طرز تهیه سمبوسه

۵ سپتامبر

طرز تهیه سمبوسه

مواد لازم:
سیر: ۲ حبه
گشنیز: ۵۰ گرم
پیاز متوسط: ۲ عدد
سیب زمینی: ۲ عدد
فلفل دلمه ای: یک عدد
نان لواش: به میزان لازم
روغن مایع: به میزان لازم
گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه:

ابتدا گشنیز را شسته و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافه آن خارج شود و روی تخته ریز خرد می کنیم. فلفل دلمه ای را نیز شسته و ریز خرد میکنیم و بعد دو حبه سیر و پیازها زا پوست میگیریم و میشوییم و روی تخته نگینی خرد میکنیم.

در تابه ای روغن می ریزیم و روی حرارت کم می گذاریم تا کم کم داغ شود سپس پیاز و سیر را در روغن ریخته و تفت می دهیم تا نرم شوند و آن وقت گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم و فلفل دلمه ای ها را به مواد می افزاییم و مواد را زیر و رو می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت کاملا تغییر کند سپس رب گوجه فرنگی را به همراه گشنیز خرد شده و نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه می افزاییم و مجددا تفت میدهیم تا زمانی که احساس کنیم گوشت ما کاملا پخته است.

سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم تا مواد کمی خنک شوند. سیب زمینی ها را پوست می گیریم و روی تخته به صورت نگینی خرد می کنیم.

در تابه ای روغن ریخته و با حرارت کم صبر میکنیم تا داغ شود سپس سیب زمینی خرد شده را در آن تفت میدهیم تا طلایی رنگ و سرخ شود و بعد به مواد داخل تابه اضافه میکنیم.

نان لواش ها را به صورت طولی با عرض۶ تا ۸ سانتی متر با یک قیچی تیز برش می زنیم، برای درست کردن هر سمبوسه مقداری از موادی که آماده کردیم را در قسمتی که نان را برش زدیم میریزیم و با زاویه ۹۰ درجه نان را تا می زنیم.

نان سمبوسه های ما باید به شکل یک مثلث باشند. زمانی که تمام سمبوسه ها را پیچیدیم در تابه ای ترجیحا کوچک با عمق زیاد روغن می ریزیم به حدی که کاملا سمبوسه ها در روغن شناور شوند،سپس زیر حرارت را کم میکنیم تا به مرور زمان روغن خوب داغ شود، آنگاه سمبوسه ها را در آن سرخ میکنیم.(کم کردن حرارت باعث مغز پخت شدن سمبوسه میشود) در آخر سمبوسه های سرخ شده را در یک ظرف بگذارید و با سس کچاب یا سس گوجه فرنگی نوش جان کنید.

منبع: خبر فوری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمدایمان
    0

    خوش بحال هرکی زن یا خواهر داره حتما براش امشب سمبوسه درست میکنه من ک سرکارم صب تا شب هرکی تهرانه درست کرد یکی بفرسته نارمک سمبوسه میخام

    نظرات شما -
    • اِلی
      0

      آخی بمیرم برات

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها