مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور :

دغدغه ای برای تأمین آب پائیز امسال نداریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از مدیریت منابع آب تهران با توجه به پیش بینی کم بارش بودن پائیز امسال خبر داد.

دغدغه ای برای تأمین آب پائیز امسال نداریم

حمیدرضا جانباز در بازدید از مرکز مانتیورینگ ذخایر آب استان تهران با بیان اینکه مصرف آب شهر تهران از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش یافته است، گفت: روزانه به طور متوسط سه میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب مصرف آب تهران است که معادل ۳۵ تا ۳۶ هزار بطری آب معدنی در ثانیه آب در تهران مصرف می‌شود که حجم بسیار قابل توجهی است. سال گذشته بیشترین مصرف آب در ۶ مرداد اتفاق افتاد که سه میلیون و ۸۱۸ هزار مترمکعب آب مصرف شد؛ هر یک درجه افزایش دما ۵۰ تا ۷۰ هزار مترمکعب در آب را در پی دارد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه برای ۱۵ تا ۲۴ ساعت ذخیره آب تهران برای محلات مختلف داریم، تصریح کرد: در صورت وقوع حادثه از این ذخیره آب استفاده می‌شود و شهروندان متوجه وقوع سانحه نمی‌شوند.

وی به کاهش دو متر از منابع سطحی آب تهران در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره و تأکید کرد: آبفای استان تهران، مخازن را به خوبی کنترل کرد در صورتی که بدترین سناریو برای پاییز و زمستان امسال خشکسالی باشد، به سمتی رفتیم که مردم تهران دغدغه‌ای برای پاییز نداشته باشند تا بتوانیم از پیک خشکسالی عبور کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور به اتفاق خوب دیگری که در تهران رقم خورده اشاره کرد و گفت: کیفیت آب شمال و جنوب تهران با توجه به اضافه شدن منابع سد ماملو به تأمین آب جنوب تهران، یکسان شده است.

جانباز درباره مصرف کولرهای آبی خاطرنشان کرد: با آغاز به کار کولرهای آبی در پایتخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار مترمکعب در هر شبانه روز به مصرف آب پایتخت اضافه می‌شود. این در حالی است که آب شیرین کن بندرعباس در هر شبانه روز ۱۰۰ هزار مترمکعب تولید کرده که کل مصرف آب شهر را تأمین می‌کند.

وی میزان ذخایر آب روزانه تهران را ۱.۵ تا ۱.۶ میلیون مترمکعب عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به حرکت مانیتورینگ به صورت لحظه‌ای هر اتفاقی که در شبکه آب تهران رخ دهد، متوجه شده و بلافاصله به دستگاه‌های مربوطه اطلاع رسانی می‌کنیم که جلوی خسارت احتمالی گرفته شود. مانند اتفاقی که چند سال قبل در شکستگی شبکه اصلی تأمین آب شهران در غرب تهران رخ داد و بلافاصله از وارد آمدن خسارات وارده جلوگیری کردیم.

به گفته جانباز، رشد بازار مشترکان یا افزایش مشترکان جدید سالانه ۲.۵ درصد است اما مصرف آب یک درصد افزایش یافته که نشان می‌دهد مردم تهران ۱.۵ درصد امسال نسبت به سال قبل، آب کمتری مصرف کردند.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    اینهم مثل وعده واکسن شده همش حرف اینده که معلوم نیست چه شود

  • داروغه
    0

    نهایت جیره بندی میکنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها