقدام، سرپوش گذاشتن بر شکست خود در برابر نیروهای صنعاء است.

به گفته این منابع، پنج نفر از افسران حاضر در «ارتش ملی» به دادستانی منطقه سوم نظامی ارجاع داده شده و به اتهام تسلیم شدن در جبهه «صرواح» به اعدام محکوم شدند.

نام این افراد سرتیپ «عبده أحمد الحبیشی»، سرهنگ «محمد قاسم علوة» (مسئول اطلاعاتی جبهه صرواح)، «فیصل حمود الجراش»، «بلال علی الجعفری» و «صادق علی محمد الحبیشی» است.

منابع مذکور گفتند که ستاد فرماندهی نیروهای دولت مستعفی، این پنج نفر را به عنوان قربانی، معرفی کرد تا وانمود کند که این افراد مسئول سقوط اردوگاههای صرواح هستند.

نیروهای اطلاعاتی هادی همچنین برخی از فرماندهان با درجه پایین را مسئول سقوط اردوگاههای «کوفل»، «ماس» و مناطق «هیلان»، «المشجح»، «البراء» و «الضیق» و چند موضع راهبردی عنوان کردند که ارتش یمن در اطراف شهر مأرب آزاد کرد.

این اقدام باعث خشم برخی از طرفهای حاضر در دولت مستعفی شده است؛ زیرا فرماندهان عالیرتبه وابسته به این دولت، این افراد را برای سرپوش گذاشتن بر شکستهای خود در مأرب، قربانی کردند.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها