تحقیقات و تعقیب اسیران جلبوع به بن بست رسیده/ اسرا هنوز در شهرهای اسرائیلی هستند

رسانه‌های عبری زبان امروز سه شنبه اعلام کردند، تحقیقات و تعقیب شش اسیر فلسطینی که از زندان جلبوع فرار کردند، به بن بست رسیده است.

تحقیقات و تعقیب اسیران جلبوع به بن بست رسیده/ اسرا هنوز در شهرهای اسرائیلی هستند

روزنامه معاریو به نقل از منابع صهیونیستی نوشت، تعقیب این اسرا پیشرفت و موفقیتی نداشته است و پلیس رژیم صهیونیستی تعداد ایست‌های بازرسی را در آستانه تعطیلات عید یهودی از ۲۰۰ مورد به ۸۹ مورد کاهش داد.

این روزنامه نوشت، دو تن از متواری‌ها به "طمره زعابیه" و دو تن دیگر به سمت "بیت شیمش" رفتند و ظاهرا سه کیلومتر بعد سوار خودرویی شدند که منتظر آنها بود.

همچنین تحقیقات اولیه درمور شرایط فرار این اسیران فلسطینی نشان داد که دوربین‌های مداربسته موجود در برج مراقبت لحظه خروج آنها از تونل را ثبت کرده است اما هیچ یک از زندانبانان در برج مراقبت این مورد را ندیده و حالت فوق‌العاده اعلام نکرده است.

این تحقیقات نشان می‌دهد که یکی از زندانبانان که مسوولیت حراست در برج مشرف بر تونل را برعهده داشت ساعت خروج زندانیان از تونل خوابش برده و عملیات فرار را ندیده است.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی تاکنون ۹۰ اسیر فلسطینی را از زندان جلبوع خارج کرده است. قرار است این زندان به منظور جستجوی وجود تونل‌های دیگر طی روزهای آینده به طور کامل تفتیش شود.

ایتامار بن غفیر، نماینده مخالف رئیس حزب عوتسما یهودیت خواستار استعفای عومر بارلیو وزیر امنیت داخلی این رژیم شده است.

همچنین سایت عبری والاه به نقل از منابع اسرائیلی امروز، سه‌شنبه گزارش داد، شش اسیر متواری شده همچنان داخل شهرهای اسرائیل هستند و به جنین در کرانه باختری یا هر نقطه دیگر این منطقه یا اردن و سوریه نرسیده‌اند.

نیروهای گردان گولانی در حال حاضر در طول خط تماس بین جنین و مناطق خط سبز به منظور تلاش برای ممانعت از ورود آنها به اراضی فلسطینی کار می‌کنند.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • لیلا
    0

    اسرائیل خخخخخخخخ

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها