وزیر دفاع روسیه:

داعش از سوریه و لیبی در حال انتقال به افغانستان هستند

وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، خروج عجولانه نیروهای خارجی از افغانستان باعث افزایش چشمگیر فعالیت‌های تروریستی در این کشور می‌شود.

داعش از سوریه و لیبی در حال انتقال به افغانستان هستند

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو همچنین گفت: اقداماتی برای رسیدگی به وضعیت کنونی در افغانستان در پی خروج نیروهای خارجی از این کشور که باعث بدتر شدن اوضاع امنیتی می‌شود، در حال انجام است. امروز ما اقداماتی مشترک را برای خنثی کردن تهدیدها از سوی افغانستان انجام می‌دهیم و آن را در اولویت قرار داده‌ایم.

وی افزود: خروج عجولانه نیروهای آمریکایی و سایر نیروها از افغانستان عاملی برای بدتر شدت اوضاع در این کشور و افزایش حملات و فعالیت‌های تروریستی است. اقداماتی متناسب باید انجام شود و این اقدامات در حال انجام هستند.

وی گفت: اعضای داعش از سوریه ، لیبی و چندین کشور دیگر در حال انتقال به افغانستان هستند. در صورت تهدید امنیت از سوی افغانستان ، روسیه به متحد خود تاجیکستان از پایگاه خود کمک نظامی خواهد کرد.

وزیر دفاع روسیه در دیدار با شرعلی میرزو، وزیر دفاع تاجیکستان همچنین ادامه داد: یکسری رزمایش قرار است به صورت دو جانبه و در چارچوب سازمان معاهده جامع امنیتی برای تمرین مقابله با تهدیدهای احتمالی انجام شود. روند تحویل اضافی و رایگان سلاح و تجهیزات روسی به ارتش تاجیکستان انجام شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها