سقوط اعتبار گذرنامه ایرانی به انتهای جدول گذرنامه‌های جهان


10 مرداد 1400 - 23:23
6106fad7a78a7_2021-08-02_00-19
بر پایه جدول اعتبار گذرنامه‌های کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰، گذرنامه ایران به رده ششمین گذرنامه کم‌اعتبار جهان سقوط کرده است.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت پاسپورت ایندکس، در میان ۱۹۹ کشور جهان، گذرنامه ایرانی مقام ۱۹۴ را داراست. پس از پاسپورت ایرانی، گذرنامه‌های یمن، سومالی، سوریه، افغانستان قرار دارند. گذرنامه عراق هم در انتهای جدول است.

معیار اصلی تنظیم این فهرست تعداد کشورهایی است که دارنده هر گذرنامه بدون روادید می‌تواند به آنها سفر کند.

بر اساس اطلاعات تازه وب‌سایت پاسپورت ایندکس، با گذرنامه ایران اکنون بدون دریافت ویزا فقط می‌توان به پنج کشور سفر کرد. این کشورها عبارتند از: ترکیه، میکرونزی، هائیتی. نام دو کشور دیگر اعلام نشده است.

بر پایه جدول اعتبار گذرنامه‌های کشورهای جهان در سال ۲۰۲۰، گذرنامه ایران به رده ششمین گذرنامه کم‌اعتبار جهان سقوط کرده است.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6106fad7a78a7_2021-08-02_00-19
10 مرداد 1400 - 23:23

بر اساس اطلاعات وب‌سایت پاسپورت ایندکس، در میان ۱۹۹ کشور جهان، گذرنامه ایرانی مقام ۱۹۴ را داراست. پس از پاسپورت ایرانی، گذرنامه‌های یمن، سومالی، سوریه، افغانستان قرار دارند. گذرنامه عراق هم در انتهای جدول است.

معیار اصلی تنظیم این فهرست تعداد کشورهایی است که دارنده هر گذرنامه بدون روادید می‌تواند به آنها سفر کند.

بر اساس اطلاعات تازه وب‌سایت پاسپورت ایندکس، با گذرنامه ایران اکنون بدون دریافت ویزا فقط می‌توان به پنج کشور سفر کرد. این کشورها عبارتند از: ترکیه، میکرونزی، هائیتی. نام دو کشور دیگر اعلام نشده است.

منبع: صرفا جهت اطلاع

25

نظرات 19
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
محسن 0 0 پاسخ 1400/5/11 -11:48

خدا لعنت کند باعث و بانیهایش را

علیرضا 0 0 پاسخ 1400/5/11 -11:37

هم دنیا تون آباد میکنم و هم آخرتتون.دلخوش به این مقدار نباشید.

آ ه 0 0 پاسخ 1400/5/11 -11:32

همه چی به فنا رفت به چی دلخوش باشیم هر روز بدتر از دیروز دیگه خبر خوب نیست کار خوب نیست

رهگذر 1 1 پاسخ 1400/5/11 -10:55

نتیجه سیاستهای غلط می شود این،کشوری بااین پیشینه تاریخی ،فرهنگ غنی ثروتهای عظیم ،وسعت و موقعیت سوق الجبیشی و ژئو پولتیک منحصر به فرد و جمعیتی قابل توجه فرهیخته وباسواد باید جایش در کنار سومالی ویمن و....باشد

سرباز کوروش 3 0 پاسخ 1400/5/11 -09:37

نه تو آسمون، نه رو زمینیم،،، انگار که خوابیم، کابوس می‌بینیم،،،

خ 4 1 پاسخ 1400/5/11 -09:36

خدا بیامرزش روحش شاد..زمان اون ایرانیها بدون گذرنامه بیشتر کشورها میتونستن برن.چ برسر ایران آوردن این قوم متحجر و عقب مونده.

کاربر ناشناس 2 0 پاسخ 1400/5/11 -09:26

مگه بعد اخری هم میشه باز سقوط کرد !!؟

کاربر ناشناس 4 0 پاسخ 1400/5/11 -08:58

مانفرین شدگانیم ایران سرزمین بعقب برگشته برعکس دنیا

حسن عاقل 1 0 پاسخ 1400/5/11 -08:25

بسیار عالی .در قدیم دانشمندان را بخاطر نطریه های علمی که داشتند میکشتند .حال بخاطر مبارزه و ترس از روشنگری . هنوز منجربه کشتن که نشدیم .

ایرانی 5 1 پاسخ 1400/5/11 -07:54

روح اون کسی شاد که گفت : اینها ماموریت دارند ایران را نابود کنند !!!!!!

ناشناس 1400/5/11 -12:23

من بودم هنوزم نمردم

ایرانی 3 0 پاسخ 1400/5/11 -07:52

تبریک به مردم ایران !!!!!

ص 7 0 پاسخ 1400/5/11 -07:43

ایرانی ها به برکت ساست های خانه خراب کن اقایان ، در دنیا عجب عزتی پیدا کرده اند.حتی مردم سوریه لبنان و عراق هم چشم دیدن ایرانی ها را ندارند، در صورتی که مردم بیچاره گناهی ندارند

کاربر ناشناس 6 0 پاسخ 1400/5/11 -06:59

ایران جزو کشورهای عقب افتاده دنیا شده

madman 1 0 پاسخ 1400/5/11 -06:10

احساس هسته ای شدن بهم دست داده ، روحانی نیروگاه ها رو فوت کن و کیک زرد رو ببر

کاربر ناشناس 1 4 پاسخ 1400/5/11 -05:43

روحانی به گذرنامه ایرانی اعتبار بخشید

۰ 4 0 پاسخ 1400/5/11 -02:40

ماشالله کشورهای محور مقاومت...خخخخخخخ

مهرداد ناظم 3 0 پاسخ 1400/5/11 -02:22

تا قانون اساسی تغییر نکند روز به روز به زوال و بدبختی بیشتر سوق پیدا میکنیم تغییری اساسی نه آنکه این دولتمردان و حاکمان هر آنچه دوست دارن به ما تحمیل کنند بلکه تغییری از روی عقل ، درایت ، میهن پرستی و بدور از افراطی گری

کاربر ناشناس 0 1 پاسخ 1400/5/11 -00:50

آقای روحانی میگفت میخوایم پاسپورت ایرانی ارزش پیدا کنه!! هم چرخ سانتریفوژ چرخید هم چرخ زندگی مردم!! چه کردی با ما؟!!!

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks