طالبان استفاده از گوشی‌ دوربین‌دار را برای زنان ممنوع کرد


5 مهر 1400 - 18:43
6151dfa74579f_2021-09-27_18-43
مسؤلان کمیسیون دعوت‌ و ارشاد طالبان در مکتوبی رسمی به شهروندان ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا دستور داده‌اند که جوانان مو‌ و ریش خود را انگلیسی، آمریکایی و فرانسوی اصلاح نکنند و تراشیدن ریش گناه کبیره است.

آنان گفته‌اند که استفاده از تلفن‌های دوربین‌دار برای خانم‌ها ممنوع است.

(عکس)

مسؤلان کمیسیون دعوت‌ و ارشاد طالبان در مکتوبی رسمی به شهروندان ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا دستور داده‌اند که جوانان مو‌ و ریش خود را انگلیسی، آمریکایی و فرانسوی اصلاح نکنند و تراشیدن ریش گناه کبیره است.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6151dfa74579f_2021-09-27_18-43
5 مهر 1400 - 18:43

آنان گفته‌اند که استفاده از تلفن‌های دوربین‌دار برای خانم‌ها ممنوع است.

(عکس)

منبع: فرارو

66

نظرات 47
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
مسیح 5 0 پاسخ 1400/7/6 -12:02

علیرغم تنفرشدید از طالبان با اینکارشون موافق موافقم .80 درصد مشکلات اجتماعی از این موبایل وشبکه های اجتماعی ونیز کم ظرفیتی و حس جلب توجه عده قلیلی اززنان متوهم جامعه می باشد.

1400/7/6 -12:49

دوست داری گوشی خودتو ازت بگیرن؟ چرا فکر میکنید خانوم ها از یک قبیله جدا اومدن؟ هر نظری که میخواین واسه بقیه بدین خودتون رو بذارید جای اون آدم، ببینید دوست دارید این اتفاق واسه خودتون بیفته؟

به بینام 1400/7/7 -19:10

چرا مگه نمیبینی تمام فحشا و فتنه هایی که در جامعه به پا شده در اثر این گوشی موبایل و فضاهای مجازی است که زنان بدترین کارها رو بهم یاد میدن و اینقدر پررو شدن که علنن به هم خیانت و فحشا رو آموزش میدن و چرت نگو اگه این اتفاق برای خودت بیفته چه می کردی!!برای هرکی بیفته حتی برای خواهرت و مادرتم بیفته باید اون گوشی رو ازشون گرفت و شکست و فضای مجازی هم فیلتر بشه

آریایی 2 5 پاسخ 1400/7/6 -08:48

امام صادق (ع) میفرمایند : دو طایفه کمر مرا شکستند ؛ عالم بی حیا و پرده در و جاهل مقدس مآب ؛ که ما متأسفانه گرفتار هر دوی اینها هستیم !!!!!!!!!

محمد 6 6 پاسخ 1400/7/6 -08:45

اگه گوشی دست خانمها نبوداینهمه فسادوبی بندباری به وجودنمی اومدک الان من نمیتونم یه همسرپاک واسه خودم پیداکنم

1400/7/6 -10:19

مطمئنی خودت پاکی؟ کاش گوشی رو از تو بگیرن که نیای اینجا واسه ما نسخه بپیچی

کلنگ شناس 1400/7/6 -11:46

جناب کلنگ یه سری به خودت بزن ببین با خودت چند چندی . یه دکتر روانشناس هم برو زن اگه پاک باشه از توی یه گردان مرد سالم بیرون میاد . وگرنه اگه با زنجیر ببندیش کارش رو می کنه . من موندم چطوری این استدلال رو کردی .

ا 0 5 پاسخ 1400/7/6 -08:31

این است وحشیهایی که آبروی اسلام رابرده اند واسلام هراسی راترویج می کنند

م/ح 2 1 پاسخ 1400/7/6 -00:56

چهل سال دیگه همه اینا درست میشه اوایل انقلاب ما هم امثال اکبر گنجی از این غلطا میکردن حتی پونس تو سر بی حجابها فرو میکردن اکبر پونس معروف بود ولی حالا حرومزاده شده سردمدار حقوق بشر

اشنا 6 2 پاسخ 1400/7/6 -00:22

کار خوب میکنند مثل بعضی از مردمان نمی خواهند باشند که مرد با دوست دخترش وخانمش با دوست پسرش در کافی شاپ دیگر ودختر شأن با پسر دیگر در محل دیگری باشد مرد نیستند که معدن غیرت قرن بیست و یکمی هستند

دلسوز 6 1 پاسخ 1400/7/6 -00:18

اینجا کشور اسلامی است با قوانین هم مشگل ندارم هرکس آزادی آنچنانی می خواد برود استانبول چون اینجا کشورم هست به خاطرش جوانانی پرپر شدند دوما در ایران مسجد هم داریم کافی شاپ آنچنانی هم داریم هر کس آزاد است انتخاب کند

Danyal 1400/7/7 -10:43

میتونی شماره ساقیتو معرفی کنی بهم؟چی میگی‌ تو حالت خوبه؟

ادینه 4 5 پاسخ 1400/7/6 -00:06

یک مشت انگلی که خودشان را به زور برمردم بیچاره تحمیل کردند خدا از روی زمین نیستتان کند که ادمها کم خودشان مشکل دارند باید این جانوران را هم تحمل کنند

سونامی 6 2 پاسخ 1400/7/6 -00:03

باریکلا طالبان

میرزا 9 3 پاسخ 1400/7/5 -23:19

کاری با افغانها ندارم.امّا فرهنگ استفاده از اینترنت و فضای مجازی در ایران بسیار ضعیف و نادرست ( ۶۰/ ۷۰ درصد) صورت میپذیرد.

حامد 13 0 پاسخ 1400/7/5 -23:11

باریکلا طالبان، پیشرفت دانش در دست شماست استفاده کردیم از نظرات بسیار پیچیده و علمی شما فقط تلیفون کمره دارتان جالب بود خدا وکیلی پدر سوخته های کلاه بردار

احسنت برطالبان دراین مورد 7 3 پاسخ 1400/7/5 -23:02

احسنت

محسن 6 12 پاسخ 1400/7/5 -22:54

کاش این زنان باایرانیان ازدواج کنندوباحجاب ومردیم ازبی زنی کاش آنهابیان زن ماشیعیان بشن حجاب درقرآن آمده خوبه و خدافرموده

هفت لنگ بختیاری 13 5 پاسخ 1400/7/5 -22:15

این حرکت طالبان خیلی احمقانه است ولی واقعا فضای مجازی خیلی بی بندوباری وخیانت وطلاق وتجاوز را زیاد کرده خدا به همه خانواده ها رحم کنه

دکتر سید 7 16 پاسخ 1400/7/5 -22:07

احسنت بر برادران طالب

ناشناس 1400/7/5 -22:28

برو اونجا زندگی کن

ناشناس 1400/7/5 -23:19

برادران !!!!!!!!! طالبان برادر ایرانی ها نیستند اگر برادر تو هستند نمی دانم برو آنجا تا بیشتر حال کنی

ازاد 9 14 پاسخ 1400/7/5 -21:59

کار خوبی می کنند اینها که گفتند منافاتی با اسلام ندارد وقتی دختر خانمها با پسر نامحرم تا نیمه های شب در کافی شاپ ها ول می گردند خوبه؟اسم آن را می گذارید آزادی باید فحشا نامید تا ازادی

ناشناس 1400/7/5 -22:29

شما دست زن و بچت را بگیر برو اونجا

بلبل 1400/7/6 -11:51

بیمار روانی . ذهنیت ات مریضه همه رو ناپاک می بینی خودت رو حجت الاسلام

من 15 5 پاسخ 1400/7/5 -21:42

جهل تنها دشمن بشریت... مردم کشورهای جهان سوم، بدانید و آگاه باشید که سرتان را به جنگ بر سر تعصبات کور گرم کرده اند تا غارتتان کنند!

علی 11 18 پاسخ 1400/7/5 -21:26

درود بر طالبان . مسولین ایران یاد بگیرند . ببشتر مشکلات در ایران آزادی بیش از حد زنان است که هیچ محدودیتی ندارند و دست به هر کاری می زنند.

ناشناس 1400/7/5 -22:29

شما برو اونجا ایران تا قبل وجود شما انگلها مشکل ینداشت

ابراهیم 10 7 پاسخ 1400/7/5 -21:19

اینا دیگه چ نوع حیوونایین؟؟؟یکیم نیست ب اینا بگه این اسمش اسلام نیست..ظلمه

کیان 12 5 پاسخ 1400/7/5 -21:13

مردم افغان اگر کمی عقل داشتن یکم میخ و پنس و خرده شیشه میریختن کف خیابون یک مشت پا پتی به این راحتی بر کشور مسلط نمیشدن

110 1400/7/6 -11:55

بچه ها هم می دانند که آمریکا طالبان را مستقر کرد . مردم افغانستان چاره ای جز تسلیم ندارند . ایستادگی و سربلندی غیرت و جانفشانی می خواد که متاسفانه نسل امروز افغانی ها ندارند .

محمودی 9 3 پاسخ 1400/7/5 -20:52

بنام خدا کاش شیعه شوندوبیان ایران باماازدواج کنندوشیعیان بسیارمهربانندوانشاالله خوشبخت دوعالم خواهندشدشیعه به حجاب معتقداست ولی به ظلم به زنان اجازه نمیدهد

شهرام تهران 6 6 پاسخ 1400/7/5 -20:47

مردم افغانستان بیچاره هستن بدبخت آواره هم هستن که برای ی لقمه نون خشک موندن خدا طالبان خراب کن برای ی لقمه قفیری میگردن که الان طالب بگه از خونه بیرون نشی

کاربر ناشناس 8 11 پاسخ 1400/7/5 -20:36

ایناکه همشون خوبه قانونشون،

بلبل 20 6 پاسخ 1400/7/5 -20:30

طالبان نکبت و متحجر هنوز به رسمیت شناخته نشده اعلامیه های اینچنینی می دهد وای به آنکه به رسمیت شناخته شود و ماهیت واقعی خود را آشکار نماید .

فدایی رهبر 11 30 پاسخ 1400/7/5 -19:58

ای درود بر شرف طالبان، ای درود بر غیرت طالبان، اسلام ناب پیاده می کنند طالبان

ا 1400/7/5 -20:50

خدا عقل بده معلومه مغزنداری و معیوبه از اسم میشه فهمید

هفت لنگ بختیاری 1400/7/5 -22:17

چرا اسمتو گذاشتی فدایی رهبر می خوای رهبر راخراب کنی کور خوندی احمق آلبانیایی تبار

سید محمد خاتمی (ع) 1400/7/6 -00:21

الهی فدای رهبر بشی

علا 9 19 پاسخ 1400/7/5 -19:47

قوانین اسلامی می باشد حتما خداوند متعال می دانسته خوب است که این قوانین را در اسلام و افغانستان به اجرا در آورده. خداوند بهتر از بنده خداوند می داند.

ناشناس 1400/7/5 -22:32

شما برو اونجا زندگی کن

تاک 1400/7/6 -11:57

آمریکا طالبان را بر افغانستان مسلط کرد . خواست خدا چیه ؟؟؟؟ خدا میگه به بنده ها ظلم کنید ؟ !!!!!!!

ناشناس 24 7 پاسخ 1400/7/5 -19:22

خاک تو سر اون مردمی که راضی میشن اینا بهشون حکومت کنن .

محمد 1400/7/6 -08:29

پس خاک بر سر ما مردم ایران که 42 ساله عموزاده این طالبان بر ما حکومت می کنند.

ا 24 7 پاسخ 1400/7/5 -19:11

بیچاره مردم افغانستان