شرط رسیدن یارانه هر نفر به ۳۵۰ هزار تومان چیست؟


26 شهریور 1400 - 19:57
61449ce223adc_61449ce223ae2
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و دبیر کل پیشین اتاق ایران و عراق گفت: رساندن یارانه به ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر با اقداماتی نظیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که به زودی اتفاق می افتد، امکان‌پذیر است.

دکتر سید حمید حسینی در کلاب‌هاوس با این موضوع که آیا دولت رییسی یارانه ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را زیاد خواهد کرد؟ گفت: برای عبور از وضعیت خطرناک امروز گزینه‌های محدودی را در پیش رو داریم که یکی از آنها تکیه بر برجام و آشتی با دنیاست . در این صورت  پول نفت وارد کشور می‌شود و مشکلات تاحدی پوشش داده خواهد شد چرا که می‌توانیم امیدواریم باشیم از محل درآمد نفت نگرانی مردم کم شود و نگاه به آینده اصلاح شود.

او نتیجه گیری کرد در این صورت با بهبود نگاه مردم به آینده از موج مهاجرت کاسته خواهد شد و گفت: اگر نتوانیم مساله برجام را حل کنیم باید به شدت درآمد مالیاتی را از طریق دریافت مالیات بر ثروت و ارث و خودرو و مسکن و ... افزایش دهیم که این اقدام بی‌تردید نارضایتی ایجاد می‎کند اما بازی دیگر دولت، هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.

وی تاکید کرد: در دو سال گذشته قیمت گاز در دنیا دو برابرشد اما در ایران گاز را مفت به پتروشیمی‌ها و مردم می‌دهیم  طبیعی است که عملا به بن بست می‌رسیم.

حسینی گفت: ابزار دیگر یا ابزار سوم واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی است. ۱۰۰ میلیارد دلار پروژه نیمه تمام بدون عایدی داریم و بهتر است دولت از اینها دل بکند و آن را به بخش خصوصی واگذار کند.وی با اشاره به اینکه تا کنون ۳۵۰ میلیارد دلار از اموال دولت واگذار شده است، گفت: هنوز هم می‌توانیم اموال و سهم‌های ۲۰ درصدی صنایع را واگذار کنیم تا بتواند از این وضعیت عبور کنیم.

یارانه

این کارشناس تاکید کرد: به هر حال دولت باید یکی از این راه‌ها  را دنبال کند اما اگر برجام حل نشود دم دست ترین و آسانترین منبع، هدفمندی یارانه هاست.

وی گفت: صندوق بین المللی پول درباره هرم جمعیتی و توزیع ثروت در ایران گزارشی جدید منتشر نکرده ولی در سال ۹۸، موسسه آمریکایی بروکلین اثرات خروج ترامپ از برجام را بر زندگی مردم ایران مطالعه کرد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: بر اساس مفاد اعلامی در این گزارش ۴.۳ درصد یعنی حدود ۴ درصد مردم در ایران زندگی فوق‌العاده خوبی دارند، در عین حال ۱۹ درصد طبقات متوسط رو به بالا هستند و پانزده درصد در طبقه متوسط رو به پایین قرار دارند که به سختی زندگی شان را تامین می کنند.

وی اضافه کرد: چهل و پنج درصد مردم حقوق کارگری و حداقلی دارند و ۱۶.۷ درصد جمعیت ایران نیز زیر خط فقر زندگی می‎کنند. حسینی گفت: دولت در همین دوره زمانی با حجم مشکلات مجبور به پرداخت یارانه است. در حالی که نزدیک ۴۰ میلیون نفر از مردم به کمک‌های معیشتی و یارانه‌ای برای ادامه زندگی نیازمند هستند و باید کمک‌ها بر این جمعیت متمرکز باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید حتما در بحث یارانه‌ها تجدیدنظر کند، اضافه کرد: دولت فکر می‌کند خودش می‌تواند آدمها را شناسایی کند اما اگر این وظیفه را به استانداران، فرمانداران و بخشداران و دهیاران واگذار کند، حتما نتیجه کار بهتر خواهد بود . در این صورت یارانه ۳۰ میلیون جمعیت بالای خط فقر را می توان حذف کرد و یارانه دیگران را دو برابر کرد.

به گفته وی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این امکان فراهم می‎شود که ۲۵۰ هزار تومان به ۴۰ میلیون جمعیت دریافت کننده یارانه، پرداخت شود و یارانه به ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر برسد.

به گفته وی معنی ندارد بسیاری از پزشکان، استادان دانشگاه، کسبه بازار و کشاورزان بزرگ، یارانه بگیرند.وی درباره راه آخر نیز صحبت کرد و گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. بنزین سوپر و آزاد اگر به ۱۰ هزار تومان برسد، مشکل حل می شود . در این حالت کسی بیش از سهمیه خواست می‌تواند قیمت آزاد را بپردازد. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و دبیر کل پیشین اتاق ایران و عراق گفت: رساندن یارانه به ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر با اقداماتی نظیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی که به زودی اتفاق می افتد، امکان‌پذیر است.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

61449ce223adc_61449ce223ae2
26 شهریور 1400 - 19:57

دکتر سید حمید حسینی در کلاب‌هاوس با این موضوع که آیا دولت رییسی یارانه ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را زیاد خواهد کرد؟ گفت: برای عبور از وضعیت خطرناک امروز گزینه‌های محدودی را در پیش رو داریم که یکی از آنها تکیه بر برجام و آشتی با دنیاست . در این صورت  پول نفت وارد کشور می‌شود و مشکلات تاحدی پوشش داده خواهد شد چرا که می‌توانیم امیدواریم باشیم از محل درآمد نفت نگرانی مردم کم شود و نگاه به آینده اصلاح شود.

او نتیجه گیری کرد در این صورت با بهبود نگاه مردم به آینده از موج مهاجرت کاسته خواهد شد و گفت: اگر نتوانیم مساله برجام را حل کنیم باید به شدت درآمد مالیاتی را از طریق دریافت مالیات بر ثروت و ارث و خودرو و مسکن و ... افزایش دهیم که این اقدام بی‌تردید نارضایتی ایجاد می‎کند اما بازی دیگر دولت، هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.

وی تاکید کرد: در دو سال گذشته قیمت گاز در دنیا دو برابرشد اما در ایران گاز را مفت به پتروشیمی‌ها و مردم می‌دهیم  طبیعی است که عملا به بن بست می‌رسیم.

حسینی گفت: ابزار دیگر یا ابزار سوم واگذاری پروژه‌های دولتی به بخش خصوصی است. ۱۰۰ میلیارد دلار پروژه نیمه تمام بدون عایدی داریم و بهتر است دولت از اینها دل بکند و آن را به بخش خصوصی واگذار کند.وی با اشاره به اینکه تا کنون ۳۵۰ میلیارد دلار از اموال دولت واگذار شده است، گفت: هنوز هم می‌توانیم اموال و سهم‌های ۲۰ درصدی صنایع را واگذار کنیم تا بتواند از این وضعیت عبور کنیم.

یارانه

این کارشناس تاکید کرد: به هر حال دولت باید یکی از این راه‌ها  را دنبال کند اما اگر برجام حل نشود دم دست ترین و آسانترین منبع، هدفمندی یارانه هاست.

وی گفت: صندوق بین المللی پول درباره هرم جمعیتی و توزیع ثروت در ایران گزارشی جدید منتشر نکرده ولی در سال ۹۸، موسسه آمریکایی بروکلین اثرات خروج ترامپ از برجام را بر زندگی مردم ایران مطالعه کرد.

وی در توضیح این مطلب ادامه داد: بر اساس مفاد اعلامی در این گزارش ۴.۳ درصد یعنی حدود ۴ درصد مردم در ایران زندگی فوق‌العاده خوبی دارند، در عین حال ۱۹ درصد طبقات متوسط رو به بالا هستند و پانزده درصد در طبقه متوسط رو به پایین قرار دارند که به سختی زندگی شان را تامین می کنند.

وی اضافه کرد: چهل و پنج درصد مردم حقوق کارگری و حداقلی دارند و ۱۶.۷ درصد جمعیت ایران نیز زیر خط فقر زندگی می‎کنند. حسینی گفت: دولت در همین دوره زمانی با حجم مشکلات مجبور به پرداخت یارانه است. در حالی که نزدیک ۴۰ میلیون نفر از مردم به کمک‌های معیشتی و یارانه‌ای برای ادامه زندگی نیازمند هستند و باید کمک‌ها بر این جمعیت متمرکز باشد.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید حتما در بحث یارانه‌ها تجدیدنظر کند، اضافه کرد: دولت فکر می‌کند خودش می‌تواند آدمها را شناسایی کند اما اگر این وظیفه را به استانداران، فرمانداران و بخشداران و دهیاران واگذار کند، حتما نتیجه کار بهتر خواهد بود . در این صورت یارانه ۳۰ میلیون جمعیت بالای خط فقر را می توان حذف کرد و یارانه دیگران را دو برابر کرد.

به گفته وی با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی این امکان فراهم می‎شود که ۲۵۰ هزار تومان به ۴۰ میلیون جمعیت دریافت کننده یارانه، پرداخت شود و یارانه به ۳۵۰ هزار تومان برای هر نفر برسد.

به گفته وی معنی ندارد بسیاری از پزشکان، استادان دانشگاه، کسبه بازار و کشاورزان بزرگ، یارانه بگیرند.وی درباره راه آخر نیز صحبت کرد و گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. بنزین سوپر و آزاد اگر به ۱۰ هزار تومان برسد، مشکل حل می شود . در این حالت کسی بیش از سهمیه خواست می‌تواند قیمت آزاد را بپردازد. 

منبع: خبرآنلاین

38

نظرات 46
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
عادل 0 1 پاسخ 1400/6/27 -19:00

میگن خدا وقتی میخواد مورچه نابود کنه بهش پروبال میده اگر بنزین گران بشه دیگه کف خیابان نمیتونند جمع کنن

احد پارسا 4 1 پاسخ 1400/6/27 -14:54

سلام ضرب مثل قدیمی میگه "گداچه به هش بدی وچه ازش بگیری فرقی نمیکنه چون گداهست"لطفاًبه مردم باعزت ایران با این تیتر زدن ها توهین نکنید ،چراکشورثروتمندی چون ایران باید درگیر یارانه باشد آخرثروت این کشور کجاخرج میشه ؟!

خحخخاخححت 5 0 پاسخ 1400/6/27 -12:56

تنها راه مردن است بس جمعیت ۸۰میلیون بشود ۸میلیون آن بقیه مردم راحت زندگی می‌کنند به مدت ۲سال

شاخ برگ 6 0 پاسخ 1400/6/27 -12:36

تقصیر خودمان است که خودمون راضی هستیم مث الاغ سواری میدهیم همه جوره بازم تشکر هم میکنیم !!!!!!!!!

غیر قابل نشر 5 1 پاسخ 1400/6/27 -12:02

شرطش دادن یارانه به دو درصد جامعه وگرفتن هزاران برابرش از بقیه مردم است. مثل آب وبرق مجانیتون .

علی 7 0 پاسخ 1400/6/27 -11:40

یارانه واقعی تو این شرایط نفری ۱ میلیون

ایرانی 4 3 پاسخ 1400/6/27 -10:03

چرا یارانه همه حذف شود؟ مگر اولین بار یارانه که به همه می دادند نگفتند که این پول بنزین و حاملهای انرژی و یارانه ی نان است که ما به جای اینکه به آن حاملها یارانه را بدهیم ، یارانه را به خود مردم می دهیم که هر کس هر چقدر از اینها را مصرف کرد همانقدر از یارانه اش خودش پرداخت کند ، پس با این وصفی که شده بود گفتند یارانه حق همه است نه فقط تعدادی از افراد

یاسرملایان مقدم 0 2 پاسخ 1400/6/27 -08:29

سپاس از برنامه خوب تون خسته نباشی علی بود

ملت 1 1 پاسخ 1400/6/27 -08:20

حسن اسلامی ملت دوستت داره گل گفتی

محمد باقر آسوده مایان 1 4 پاسخ 1400/6/27 -05:54

علمی وکارشناسی بسیار دقیق

امیری 3 1 پاسخ 1400/6/27 -04:21

ای کاش در این مملکت هر یارانه ای که زمینه دزدی عده ای مثل ارز 4200 و یا زمینه بی عدالتی مثل بنزین و یا اسراف و خوراک دام شدن مثل نان حذف و مستقیم به مردم داده میشد

کارگر بدبخت 5 2 پاسخ 1400/6/27 -00:59

شماره کارت بدید تا حقوقامونم بزنیم به حسابتون ولی خداییش دیگه بسه ،دستاتونو از جیبامون در بیارید. نفت و گازوئیل هم هر چی خاستید بدید همسایه ها پول اونم ما میدیم ولی یارانه نمیخایم جون محمود.

. 4 0 پاسخ 1400/6/27 -00:32

برندارید فقط به مواد فروش ها بدهید به بهانه ی این که کار ندارند . درامد مواد فروش ها از ده ها کارمند بیشتر است .

... 4 1 پاسخ 1400/6/27 -00:32

تمام این داستان بافی هاتون ، بخاطر این بود که میخواهید بنزین و گرون کنید.

رضا،، 6 0 پاسخ 1400/6/26 -23:47

##پول ها وامکانات کشور،طی همه آن دولت های سربه هوا و بی وجود____رفت وجمع و انباشته شد درجیب وحساب واموال وخانه و ویلا واملاک وفرزندان طبقه ودهک ۱و۲ مرفه و خان و مافیا.// غیب در آسمان که نشد!!// آدرس درست محل گنج گم شده این کشور، همانجاست___که باسیستم قهریه ومالیاتگیری افزایشی وعمری(که درآغاز اجراست)__جبرانات و تعادل ها و برخورداری عمومی، حاصل میشود.

خان خان 16 5 پاسخ 1400/6/26 -22:50

شما بلیدی حق مردم ایران به لبنان وسوریه یمنو عراقو روسیه وچین بدین فکر کنم ماهم چندوقت دیگه باید به انها لیف هم بکشیم...مشتمال هم بدیم...!!!!!ولی خودمان...!!!از گرسنگی بمیریم...؟؟؟

کاربر ناشناس 1400/6/27 -00:55

بی خود کردی

بنده خدا 6 3 پاسخ 1400/6/26 -22:40

رئیسی جان بابت دیر قسط بندی کردن وام مسکن از بانک سپه مبلغ ده میلیون تومان از من که یک کارگری هستم جریمه گرفتن اگرم نداده بودم بیشتر جریمه میشدم حالا اگه کاری کنید که این ده میلیون تومان را بابت اقساط کم کنن..مردی کردی وبهترین رئیس جمهور خواهی بود اگرم اینکار رو نکنی واگذارت میکنم به همون امام رضا.که حسابتو برسه

طاها 1400/6/28 -07:28

ملعون.پس خرج و حقوق ما از کجا تامین شود.ما زیر این پستا نظر میدیم و حقوق میخاییم.باید از شما بگیرند تا بما بدهند.نمیشه که تو در رفاه باشی و من گشنه

مردم 9 2 پاسخ 1400/6/26 -22:37

شرطش اینه که اکثریت ملت که یارانه نمیگیرند بخاطر تورم حاصله نابود شوند

ناشناس 12 4 پاسخ 1400/6/26 -22:32

تاوان بی سوادی را ما مردم عادی باید بدهیم

ناشناس 1400/6/27 -16:01

خودت هم بی سوادی وهم ........

ب 14 0 پاسخ 1400/6/26 -22:29

قیمت ها را با ۱۰ کشور پولدار دنیا مقایسه میکنند ، حقوق و خدمات را با بدبخت ترین و فلکزده ترین کشور های دنیا . پول ، منابع ، ثروت و...این کشور مال شما نیست ، مال مردم است و متاسفانه مردم فعلا به شما اعتماد کردند و این اعتماد بسیار شکننده است

بهروز ترکه 5 1 پاسخ 1400/6/26 -22:24

من که جیره خورم .بیشتر کنید بهترم

مهدی 14 3 پاسخ 1400/6/26 -22:20

خاک بر سرتان این ها فقط می خوان از جیب مردم بخورن بابا مردم اینطور دولتی را نمی خواد فقط دست از سر مردم بردارید با این افکارتان شما این بار بنزین را گران کنید خودتان قبر خودتان را می کنید.امارات به هر خانواده ای چند یارانه میده ایران با این همه سرمایه شما نمی‌توانید مملکت را اداره کنید مردم چه گناهی کرده اند.

وحید 3 10 پاسخ 1400/6/26 -22:20

من حاضرم نوکری علم الهدی رو بکنم

کاربر ناشناس 1400/6/27 -02:03

تو لیاقتت همونه

عباد 1400/6/27 -10:34

بی مغز

امیداحمدی 20 2 پاسخ 1400/6/26 -22:09

واقعابراتون ننگ نیست مردم وبه خاک سیاه نشوندی با ای گرانی وبیکاری مگر شماایرانی ومسلمان نیستی که داریددوباره نقشه گرانی سوخت وبنزین میکشی بریدبمیرید مسعولان بی لیاقت بریدازکشورهای حاشیه خلیج فارس ببینیدمردمانش کیف حال دنیا میکنندودرآسایش ورفاهندحسرتشون ماایرانیابخوریم ننگتون بادنمی بخشیمتون تاروزقیامت

عادل 7 3 پاسخ 1400/6/26 -22:01

گذشتیم از یارانتون نخواستیم شما جیب مارا نزنید نوکر جد ابادتان هستیم

عادل 5 2 پاسخ 1400/6/26 -21:53

اقتدار داما د عزیزت این اقای علمهدا

ادمین 15 2 پاسخ 1400/6/26 -21:49

یارانه حق همه ایرانیاس

حسین اسلامی 13 3 پاسخ 1400/6/26 -21:48

هر اقدامی ک فشاربیشتری بر مردم بیاورد مردود ومحکوم است مردم الان هم گرسنه هستن مشکل بیشتر پذیرفتنی نیست از تحریک کردن ملت هم دست بردارید

لیلا 1400/6/26 -22:20

خودت گرسنه ای !!!

معترض 1400/6/27 -07:35

ترسیدن و ترساندن از گرسنگی و مرگ هم مقدمه شکست است هم متن بازندگی جناب اسلامی .... مشکلات درآمدی و معیشتی مردم رو کسی منکر نیست ولی همین ترساندن مردم است که ترامپ و امثال ترامپ را جری کرد تا هدف گیری خوبی داشته باشند .....................

رضا 5 5 پاسخ 1400/6/26 -21:31

معلمی که سواد آموزش ندارد نباید از آن کلاس انتظار دانش آموزان نخبه داشت . ما به هیچ وجه نباید و حق نداریم مسئولان مارا با مشکلات کشورهای مترقی مقایسه کنیم . کارای اینا من و یاد مربی گری علی پروین میاره . ای داد بی داد.

ساچو 6 1 پاسخ 1400/6/26 -21:19

شناسایی مردم گرفتار ( با ترازوی عدالت واقعی) سخت است واین کار را برای همه مشکل میکند.خداوندا.........خسته شدیم.استرس شده لباس تنمان

بازنشسته 7 2 پاسخ 1400/6/26 -21:16

دولت اصلانمیتونه افراد واجدشرایط روشناسایی کنه چون اطلاعات مالی اشخاص قابل شناسایی نیست وافرادی هم که سالهای گذشته حذف کرده باابتدایی ترین استدلال بوده برای مثال فردی که داشته واسه فرزندش جهیزیه میخریده گفتن تودرشش ماهه اخیرخریدباکارت بانکی زیادداشتی وحذفش کردن،خدا ذلیلتون کنه بااین منطق وفکرخرابطون

دربداغون 6 0 پاسخ 1400/6/26 -21:05

البته تمام کالاها خصوصا استراتژیک قیمتهای نجومی پیدا خواهند کرد .بطوریکه چندین برابر پرداخت یارانه جدید را از جیب مردم بیرون میکشند اگر دولت کالای ارزانتری ویا با ثباتی به بازار را درنظر بگیرد خیلی بهتر از یارانه است.مردم تجربه قبلی را دارند واجحاف ودربدری را دیدند دیگه رفراندوم هم برگزار کنید به این نحوه توزیع مخالف هستند .شرط پرداخت یارانه عدم تغییر قیمتهاست اما محال است .

کاربر ناشناس 12 0 پاسخ 1400/6/26 -20:45

هیچ مملکتی با سیاست غلط تاوان ان را از جیب مردم نمیدهد همه کالاها روز به روز گران میشود بدلیل تحریمها و حقوق کارگرها و کارمندان قطره چکانی سالیانه کمی زیاد میشود و از همه بدتر خانواده هایی که بیکار یا روز مزد هستند اگر راست میگویید با کل دنیا مبارزه کنید و دست در جیب مردم نکنید

حرف‌منطق 1400/6/26 -22:01

چون‌اینها‌زورشان‌به‌دیگر‌کشورها‌نمی‌رسه‌ تنها‌راهشان‌فریب‌‌و‌‌حیله‌‌به‌ملت‌خودشان‌است‌

1 19 2 پاسخ 1400/6/26 -20:43

از عربستان بپرسید چقدر یارانه میدن ماشین وبنزین چقدره

ززز 4 0 پاسخ 1400/6/26 -20:25

اختصاص سوبسید موثر تر هست

کاربر ناشناس 1400/6/27 -00:58

اصلا خود دولت از مردم بخواد بگه خدا وکیل هر کس نیازیرب یارانه ندارم خودش اعلام کند

هامون 17 1 پاسخ 1400/6/26 -20:16

یعنی سوبسید حامل ها ( یارانه سوخت ) رو برداریم . بنزین و گاز رو به سه الی چهار برابر برسونیم بعد دویست و پنجاه تومن یارانه نقدی بدهیم ! چه دادنی! ؟چه گرفتنی !؟ یک اقتصاددان از ژاپن استخدام کنید لطفا کار شما نیست ( چرا در ورزش مربی خارجی میارن ، به همون دلیل)

حسین گلشن 1400/6/26 -21:58

بدون تهامل با جهان خود میجی با خانواده هم بیایند کاری از پیش نخواهند برد

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks