معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست:

خلیج فارس به یکی از شورترین پهنه‌های آبی بزرگ دنیا تبدیل می‌شود

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تا سال ۲۰۵۰ خلیج فارس شورترین پهنه‌های آبی بزرگ دنیا خواهد شد.

خلیج فارس به یکی از شورترین پهنه‌های آبی بزرگ دنیا تبدیل می‌شود

احمد رضا لاهیجان‌زاده بعد از ظهر دوشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری پتروشیمی پردیس و سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: حفاظت و نگهداری از محیط زیست دریایی ضروری است و همه باید در این زمینه کوشا باشند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته در ایران و کشورهای منطقه، تا سال ۲۰۵۰ خلیج فارس شورترین پهنه‌های آبی بزرگ دنیا خواهد شد.

وی احداث آب‌شیرین کن‌ها و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا را از عوامل اصلی ایجاد فاجعه زیست محیطی در خلیج فارس عنوان و بیان کرد: جنگل‌های حرا نقش به سزایی در تقویت تنوع زیستی خلیج فارس و کاهش کربن آبی دارند.

لاهیجان‌زاده با بیان اینکه صنایع مستقر در استان باید در تولید نهال مشارکت داشته باشند اظهار داشت: هر کدام از صنایع باید قدمی در راستای نقش مسئولیت اجتماعی خود و حفاظت از محیط زیست بردارد.

حمایت مادی و معنوی از توسعه مراکز علمی، پژوهشی، بهداشتی و فرهنگی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، تلاش برای بهبود امکانات رفاهی و زیرساخت‌های منطقه مانند ساخت مدرسه، پارک و …، حمایت از ایجاد کمربند سبز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و حمایت علمی و مالی از طرح حفاظت از مرجان‌های خلیج فارس بخشی از خدمات پتروشیمی پردیس در این راستا است.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها