اکوادور، شهروندی آسانژ را لغو کرد

وکیل آسانژ از لغو شهروندی موکلش توسط دولت اکوادور خبر داد.

اکوادور، شهروندی آسانژ را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کارلوس پوودا، وکیل جولیان آسانژ، موسس وبسایت افشاگر ویکی لیکس اعلام کرد که دولت کیتو شهروندی موکلش را لغو کرده است.

آسانژ در ۲۰۱۷ و زمانی که به سفارت اکوادور در لندن پناه برده بود، توانست حق شهروندی این کشور آمریکای جنوبی را بگیرد. در آوریل ۲۰۱۹، شهروندی آسانژ بر اساس گزارش دفتر حسابرسی ملی انگلیس درباره یکسری بی‌نظمی‌ها در روند اعطای شهروندی به حالت تعلیق درآمد.

وکیل آسانژ در ادامه گفت: قضات دادگاه با وزارت خارجه انگلیس موافقت کرده و شهروندی را که به جولیان آساژ اعطا شده بود، لغو شد. ما رسما روز دوشنبه از خبر لغو شهروندی موکلم با خبر شدیم.

وی افزود: گزارش دفتر حسابرسی ملی انگلیس سیاسی است و هیچ شواهدی از بی نظمی در روند اعطای حق شهروندی به آسانژ وجود ندارد. از همان دادگاه نخست، ما تاکید کردیم که آسانژ به صورت قانونی احضار نشده و مدارکش باید ترجمه شوند چون زبان او انگلیسی است.

این تصمیم می‌تواند از طریق درخواست استیناف برای شفاف‌سازی و درخواست تجدیدنظر نهایی در دادگاهی با همین مضمون تغییر کند.

موسس ویکی لیکس در پی افشای اطلاعات محرمانه دولتی آمریکا در این کشور با اتهام جاسوسی روبروست. در ۲۰۱۲، وی به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد تا از استرداد به سوئد که در آنجا با اتهام تجاوز جنسی روبرو بود، بگریزد. آسانژ از ۲۰۱۹ در زندان بلمارش در انگلیس تحت تدابیر شدید امنیتی زندانی است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها