ایران و ترکمنستان درباره حل مساله گاز توافق کردند

رئیس جمهور روابط دوستانه و برادرانه ایران و ترکمنستان را فراتر از روابط دو همسایه خواند و گفت: تهران و عشق آباد ظرفیت‌های خوبی برای تقویت تعاملات و تعمیق روابط دوجانبه دارند.

ایران و ترکمنستان درباره حل مساله گاز توافق کردند

سید ابراهیم رئیسی امروز جمعه و در دومین روز از سفر به تاجیکستان، در دیدار "قربانقلی بردی محمداف" رئیس جمهور ترکمنستان، افزود: برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی می تواند محرک موثری برای گسترش مناسبات ایران و ترکمنستان باشد.

رئیسی اظهار داشت: تبادل انرژی و افزایش حجم مبادلات و ترانزیت کالا بین دو کشور از جمله زمینه های مستعد برای تقویت همکاری های ایران و ترکمنستان است.

در این دیدار دو رئیس جمهور درباره حل مساله گاز با یکدیگر توافق کردند.

ئیس جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روابط دوستانه کشورش با جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: بنا داریم برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور به شکل منظم دنبال شود.

قربانقلی بردی محمداف، خاطرنشان کرد: فعال تر کردن ظرفیت های ترانزیتی بین ایران و ترکمنستان نقش قابل توجهی در ارتقای سطح تعاملات اقتصادی و تجاری بین دو کشور خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ع.م
    0

    آمریکا،انگلیس،فرانسه،آلمان،کل اروپا را از دست دادیم.. قرقیزستان و تاجیکستان و ازبکستان و کلی ستان دیگر را بدست آوردیم... شطرنج بلد نیستم!!!!!

    نظرات شما -
    • دلخوش
      0

      به همین هم دلخوش نباش. زمستان در راه است و ببینیم گاز می دهد به ایران یا نه!!

  • فدایی رهبر
    0

    بی شرم شطرنج در اسلام حرام است، جانت به فدای رییس‌جمهور، آقای رییسی پیرو رهبری است حق ندارید به او ایراد بگیرید

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      انتقاد آزاد است از اینکه می گویید حق ندارید ایراد بگیرید مگر دیکتاتوری هست

  • بابک
    0

    ترکمنستان به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست یادتان رفته ۵ سال پیش گاز صادراتی به ایران ...گلستان..مازندران..گیلان را قطع کرد و پول بیشتر می خواست....وسط زمستان.... یادتان است آن موقع از دامغان با لوله های گاز تولید داخل گاز برای گلستان و مازندران کشیده شد... سرتان را بخاطر مصلحت هوایی زیر برف نکنید...این تیپ کشورها..وابستگان و بازمانده های بلوک شرق عمدتا از ما بدبخت تر هستند و همیشه دنبال کندن از کشوری مثل ایران هستند برای منافع خودشان.... بهتره اقتصاد داخل را قوی کنیم بعد با این تیپ کشورها وارد مذاکره و... بشویم تجربه نشان داده این کشورها مثل ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس هیچ وقت قابل اعتماد نیستند.... مثالش...سدهایی که ترکیه جلوی آب ورودی افغانستان به ایران برای افغانستان زده...غرب کشور هم از سمت خودش سد زده است...

    نظرات شما -
    • ندای درون
      0

      حرف شما صددرصد درست . اول اینکه،حرف حق همیشه تلخ دوم از یک سوراخ نباید دوبار گزیده شد .

  • متین
    0

    گاز ایران را به زیر نصف قیمت می خرند خدا وطن فروشان رو لعنت بفرماید

  • حسن قشنگه
    0

    خوبه ترکمنستان هم فهمیده این با شش کلاس سواد هیچی حالیش نیست بادادن یه دکترا گاز مجانی گرفتن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها