“بی‌بی‌سی”، محلِ استقرارِ سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان را لو داد؟

جدیدترین اطلاعات نشان می دهد که شبکه تلویزیونی “بی بی سی فارسی” با افشای شماره تلفن سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغانستان در دره پنجشیر، عامل افشای محلِ استقرار و درنتیجه کشته شدن او به وسیله پهپادِ ارتش پاکستان بوده است.

“بی‌بی‌سی”، محلِ استقرارِ سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان را لو داد؟

روز گذشته تمام رسانه های جهان خبر کشته شدن سخنگوی رسمی "جبهه مقاومت ملی افغانستان" در دره پنجشیر را، به خبر اول خود تبدیل کردند.

در این رابطه رسانه ها نوشتند که فهیم دشتی در حمله ی پهبادی کشته شده است و خبر بیشتری درباره جزئیات این حادثه تروریستی منتشر نشد.

در چنین شرایطی اما جدیدترین اطلاعات رسیده به نشان می دهد که عاملِ لو رفتن محلِ استقرارِ سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان، شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی بوده است.

ماجرا از این قرار است که تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در حال گفت و گو و پخش زنده با فهیم‌دشتی بوده است.

در حین مصاحبه و پخش گفت وگو ناگهان بی بی سی چند ثانیه تصویرِ وی را قطع کرده و شماره تماس و تلفن او را (فهیم دشتی) بر روی صفحه نمایش تلویزیون، نشان می‌دهد!

“بی‌بی‌سی”، محلِ استقرارِ سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان را لو داد؟

عکس گرفته شده از پخش شماره ی تماس "فهیم دشتی" از تلویزیون بی بی سی فارسی/ نکته: لوگوی "اقتصاد سالم" به عکس اضافه شده است.

بعد از مدتی شماره تلفن دشتی از تلویزیون بی بی سی حذف و دوباره چهره او نشان داده می شود و گفت وگویش با این شبکه تلویزیونی ادامه می یابد اما؛ درست در همین لحظات است که محل استقرار آقای دشتی در دره پنجشیر با استفاده از شماره تلفنی که وی با آن در حالِ گفت وگو با تلویزیون بی بی ست، توسط سازمان جاسوسی پاکستان آی اِس آی (ISI) شناسایی شده و پس از پایان گفت و گوی دشتی با بی بی سی فارسی و قطعِ تماس؛ وی توسط پهپادی که گفته می شود متعلق به ارتش پاکستان است، مورد هدف قرار گرفته و شهید می شود.

نقش اساسی و اصلی بی بی سی فارسی در شناساییِ محلِ استقرار و در نهایت به شهادت رسیدنِ سخنگوی جبهه مقاومت ملی افغاستان، در حالی ست که آقای دشتی از یاران نزدیک شهید احمد شاه مسعود، فرمانده شاخص افغانستان بوده و اتفاقا در حمله ی تروریستی سال ۲۰۰۱ که به شهادت مسعود انجامید، در کنار او قرار داشت و اگرچه از آن حمله جان به در برد، اما از ناحیه چشم مجروح شد.

در چنین شرایطی امروز احمد مسعود _ رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان _ اعلام کرد که به زودی سخنگوی جدید این جبهه معرفی می شود.

همچنین گفته می شود آقای دشتی خواهرزاده دکتر "عبدالله عبدالله" بوده است. دکتر عبدالله از فرماندهان نامدار جهادی و معاون وقت احمدشاه مسعود بود. وی هم اکنون رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان و از سیاستمدارانِ افغانستانیِ نزدیک به سرزمین مادری خود، ایران است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز شهادت آقای دشتی را به شدت محکوم کرد.

منبع: اقتصاد سالم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • فرشادآزاد
    0

    سخنگوی محترم وزارت خارجه ایران با این موضع دولت وحکومت ایران که بجای حمایت ازحق پشت باطل وظالم که همان طالبان است یستاده طی روزهای آینده مجبوراست خبرهای بسیارزیادی ازبه شهادت رسیدن قهرمانان افغان را اعلام کندومحکوم کردن ظاهری هم بدرد نمیخورد

    نظرات شما -
    • A
      0

      حالا من کار ندارم حرف شما درسته یا نه ولی اصن بحث چیز دیگه ایه!

    • اسماء
      0

      لطفا بفرمایید ایران باید از چه کسی حمایت می کرد؟ اشرف غنی که فرار کرد؟ از آمریکا و ناتو؟ از 15%شیعیان هزاره که اگر میجنگیدند قتل عام می شدند؟ از مقاومت ملی که ابتدا نبود یا نتوانست مذاکره با طالبان را پیش ببرد و الان مقاومت می کند در منطقه کوچک؟

    • ناشناس
      0

      فرشاد دغل امثال شما که مخالف مبارزه باداعش بودید حالا رگ غیرتت ن باد کرده شما باظالم ومظلوم کاری ندارین شما دارین حرف دل آمریکا وانگلیس یعنی ورود ایران به یه جنگ بی پایان و ویرانگر رو میزنید

    • علی
      0

      فرشاد خان: چی شد همه سیاستمدار شدند !!!؟ آقا سیاست را به اهلش بسپارید . مسؤولین سیاسی و نظامی کارشان را بلدند . قرار نیست یه جبهه دیگه تو شرق بازشود!! حمایت ایران برای جهانیان باید باادله محکم باشد. جنگ تو افغانستان دیگه حالت فرسایشی شده است !! صلح نه تنها به نفع مردم افغانستان است بلکه به نفع همسایگان است . ازکشتار وجنگ در همسایگی ایران اسرائیل و هم پیمانانش بیشترین بهره را می برند .

    • ناشناس
      0

      دیگه طرف گفت ما طرفدار مردم افغانستانیم حملات اونها رو هم محکوم کرد دیگه چیکار باید میکرد که نکرد؟نکنه انتظار داشتید پاشه بره بجنگه؟ جنگ توی افغانستان فقط جنگ فرسایشیه که هیچ برنده ای مداره حتی روسیه و امریکا هم نتونستن از پس این جنگ بر بیان حالا ایران پاشخ بره وسط یه جنگ فرسایشی!

  • منصوری
    0

    روبه مکار کفتار صفت

  • بینام
    0

    هر کجا اسلام گرایی افراطی هست نام بریتانیای کبیر در آنجا میدرخشد

  • الف
    0

    پنجشیر تنها نیست، حتی اگر دولت ما از کمک به آنها در حال حاضر بترسد، خیلی هم می ترسد.

  • محمد
    0

    بی بی سی مادرت به عزایت بنشیند

  • جنوبی
    0

    روحش شاد، لعنت به بی بی سی نامرد، پنجشیر نماد مقاومت زنده باد،انشاءالله پیروزی با شماست.

  • ساعی
    0

    ایران لازم نیست به افعانستان نیرو بفرستد و برعلیه طالبان بجنگد همانطوری که نباید به سوریه نیرو اعزام می‌کرد و خون جوانان مارا بخاطر عرب‌ ها می‌ریخت ولی نباید هم از طالبان حمایت میکرد

  • حقیقت
    0

    اگرشما راست میگین لطف کنیدلحظه صحبت تلفنی رابزارین.این عکس چیزیوحداقل به من ثابت نمیکنه.بس دروغ شنیدم باورم نمیشه.

  • خادمعلی
    0

    این طالبان ازداعیش بدتراست اگرطالبان نابودنشودکل چهل میلیون جمعیت افقانستان به ایران سرازیرخواهدشد

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    طالبان و تفکرات آن چندان فرقی با داعش و القاعده و بوکوحرام و تندروها و اصول گرایان داخلی ایران با هم ندارند.....متاسفاته استعمار و استکبار و دشمنان ما همچون امریکا و اسرائیل در صدد گسترش و ترویج این تفکر در خاورمیانه و بین مسلمانان هستند !!!!

    نظرات شما -
    • مهناز
      0

      فقط تو یک انسان حقیر هستی وبس!!!!! ارزش توهین کردن هم نداری اصولگرایی در همه کشور ها وجود دارد ومیلیون ها انسان پاک وشریف در ایران وجهان زندگی می کنند ایرانی خیلی کلمه مقدس است پس این اسم را با نظرات داعشی وبی عقلی خود عجین نکن !!! متاسفانه ما با چه افکاری می خواهیم وحدت وهمدل باشیم

    • آریایی
      0

      به مهناز ؛ اصولگرایی در دنیا با اصولگرایی در ایران فرق داره ؛ در ایران بهتره بگیم : افولگرایی !!!!!!!

    • ناشناس
      0

      مهناز خانم دقیقا" با افکار ادمایی مثل تو

  • نسل سوخته
    0

    شهادت نه کشته شدن این سگهای مزدور افغانی ایران کجاند

  • ایرانی
    0

    بازی آمریکابه واسطه پاکستان باکارت طالبان؟؟؟؟

  • عرب
    0

    اگردر پنچ شیر همه شهیدشوندیک بچه شیر میماند بزرک میشود وانتقام میگیرد

  • دلسوز
    0

    الان که ایران کار حکیمانه ای انجام داده می سوزید اگر مداخله می کرد مثل عراق و سوریه نمی گفتید منابع ایران را در آنجا خرج می کند این غربگداها دنبال بهانه هستند تا چیزی گفته باشند آنها خودشان استاد جنگ هستند خودشان خوب بلدند چی کار کنند آمریکا و شوروی نتوانست از پسشان برآید دمشان را گذاشتند کولشان رفتند ودر مورد احمد مسعود چهل درصد افغانستان غیر پشتون هستند چرا خودشان دست به کار نشدند اسلحه هم از اربابشان مانده بود به خودشان ربط دارد

  • ناصر
    0

    درود بروح تمام انسانهای ازاده جهان ولعنت بر دشمنان مسلمین

  • ایرانی
    0

    اینجاست اگر بگوییم پاكستان كشور افغانستان را تصرف كرده دروغ نگفته ایم .

  • آریایی
    0

    به همین دلیله که بهش میگن : آیت الله بی بی سی !!!!!!!!!!

  • حسن
    0

    ملت های خاورمیانه بین نفهمی دولت های خودشون و دولت های کثیف غرب گیر افتادن

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      آفرين معمولا در انتخاب مردم خراب ميكنند و گرايششون به دنيا پست و خوار كردن دوستدارانشون ميشن

  • ایرانی
    0

    ایران بایستی در مقابل مزدوران طالبان (زیاده خواهان) كه از سوی پاكستان و با حمایت آمریكا در افغانستان می تازد محكم و صریح و روشن از مردم مظلوم افغانستان دفاع كند .هیچ حكومتی با زور نمی تواند بر مردم مظلوم افغانستان حكومت كند و پایدار نیست چون پشتوانه مردمی ندارد.

  • رضا95
    0

    این جاست که بایدبفهمی داشتن تکنولوژی کافی نیست باید بلدباشی درست بکار ببری.احمدشاه مسعودهم همین جوری کشته شد.یکمی ازحسن نصراله گردن کلفت یادبگیر وویدئو کنفراس بگیر.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها