کیهان هم پذیرفت:

در ماههای آخر دولت روحانی، ایران روزانه یک میلیون بشکه نفت فقط به چین صادر کرده

در حالی که روزنامه کیهان دولت قبل را به ناکارآمدی در مقابله با تحریم ها متهم می کند، توانایی آن دولت در صادرات نفت به چین را قبول کرد.

در ماههای آخر دولت روحانی، ایران روزانه یک میلیون بشکه نفت فقط به چین صادر کرده

این روزنامه نوشت:واردات نفت چین از ایران در بهار از قطره به سیل تبدیل شد و در ماه می بالغ بر حدود یک میلیون بشکه در روز وارد کرد.

کیهان در ادامه نوشته است: در حالی که چین گسترش برنامه هسته‌ای ایران را نامطلوب می‌داند، اما از جانب ایران احساس خطر نمی‌کند. در عوض، چین ایران را به عنوان بازیگر مفید برای استفاده در سیاست خارجی خود می‌داند و میزان فاصله و نزدیکی خود به ایران را تا حدی به عنوان راهی برای نزدیک شدن یا فاصله گرفتن از ایالات متحده و متحدانش در نظر می‌گیرد. انگیزه اصلی در حال حاضر این است که بیشتر پیشروی کنیم.برای ایالات متحده، این خبر تلخی است.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • روحانى
    0

    نفت مفت وارزان به هر كشورى بديد معلومه از تحريم هم ابايي نداره ،به خود آمريكا هم ميداديد ميخريد پولش هم جنس بنجل چينى بهمون ميدن

  • ث
    0

    در ماههای پایانی دولت روحانی روزانه ۵۰۰ ایرانی با کرونا می مردند و مابقی از فشار اقتصادی لکن ماشاالله خودشان با ارز ۴۲۰۰ تومانی لذت می بردند باید محاکمه شوند تا مردم به آرامش برسند..

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      حالا زندگی مردم چه تغییری کرد همه سروته یکی هستند بنده خدا

  • علی
    0

    فروش زیاد مهم نیست پولش رو گرفتن مهمه!!!

  • یه سوال
    0

    با فرض پذیرش این خبر.میشه دولتمردان جناب روحانی بفرمایند پول این یک میلیون بشکه نفت در روز کجا رفته؟

  • هموطن
    0

    فروش نفت به ۱۳۰ یا ۱۵۰ دلار هم یه زمانی رسید اللهم عجل لویک الفرج

  • ایرانی
    0

    فقط بحث مقدار صاردات نیست باید دید مخازن مملکت رابه چه قیمت فروخته اند , وگرنه کشورهایی که به خریدار نفت کشورمابه مبلغ ناچیزمشتاق هستند که کم نیست و میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند مثل چین که باقراردادی ته خلیج فارس رابه بهانه ماهی گیری با دستگاههای خود درآورده وباعث شده اکوسیستم و نژاده ماهیها مرغوب خلیج همیشه فارس درمعرض خطرانقراض قرارگیرند درحالی که ماهیگیران ما درجنوب کشور بیکار شده اند ومسئولین هم فقط نظاره گرند ومسئولیت کارها رابه گردن هم می اندازند وهیچکدام مسئولیت کارهای اشتباه خود را به گردن نمی گیرند. مشکل مملکت نداشتن مسئول دلسوز است, کاش به جای واردات اجناس بنجل کشورهای به اصطلاح دوست مسئولین به همایت ازتولید داخل اقدام کنند و ازخام فروشی پرهیزکرده وبه فکر پیشرفت اقتصاد کشور وبهبود وضع مردم باشند. انشاالله

  • محسن
    0

    کیهان پذیرفت شما هم بپذیر برجام سیب و گلابی نداشت

  • مهرداد سربندی
    0

    دولت روحانی خیلی کارهای مهم دیگه هم انجام داد که از طرف کیهان و کیهانیان و اسرائیلی های داخلی و انحصار طلبان اصولگرا و پایداری های پایدار به ابلیس حاشا شد. آنهم فقط بخاطر بغضی که نسبت به مردم و جریان اصلاحات دارند. حالا دولت روحانی رفت و رو سیاهی این زمستان پر از نامردی کارشکنان ماند برای شریعتمداری و یاران گرمابه و گلستانش.

  • ممدی
    0

    ارباب چین بسلامت!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها