وزیر خارجه فرانسه:

پاریس هیچ رابطه ای با طالبان دروغگو نخواهد داشت

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که طالبان در مورد خروج افراد از افغانستان دروغ می‌گوید و فرانسه هیچ رابطه‌ای با دولت تازه کار نخواهد داشت.

پاریس هیچ رابطه ای با طالبان دروغگو نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری رویترز، ژان ایو لودریان شنبه شب پیش از سفر به قطر برای مذاکره در مورد خروج افراد باقی مانده در افغانستان، گفت: آنها گفتند اجازه خروج آزادانه برخی خارجی‌ها و افغان‌ها را دادند و در مورد یک دولت فراگیر گفت و گو کردند، اما آنها دروغ می‌گویند.

وی به شبکه ۵ تلویزیون فرانسه گفت که پاریس از به رسمیت شناختن یا داشتن هر گونه رابطه با دولت طالبان خودداری می‌کند.

وزیر خارجه فرانسه افزود: خواستار عمل از سوی طالبان هستیم، آنها به فضای تنفس اقتصادی و روابط بین الملل نیاز خواهند داشت.

فرانسه حدود ۳ هزار نفر را از افغانستان خارج کرده و مذاکرات فنی با طالبان برای خروج این افراد انجام داده بود.

لودریان که امروز عازم دوحه است، گفت که همچنان تعدادی شهروند فرانسوی و چند صد افغانی مرتبط با فرانسه در افغانستان حضور دارند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ح
    0

    دمت گرم فرانسه

  • ناشناس
    0

    فرانسوی های پنیر خور آنهم از نوع کپک زده گویا حافظه شان در دروغگویی، دو جای خوری و سیاست یکی به نعل و یکی به میخ را از دست داده اند. وظیفه ذاتی اروپا برای داشتن منافع دائمی جز بی ثباتی و ناامنی برای ملت های دیگر نیست.

  • روانشناس
    0

    من الان فهمیدم خیلی ما ساده هستیم که گول غرب رو خوردیم جنگ با هر کشوری زیباتر از تن دادن به ذلت و خواری وعده های دروغ غربی هاست. همه بدبختی هامون از ترس هست.والسلام.همه هم پامون گیره. هیچکس نمیتونه بگه نه من رای ندادم یا رای من احمدی نژاد بود . آقا ما بد بختیم چون خواستیم . نخواستیم که این واقعیت تلخ رو قبول کنیم که غرب از ما جز عقب ماندگی چیز دیگه ای نمی‌خواد و بهش هم رسیدن. ما خودمون می‌دونستیم که غرب وعده تو خالی میده دو بار به روحانی رای دادیم. و باز هم می‌دونستیم که با انتخاب آدم های که انتخاب میکنند غرب رو و یه جورایی غرب زده اند این مسئله رو نشون دادیم . همه عاشق غرب هستند و همه بدبختی هامون از سر غرب . درود بر ملتی که عاشقانه به خودشون رحم کنند. روسیه و چین هم دارن تا میتونید از ما سو استفاده شون رو میکنند و نوش جونشون چون هیچکس براش ما مهم نیستیم .در آخرت دنیا جای داریم تو معادلات جهانی . این همه تحریم حق هست. همه حرف های مسئولین هم از ترس هست هیچ کس جرات درگیری با غرب رو نداره. و البته نمی‌تونند. همه از خاورمیانه متنفرند خودمون هم همینطور هست امیدوارم کسی بیدار بشه. پیشاپیش از جواب ها تون ممنونم می‌ذارم با خدا.

  • .
    0

    ولی ما چون خودمان دروغگو هستیم خیلی هم با طالبان رابطه داریم و خیلی هم دوستشان داریم ...

  • کیان
    0

    بازم دمتون گرم که با کلام‌ هم شده حمایت میکنید نه مثال مسوولان ما که خفقان گرفتند از ترس

  • ر
    0

    طالبان هر چقدر دروغگو باشد شاگرد شماست

  • کاربر ناشناس
    0

    دیگ به دیگ میگه روت سیاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها