سفارت روسیه در ایران:

«عکس سفیران» در بر دارنده محتوای ضد ایرانی نیست

سفارت روسیه در ایران در پی انتشار عکسی بحث برانگیز از سوی سفیران این کشور و انگلیس در ایران، با بیان مطالبی سعی کرد از مقصود انتشار این تصویر در تهران رفع ابهام کند.

«عکس سفیران» در بر دارنده محتوای ضد ایرانی نیست

در پی انتشار عکسی از سوی سفیران لندن و مسکو در سفارت روسیه در تهران که در کنار آن عکسی قدیمی از چرچیل، روزولت و استالین در همان محل یعنی ساختمان سفارت شوروی سابق در تهران قرار داده شده بود و واکنش ایران را نیز به دنبال داشت، سفارت روسیه در تهران در صفحه توییترش نوشت: با توجه به واکنش مبهم به عکسمان، مایلیم ذکر کنیم که این [عکس] هیچ محتوای ضد ایرانی ای ندارد. ما قصد نداشتیم احساسات ملت دوست و مهربان ایران را جریحه دار کنیم.

سفارت روسیه در تهران افزود: تنها معنایی که این عکس در بر دارد، گرامی داشت تلاش های مشترک کشورهای متحد علیه نازیسم در طی جنگ جهانی دوم است. ایران دوست و همسایه ماست و ما به تحکیم روابطمان بر اساس احترام دو جانبه ادامه می دهیم.

بر اساس این گزارش، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در واکنش به این موضوع در صفحه توییترش نوشت: امروز یک تصویر به شدت ناپسند را مشاهده کردم. باید به همگی یادآوری کنم که اوت ۲۰۲۱، نه اوت ۱۹۴۱ است و نه دسامبر ۱۹۴۳. مردم ایران از جمله در طی مذاکرات برجامی نشان‌ داده‌اند که تقدیرشان هیچ‌گاه به تسلط قدرت‌های خارجی درنخواهد آمد و توسط تصمیمات داخل سفارت‌های خارجی تعیین نخواهد شد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • رضا
    0

    دوتاشونو مثل ....... پرت کنید بیرون.

  • علی
    0

    روباه پیر دوباره برای فتنه اقدام کرده است. روسیه همیشه همسایه خیانت پیشه بوده است. باید دم هر دو را چید

  • فرهاد
    0

    از بس در مذاکرات به آنها رو دادیم گستاخ شده اند. آنها باید بفهمند ملت ایران غرور خود را زیر پای هیچ دولتی نخواهند گذاشت. ما ملت امام حسینیم. در مذاکرات آتی باید با موضع قدرت با آنها برخورد شود.

  • نازنین
    0

    بعید میدونم جناب ظریف اگر هنوز حتی چند ماه از وزارتش باقی بود، تن به چنین توییت انتقاد آمیزی نسبت به اربابانش میداد

  • فندک
    0

    درود بر هیتلر! هیتلرخوب شمارو می شناخت! مردبود اوبا سربلندی و مردانگی در راه اهداف بزرگی که برای جامعه جهانی داشت مرد. او خوب شمارو می شناخت

  • شرمنده ملت
    0

    هیتلرکجایی ! بیا جواب اینهارو بده آخه ما خیلی وقته ناتوانیم

  • ناشناس
    0

    یعنی نمیخواید قبول کنید جهان سومی هستيم

  • Mm
    0

    بابابیچاره هااین عکس هارا به درستی منتشر و مقایسه کرده اند. ماواقعا آلت دست این کشورهاییم. فقط باور کردنش سخته !

  • مش جمعه
    0

    رضا میرپنج ، ماهیت کثیف شما را خوب می شناخت که دست دوستی بسوی هیتلر دراز کرد. شهرداری تهران باید مجسمه هیتلر را کنار درب ورودی سفارتخانه های روسیه و انگلیس نصب کند که با دیدن مجسمه ها به گذشته خودشان تعقلی داشته باشند.

  • امیر
    0

    تمام مصیبتها ی ما زیر سر روس خائن و بی خاصیت و ضد ایران است

  • کاربر ناشناس
    0

    روسیه که دوستتون بودحالا چی شد.حالا هم که گیردادیدبه چین بی خدا باهاش رفیق شدید. مردم دارن ازمریضی وبی آبی وبی برقی،بیکاری و...میمیرن ناراحت نمیشیدواسه عکس رفیق هاتون که خودتون باهاشون دست میدیداونوقت ناراحتمیشیداونم واسه یک عکس مملکت داغونه توگیردادی به یک عکس

  • سروش
    0

    بازسازی این عکس، آگاهانه و با انگیزه سیاسی بوده و تداعی این خاطره تلخ تاریخی در اذهان ملت ایران هدفی جز تحقیر و توهین نداشته و این ژست آن صندلی خالی رییس جمهور آمریکا پیامی جز هشدار و تهدید امنیت ملی ما ندارد! به نظر می رسد، هر دو سفیر بخصوص سفیر انگلیس به دلیل این حرکت اهانت آمیز و سیاسی- امنیتی بایستی فورا از ایران اخراج شوند و جایگزینی سفیر جدید، مشروط به عذرخواهی رسمی دولت مطبوع هر دو سفیر گردد!

  • غیر قابل نشر
    0

    شما ناراحت نشو. وقی حاکمان کشور خودمون ضد ایرانیند از شماها انتظاری نیست .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها