در مجمع سالیانه بانک مرکزی:

روحانی: در مذاکرات رفع تحریم، مجلس دست و پای ما را بست/ به طور قطع می‌گویم در پایان سال ۹۹ می شد تحریم برداشته شود

رییس جمهور با بیان اینکه در پایان سال ۹۹ ما تحریم را برداشته بودیم و توافق اجمالی بین ایران و ۱+۵ انجام شده بود، گفت: مصوبه یازدهم آذرماه سال گذشته مجلس دست و پای دولت را در رفع تحریم بست.

روحانی: در مذاکرات رفع تحریم، مجلس دست و پای ما را بست/ به طور قطع می‌گویم در پایان سال ۹۹ می شد تحریم برداشته شود

حجت‌الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در شصت و یکمین مجمع سالیانه بانک مرکزی با اشاره به شرایط خاص و پرفراز و نشیب کشور در طول هشت سال گذشته اظهار کرد: براساس آمار و ارقام وقتی در سال ۹۲ دولت یازدهم شروع به‌کار کرد رشد اقتصادی منفی ۷.۷ بود و در سال ۹۴ نیز با معضل و شوک قیمت نفت مواجه شدیم و قیمت نفت که در آغاز کار دولت یازدهم بشکه‌ای ۱۰۴ دلار بود در مقطعی حتی به ۳۰ دلار رسید لذا با شرایط خاصی مواجه بودیم.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: بعد از اینکه در سال ۹۴ توانستیم از تحریم عبور کنیم آثار اقتصادی مثبت آن در سال ۹۵ مشاهده شد به طوری که در این سال از رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصد برخوردار شدیم و از آغاز دولت یازدهم تا اوایل سال ۹۷ شرایط باثباتی در اقتصاد کشور را شاهد بودیم.

روحانی گفت: از ابتدای دولت یازدهم تا اوایل سال ۹۷ فراز و نشیب آنچنانی در اقتصاد و به خصوص قیمت ارز نداشتیم و از لحاظ تورم، رشد اقتصادی، قیمت ارز و اشتغال دارای ثبات بودیم که ثبات اقتصادی برای داشتن شرایط مطلوب در سال‌های آینده برای کشور اهمیت دارد.

رییس جمهوری اضافه کرد: از سال ۹۳ اشتغال خالص مناسبی را در کشور شاهد بودیم و تا سال ۹۶ به طور متوسط ۵۵۰ هزار شغل ثابت در هر سال داشتیم. تورم نیز از اواخر سال ۹۴ تا اوایل سال ۹۷ یک رقمی بود اما با شروع جنگ اقتصادی شرایط تغییر کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: دولت در طول چهار سال اول از انضباط مالی بسیار خوبی برخوردار بود و در هیچ شرایطی حتی در دوره جنگ اقتصادی نیز حاضر به استقراض از بانک مرکزی نشدیم همواره سعی کردیم انضباط مالی دولت را رعایت کنیم که این موضوع در تورم و پایه پولی بسیار مهم است.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: از سال ۹۶ بانک مرکزی ناچار شد برای موسسات اعتباری غیرمجاز و نیز ادغام بانک‌های نیروهای مسلح از پایه پولی استفاده کند اما استفاده از پایه پولی از طرف دولت هیچ‌گاه بر مبنای بدهی و استقراض دولت نبوده است اما در عین حال سال ۹۸ نسبت به ۹۷ و سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بدهی دولت به بانک مرکزی کاهش یافته است.

روحانی با بیان اینکه در سال ۹۷ وارد شرایط جدیدی شدیم، ‌گفت: از مدیران و اقتصاددانان خواهش می‌کنم که شرایط اقتصادی سال ۹۷ به بعد را بر مبنای واقعیت‌های موجود برای مردم تشریح کنند حوادثی که پس از این سال اتفاق افتاد ارتباطی به دولت نداشت چرا که دولت بر مبنای روال گذشته خود پیش می‌رفت و چنانچه جنگ اقتصادی سال ۹۷ و کرونا نبود، همین روند ادامه پیدا می‌کرد و بر اساس محاسباتی که اقتصاددانان انجام دادند امروز قیمت دلار حدود ۵ هزار تومان بود.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی سال ۹۷ در تاریخ کشور بی‌نظیر و در تاریخ جهان کم‌نظیر است، اظهار کرد: اینکه حتی فروش یک بشکه نفت نیز محدود شود و کل عملیات بانکی و منابع کشور کاملا مسدود شود یک اقدام بی‌سابقه و کم‌نظیر است اما در عین حال علیرغم همه محدودیت‌ها کشور اداره شد و کالاهای اساسی و ضروری به اندازه نیاز خریداری و وارد شود و با همه این شرایط سخت در سال ۹۸ مشکلات اقتصادی تقریبا کنترل شد اما متاسفانه در اواخر سال ۹۸ با مشکل کرونا مواجه شدیم.

روحانی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم به جای نفت که تامین کننده اصلی ارز کشور است جایگزین پیدا کنیم فعالیت‌های خوبی در راستای صادرات غیرنفتی انجام دادیم و در این راستا اقدامات بانک مرکزی بسیار موثر بود و تقریبا کشور بدون نفت، بدون قحطی و کوپنی شدن کالاها اداره شد.

از مدیران و اقتصاددانان خواهش می‌کنم که شرایط اقتصادی سال ۹۷ به بعد را بر مبنای واقعیت‌های موجود برای مردم تشریح کنند حوادثی که پس از این سال اتفاق افتاد ارتباطی به دولت نداشت

رییس جمهوری با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت در مواجهه با کرونا اظهار کرد: با اقدامات انجام شده توانستیم تخت‌های بیمارستانی را برای مبتلایان به کرونا افزایش دهیم و تخت‌های ویژه را در طول یک سال و نیم به بیش از ۲.۵ برابر برسانیم، برای مردم و کسب و کارهای آسیب دیده هم کمک‌ها و تسهیلات بانکی ارائه دادیم و همچنین در همین شرایط توانستیم سهام عدالت را ساماندهی کرده و بخشی از سهام را به مردم پرداخت کنیم.

روحانی افزود: در زمینه تهیه واکسن نیز به رغم همه مشکلات امروز توانستیم به نقطه نسبتا مطلوبی برسیم و روند واکسیناسیون سرعت خوبی پیدا کرده است.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی در سال ۹۹ که در بسیاری از کشورها منفی بود در کشور ما مثبت ۳.۶ درصد بود و این از افتخارات دولت است که در سخت‌ترین شرایط و جنگ اقتصادی قادر است دولت دوازدهم را با رشد مثبت اقتصادی به دولت آینده تحویل دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار و ارقام ارائه شده در سه ماهه اول امسال شاهد شرایط مناسبی در بخش صادرات و واردات نسبت به سه ماهه اول پارسال هستیم، صادرات بیش از ۶۹.۲ درصد و واردات حدود ۳۷ درصد نسبت به سه ماهه اول سال گذشته اضافه شده است و شاهد تعادل بین صادرات و واردات هستیم و بی تردید این روند می‌تواند امیدوارکننده باشد ضمن اینکه در شرکت‌های بزرگ اقتصادی نیز رشد ۸.۷ درصدی ایجاد شده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه اگر دو کار در این مدت انجام شده بود در اوایل ۱۴۰۰ شاهد شرایط بهتری بودیم، عنوان کرد: اگر دست و پای ما را نمی‌بستند قطعا در پایان سال ۹۹ می‌توانستیم در روند مذاکرات تحریم را برداریم، توافق بین ما و ۱+۵ در وین کاملا روشن و اسناد آن موجود است و مشخص است که آنها و ما حاضر بودیم که اقداماتی انجام دهیم اما مصوبه‌ای که در مجلس گذرانده شد نگذاشت ما کار خود را انجام دهیم.

روحانی بیان کرد: اقدام دوم در زمینه FATF بود که مشکل بزرگی ایجاد کرد در این زمینه دولت و وزارت اقتصاد کار خود را انجام داده بود و مجلس و شورای نگهبان نیز کمک کرده بودند اما یک جای دیگری برای ما مشکل درست کرد و هنوز هم مشکل ادامه دارد.

رییس دولتهای یازدهم و دوازدهم تصریح کرد: اگر همه تحریم‌ها هم برداشته شود ولی مشکل ا ف.ای.تی.اف حل نشود باز هم در فعالیت‌های بانکی با بانک‌های دنیا روند عادی نخواهیم داشت لذا برخی از مشکلات در اختیار دولت نیست و ربطی هم به دولت ندارد.

روحانی با بیان اینکه اگر اختیارات لازم که قانون اساسی به ما می‌دهد را می‌توانستیم عملیاتی کنیم در آغاز ۱۴۰۰ تحریم نداشتیم، یادآور شد: برخی از امور از جمله جنگ اقتصادی هم مربوط به دولت نیست و ناشی از اقدام یک نادانی است که از برجام خارج شد و تحریم را بر کشورمان تحمیل کرد.

وی اضافه کرد: در برخی از امور دولت به تنهایی قادر نیست کاری انجام دهد و باید بقیه دستگاه‌ها و ارگان‌ها هم یاری کنند لذا باید برای مردم توضیح داده شود که دولت در کجاها می‌تواند عمل کند و کجاها از اختیارات دولت خارج است.

رییس جمهوری تصریح کرد: آنچه در توان‌مان بوده برای رفع مشکل مردم دریغ و کوتاهی نکردیم و برخی بر مواردی که در اختیار دولت بوده را حل و فصل کردیم و اجازه ندادیم در شرایط کرونا و تحریم فعالیت‌های زیربنایی و اقتصادی و تولیدی تعطیل شود.

در شصت و یکمین مجمع سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که روز یکشنبه با حضور رییس جمهوری برگزار شد، صورت‌ های مالی مجمع با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید.

در این نشست رئیس کل بانک مرکزی از عملکرد، جهت‌گیری‌های سیاستی و اقدامات پولی و بانکی بانک مرکزی و همچنین شاخص ها و متغیرهای اقتصادی کشور در طول هشت سال دولت تدبیر و امید به ویژه سال ۹۹ گزارشی ارائه کرد.

در این جلسه همچنین هیات نظار بانک نیز درباره ترازنامه و صورت‌های مالی سال ۹۹ گزارش داد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 90
  • کاربر ناشناس
    0

    آدمی به مزخرفی ایشان ایرا به خود ندیده

  • ناشناس
    0

    ذوالنوری ها بودند که العان عاشق مذاکره و رفع تحریم شدند - ما به وعده خداوند ایمان داریم

  • یوناتان
    0

    پر رویی نجومی که میگن به روحانی میگن این روحانی سال 94 توی بوق و کرنا گفته بود تحریم ها برداشته تحریم بانکی - نفتی - بیمه ای برداشته شد حالا میگه سال 99 تحریم ها میخواستیم برداریم ولی مجلس نذاشت مجلس جلوی ذلت و حقارت و وادادگی شماها رو گرفت جلوی خیانت جلوی تعطیلی تاسیسات هسته ای و نظارت غربیها رو گرفت

    نظرات شما -
    • قشنگ
      0

      ای زاررررررررررررررررررررررررررت به روح مموتی که ویرانه ای تحویل روحانی داد

    • رضا سان
      0

      به قشنگ: راستی مموتی کجاست؟؟؟؟؟؟!!!!! ببینید دونه دونه حساب کنید. بازرگان_ بنی صدر_ مرحوم رجائی_ میرحسین( ۸سال نخست وزیر) _ مرحوم هاشمی_ خاتمی_ مموتی_ روحانی. یک کدامشون سر سالم به گور نبردند.پس چرا برای این صندلی داغ آنقدر دست وپا میزنند؟؟؟؟؟!!!!!!

  • شهریار
    0

    اقای روحانی تو که راست میگی لعنت خدا بر دروغ گویان ودورویان ....هشت سال التماس غرب را کشیدی وتمام تولیدات داخلی را نابود کردی ومردم را بدبخت ....حالا میخاستی یک ماه مونده به اتمام ریاست جمهوریت موفق بشی ....خودتی

  • حسین محمدی
    0

    جناب روحانی به خدا دروغ میگی ...حتی اقای ظریف وعراقچی بارها گفتند که امریکا قابل اعتماد نیست وپایبند هیچ توافقی نیست ونخواهد بود

  • علی
    0

    روحانی احتمالأ چیز میز میزنند که توهمش برداشته طرف مقابل میگه من تحریم‌ها و برنمی‌دارند این متوهم میگه رفع شد دو حالت دارد یا توهم داره یا در خواب میبینم تحریم لغو شده و میاد به مردم میگه

  • .......
    0

    روحانی خجالت بکش ...روحانی خون مردم در 96 و98 و400 1به پای تو وطن فروش نوشته شده

  • محمد
    0

    درود بر شما آقای روحانی

  • عرفان
    0

    از نوحه جغد اکنون، ماییم به درد سر از دیده گل افشان، درد سر ما بنشان بدترین دولت در تاریخ این کشور دولت کذاب

  • محمد
    0

    فعلا حاکمیت همه مشکلات را نگه داشته است تا همه آنها را توسط زورو حل کند. مکرو و مکرالله.

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    تو درایت نداشتی لطفا سکوت کن وطن فروش..... ۴ سال اخیر خوب نگاه کن درایت را یاد بگیر

    نظرات شما -
    • هفت پشت کودن
      0

      چرا اسم من را برخود گذاشتی ای مورچه

    • به هفت لنگ بختیاری
      0

      برو بسوز دستبوس پابوس ابلیس برو جوجه فوکولی برو نبینم تو رو ریغو دور وایسادی میگی لنگش کن ای زاررررررررررت

  • محسن
    0

    سلام روش تندروها و خشونت طلب هایی مانند ذوالنور و کریمی قدوسی همینه آدم حالش از قیافه های اینها بهم می خوره منتظر باشید نتیجه تندروی این آقایان چه بلایی سر مردم خواهد آورد. امیدوارم جناب رئیسی از تندروهای خشونت طلب دوری کند

  • هادی
    0

    سازندگان ساختمان ، ساختمان های خود را نیمه کاره رها کرده اند و رفته اند.

    نظرات شما -
    • رضا سان
      0

      کامنت گذاشته ام.درست میگوید هادی. دارند دونه دونه سازنده ها فرار میکنند.اصلا ملک پیش خرید نکنید که خیلی اوضاع خیتته

  • رمضانی
    0

    متاسفانه دلواپسان حاکم بر مجلس برای تامین اغراض جناحی منافع ملی را لگدکوب کردند و از شدت کینه ی عمیقی که به روحانی داشتنددائم سنگ اندازی کردندو هرگز اجازه ندادند موفقیت برجام بنام او ثبت شود وگرنه درآینده نزدیک خواهیم دید آنها برجامی تر از روحانی هستند وراه روحانی که همان سیاست تعامل ومذاکره با دنیاست را با قدرت ادامه می دهند

  • استاد دانشگاه
    0

    یک عده ریا کار و بیمار که میخواستند توافق در دولت همسوی خودشان شکل بگیرد و نتایج ان در رفع تحریم ها و غیره در دولت اصول گرا دیده شود چوب لای چرخ دولت در مذاکرات گذاشتند اینها بی ابرویان نزد ملت ایران در حال حاضر و نسل های بعد هستند

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      و البته این مساله مهم رو تنها کسانی در این مملکت میفهمند و درک میکنند که الفبای سیاست را خوانده باشند وگرنه عوام الناس گوششان رو به دهان مفت گویان و مجوز گویان حاکمیت تند رو و یک سویه است

    • دهاتی
      0

      مجلس 5درصدی فقط کار خراب کنه

  • غفاری
    0

    آقای روحانی ..... فقط با شعور مردم بازی نکنید ..... این حرف ها دیگر نخ نما شده .

  • این مورد را با صداقت کامل گفته
    0

    این قلم را خدایی راست میگه اونقدر این مجلس سنگ اندازی کرد که بایدن هم به علت زوال عقل دارن از ریاست جمهوری برکنار میکنند حداقل نزاشتند ی کم تحریم ها برداشته بشه مردم نفس بکشند

  • ناشناس
    0

    فرافکنی تا این حد .. لایه اوزون پاره شد !!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ای سفسطه گر بی انصاف، مصوبه علنی مجلس در معطل کردن توافق رو با لایه اوزون مثال میزنی؟ تا شماها هستید من از بیگانگان هرگز ننالم.

  • قلندر واقعی
    0

    روحانی متشکریم و دستهای پنهان را می‌شناسیم و دشمنان ملت را هم شناختیم درود بر شرف غم خواران ملت لعنت خدا بر دشمنان خبیث ملت که ملت را به گدایی انداختن.

  • رسول
    0

    آقای روحانی کرونا در همه کشور ها بود حتی در بعضی از کشورها مثل کانادا و آمریکا به مردمشان حقوق و غذای مجانی میدادند که شما هیچکدام از اینها را به ملتتان ندادید اما تحریم معلومه که بعنوان یک متغیر تاثیر گذار در هر کشوری مشکلاتی را ایجاد می کند و کشور ما هم از این قاعده مستثنی نیست اما شدت تاثیر تحریم ها در کشور ما بیش از حد انتظار بود یعنی انتظار می‌رفت دولت با اقداماتی اثرات تحریم را کاهش دهد ولی عملا اینطور نبود دلار هفت برابر شد مسکن هشت برابر شد

  • رضا
    0

    من کاری به حرف های شیخ کلید ندارم چون بعد از پاره شدن برجام در دولت ایشان من حداقل پانصد تومان از فروش آپارتمان ضرر کردم و دیگه چون گران شد نتونستم بخرم و ازش نفرت دارم چون حداقل باید استعفا می داد ولی طرح مجلس جناحی و خود تحریمی بود منظورم اقدام راهبردی است

  • محمد
    0

    به روحانی اون هشت سال وخورده ای هم که دستتان باز بود هیچ غلطی نگردید

  • محسن
    0

    93-94-95-96-97-98-99-400 شما تا 1500 هم باشید سال دیگه رو وعده میدید

  • محمد
    0

    روحانی جواب خدا رو چی میخوای بدی؟

  • تهیدست
    0

    جناب آقای رئیس جمهور لطفا دیگر شعار ندهید. این لباس برای تو از ابتدا نیز گشاد و بد قواره بود . عقل حکم می کرد که نمی بایست وارد این معرکه می شدی چرا که مرد این میدان نبودی . مدت ۴ سال است که جنابتان و رییسان بی لیاقت بانک مرکزی با چاپ پول بدون پشتوانه کشور را به سمت قهقرا و نیستی سوق داده اید و اکنون دم از اداره کشور آنهم به نحو احسن سخن می گویید. همچنان بر طبل افتخارات نداشته ات بکوب ای فتحعلی شاه قاجار. دوران حکومت شما و احمدی نژاد با اذنابتان هر ایرانی را به یاد دوران ننگین عهد نامه های گلستان و ترکمنچای می اندازد. امید است که این دوران نکبت بار بسر آید.

  • ناشناس
    0

    آقای روحانی شما دربرجام از پیش باخته بودین چون چیزی برای مقابله نداشتین اگر ترامپ قدرت قلمش فقیر کردن مردم ایران بود قدرت شما چه بود چرا بعد از چهار سال هنوز دنبال برجام هستین چون برجام برگ برنده شما بود وقتی این برگ را از دست دادین دیگر هیچ چیزی ندارین وباز در حال فریب مردم هستین اگر سیل نیامده بود اگر زلزله نبود اگر خشکسالی نبود اگر ترامپ نبود اگر کرونا نبود مرد حسابی چه میگویی دروغهایت را خودت باور کردی کمی تفکر وصحبت بد نیست

  • حسن
    0

    خوب حسن دلبندم این مجلس کلا یک سال ازعمرش میگذره اون ۷سال میشه بگی تقصیر کی بود دلبندم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بامزه اون هفت سال که دیگه همه دیدیم تقصیر ترامپ روانی بود دیگه. قشنگ معلومه از کدوم قماشی.

    • رمضانی
      0

      حسن جان در چهارسال اول سیاستهای جناب روحانی که همان تعامل و تنش زدایی با دنیا بود کشور را از لبه پرتگاهی که سیاستهای پوپولیستی دکترر احمدی نژاد رسانده بود نجات داد وتایید این سیاستها 24 میلیون رای از جانب ملت بود ولی در دوره دوم با روی کار آمدن ترامپ وتصمیمات به شدت ضد ایرانی مانند وضع تحریمهای ظالمانه ،فروش بسیار پایین نفت وقیمت ناچیزش ، بحران جهانی و ویرانگر کرونا ،سیل و خشکسالی شرایط را کامل تغییر داد چرا منطقی و منصف نیستید ؟؟؟؟

    • ح ز
      0

      اون ۷سال دیگه با وعده تعامل با دنیا که به اعتقاد اون عده دنیا یعنی امریکا موس موس میکردیم مگه نمیگفت اب خوردن به تحریم برمیگرده خب باید تحریم برداشته شه تا بارون بیاد خب وقتی ابی که خدا برای تمام موجودات فراهم کرده را ما از ترامپ بدانیم دیگه میخوای چی بشه البته اینو بگم که هنوز عده ای روشن فکر ووفهیم و عاقل حرفهای ایشون را برمیتابن ودفاع نیز میکنند انگار سیل وزلزله خشکسالی تحریم وترامپیست ها فقط در این دوره بوده سبزه بالای کوه از اب دریا فارغ است بی نوایان را خدا رزق هوایی میدهد

  • محمد
    0

    در میان حاکمان در دروغ گویی و بی عرضه گی در طول تاریخ ایران لنگه اش پیدا نشده

  • سمیه
    0

    جناب روحانی قبول کن تو مرد میدان ریاست جمهوری نبودی و با بی کفایتی و تنبلی و انفعال و نیز خودخواهی کشور را به عقب بردی . اقدام مجلس اتفاقا دست شما را در مذاکرات پر کرد ولی شما توان استفاده از آن را نداشتی . طرف خارجی ما هم که مثل همیشه جر زن و بی منطق .

    نظرات شما -
    • ما موستان
      0

      سمیه نرو نرو سمیه نرو سمیه نرو سمیه نرو نرو سمیه نرو

  • حسین
    0

    اره راست میگه چون این همه برکات برجام بخاطر تصویب ۲۰ دقیقه ای در زمان لاریجانی بود.این بنده خدا همان وسی است که به بابک زنجانی هدیه داد

  • عبرت بگيريم .
    0

    اين بنده ی خدا ، هنوز هم چشمش به دست آن كدخدای پيمان شكن و بي شرف است ؟! برجام ، سند رسوايي دشمنان قسم خورده ی ايران بود و نشان داد كه موضوع هسته ای ، بهانه اي بيش نيست و آنها قصدشان ، براندازي است . اعتماد به چنين دشمناني ديگر نه فقط ساده لوحي بلكه عينِ حماقت است . به جایِ خود را به خواب زدن ، بايد قوي و متحد باشيم و فقط به خداوند توكل كنيم . از تاريخ ، عبرت بگيريم ، وگرنه به مصيبت و بلا ، گرفتار خواهيم شد .

  • رضا سان
    0

    تازه دست وپات بستند اینطوری.....زدی به مملکت.اگر باز بود چه میکردی.

  • غلامی
    0

    علت شکست برجام، آخوندهای متعصبی بودن که نذاشتن دولت دکتر روحانی کارشو انجام بده. فقط سیاسی بازی درآوردن و به فکر مردم نبودن این آخوندهای بی صفت.

  • عادل
    0

    تو چهل سالست در این مملکت مسئولی همه شرایط را میدانستی و قبول مسئولیت کردی و حاضر نبوده و نیستی عدم توانائیت را به گردن بگیری حد اقل میتوانستی با ابراز عدم توانایی که خود بزرگترین شهامت است کناره گیری کنی ولی ظاهرا چرب و شیرین قدرت این اجازه را به نفست نمیدهد پس حرف بیهوده نزن و اماده پاسخگویی باش .....

  • ککک
    0

    از مجلس 5درصدی انقلابی بیش از انتظار نیست. خاک برسرشون

  • رحیم آب منگولی خینگ
    0

    بهتر برجام به درد نمیخورد

  • امیر1
    0

    فقط محاکمه تو را می خواهم تا در آنجا از خودت دفاع کنی

  • حرف مفت بختیاری
    0

    این دلواپسان اقلیت تندرو سهیم هستند در به قهقرا بردن کشور

  • علی
    0

    روحانی خسته نشدی از این همه حرف مفت زدن. با کدام صابون می خواهی رویت را بشویید.

  • ی
    0

    برو بزار باد بیاد داریم خفه می شویم خدا خفه اتان کند که ۸سال پا روی گردن ملت گذاشتید..

  • ناشناس
    0

    7/5سال دیگش چه کسی دستات بسته بود

  • پزشک
    0

    بطور قطع هم گفتی که دلار از چهار هزار تومان بالاتر نمیرود ولی الان چنده

  • مسلم
    0

    بابا تو دیگه کی هستی دست شیطونو بستی میون این همه ...............

  • به مردم
    0

    وقتی رییسی آمد،تازه می فمید فاجعه یعنی چی

    نظرات شما -
    • سجاد
      0

      اره کشور رو بعد از جنگ جهانی سوم تحویل میگیره ........ چون قوم مغول هم اینطور ویران نکردند

  • ح ز
    0

    از بعضی حر فها تعجب میکنم ولی میبینم برا عوام کار برد داره یکی نیست بپرسه اون نادان به قول شما با خارج شدن از بر جام خواست ما را زمین بزند که نفع دشمنی چندین ساله اشان باشد شما چرا چنین قراردادی ببندی که یک نادان بتونه بدون هیچ عواقبی از اون خارج بشه وبعد از این که خارج شد چرا ضدشو نزدی که طرفو از کردش پشیمون کنی نه این که ما بچه خوبی هستیم با این که اونا خارج شدن ما پایبندیم که غرب از ما راضی باشه مبادا به تابیعیتهای چند گانه خسارتی وارد نشه هر چی به شاه پناه دادند به شما هم میدهند باشد که ببینید

  • وحید
    0

    مجلس امسال آمده سرکار.قبل از آن که مجلسی ها از اعضای باند خودتون بودن اون موقع برای مردم چکارکردی

  • رحیم آب منگول
    0

    ای تو روح بعضی‌ها ٤ سال اول که خیلی هم بهتر از دولت مموتی بود و تورم منفی شده بود و ارزانی فراوان بود نشون به اون نشون که در دور دوم با بیش از ۲٤ میلیون رای آورد تر امن خل و چل و انواع سیل و زلزله و کرونا و دعوا سیاسی تمامیت خواهان باعث پسرفت شد اگر دین ندارید مسلمون باش سرتونو بندازید پایین غار غار نکنید حالا که تمامیت خواهان یکدست کشور را قبضه کردند خواهیم دید گل بلبلتون چه چهه کند شب دراز است و قلندر بیدار .بشین تا بشه پخخخخ

    نظرات شما -
    • امین
      0

      مثل اینکه دلار 25 هزار تومانی و تورم 40 درصدی و وضعیت مزخرف مسکن و طلا و بورس و صف گوشت و روغن و شکر و .... برای شما خوب ساخته .... پس غار غار نکن و با روحانی خوش باش.

    • سجاد
      0

      شما دارید از رئیسی یک فرشته نجات می سازید مگه ایشون میتونه شق القمر کنه ............دولت روحانی هم همه قوا رو با خودش داشت این دلیل نمیشه .... علت شکست دولت روحانی وابستگی تام ... بی عرضگی .... ورود افراد منافق و خائن و افراد بی لیاقت و نا کار آمد بود ................. کار نه تنها رئیسی هر کسی دیگه رئیس جمهور بشه واقعا خیلی سخت خواهد بود .

    • ناشناس
      0

      ولی خب اگه ترامپ نبود دولت روحانی بهتر کار می کرد بخاطر این مسئله این رو میگم که تورم خیلی اومد پایین ولی چهار سال دوم رو .... زد

  • چ
    0

    ترامپ نگذاشت کرونا عامل بود مجلس مانع بود .تندروها مشکل ایجاد کردند مردم بیسواد بودند ترسو بودند

  • مورچه خوار
    0

    تمام شدی تمام شد........!

  • احمد
    0

    فقط برررررو بخدا وقاهت هم حد اندازه داره

  • الا مراد
    0

    مقصر تحریم مجلس. مقصر دلار 4200. مقصر دلار 30هزاری مقصر دزدی در بورس. مقصر سوخت. مقصر آب. برق............ که بود فقط گم شو

  • مح
    0

    خدایی ازحرفهای خودت اقای روحانی خنده ات نمی گیرد

  • احمد ۵۹
    0

    هشت سال این شیخک پرمدعا // مملکت را داد آسان بر هوا

    نظرات شما -
    • mir
      0

      با دروغ آمد که درها وا کند // با همه قفل بسته درهاازخطا ناجوانمردیست این شیخ لءیم//خود پسند و بی سواد و بی وفا جیب فامیلش همه پر پول کرد //چاپ کرد پول وهمه مردم رها از گرانی سفره ها گشته تهی// درد نان و آب پر خوف ورجا قاتلست این گرگه پنهان در ردا// کشته با بنزین جوانانی چو ماه آبروی دین برفت از سوی او// از دروغ و از دغل این بی حیا ای خدا خوارش بکن در زندگی//عبرت خلق خدایش کن خر پرمدعا

  • رحیم آب منگل گووووززز
    0

    باید تمام ۲۸میلیونی که به روحانی رای دادن بهشون واکسن حرکت زد تا بی حرکت شوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ۲۳ میلیون رای آورد روحانی

  • هفت خط بختیاری
    0

    بهترین دولت در این مقطع از زمان دولت سوهانی بود سوهان روح تمامیت خواهان بود دسش درد نکنه درود بر روحانی

  • سید محسن موسوی راوی
    0

    بهترین دولت در این مقطع از زمان دولت میر حسین موسوی هستش مرد روزهای سخت جنگ تحمیلی امتحان پس داده هستش

  • ناشناس
    0

    آقای روحانی شمافقط برای تبلیغات انتخاباتی فقط به دنبال یک توافق هرچندنتیجه ای برای رفع تحریم نداشته باشد بودید شهاب‌های رای آوردن جهانگیری نیاز به یک دستاوردهرچند کوتاه مدت داشتیدالحق که خوب مجلس دست شما روخوند.البته مسلمان ازیک سوراخ دوبار گزیده نمی شود آقای روحانی حرف دیگه ای بلدنیستی

  • م
    0

    خوب همدیگر را تأیید کردید آفرین. حداقل می فرمودید قانون مجلس چگونه جلوی توافق را گرفت آیا قانون راهبردی که می گوید بدون تعهد با یک عهدشکن که خودت معترف به آن هستی دوباره پیمان نبندیدبد است ؟؟!!! یه مقدار به شعور مردم احترام بگذار جناب رئیس جمهور!

  • خاک پای سردار
    0

    مسلمان ازیک سوراخ دوبارگزیده نمی شود شمابرای چه اصراربه تکراراشتباه قبلی بستن یک قرارداد سست بایک پیمان شکن که خودشما اعتراف میکنید.چه نتیجه ای دارد شاید ازاسلام فقط لباسش به شمارسیده

  • حسین
    0

    بینی حسن کلید داره دور دنیارو دور میزنه!!!!!! حسن کلید نه حسن چاخان

  • سجاد
    0

    اگر مصوبه مجلس نبود ما میتونستیم بقیه مملکت رو هم به باد بدیم بره امان از دست این‌تندروها

  • محمد
    0

    روحانی برای از بین بردن چین و چروک صورت از چی چیزی استفاده میکند؟

  • رسول دبیر
    0

    چه گویم که ناگفتنم بهتر است زبان در دهان پاسبان سر است...!

  • ازاده
    0

    آخه این ادم چقدر دروغگو هستش برو دیگه قیافه ریش رنگی ات را نبینیم

  • ع
    0

    جناب هزار دست و هزار پا مجلس که هیچی خدا هم حریف شیطانی مثل تو نیست بیخودی بهانه نیار.

  • گمنام
    0

    بابا بس کن دیگر هشت سال چکار تونستی بکنی اشتباه شما از آن روز آغاز شدکه مردم به شما رای داده اند . خودت را قورور گرفت نه حرف کسی را قبول کردی نه چهارتا کارشناس اقتصادی وسیاسی مشورت کردی همه را حواله دادی به جهنم و....ووو

  • ازا اندیش
    0

    خیانت نمایندگان حداقلی بر کسی پوشیده نیست ملئت بطونهم بالحرام

    نظرات شما -
    • زهرا
      0

      بی مسولیتی رو اونایی کردن که برجام رو با عجله تصویب کردن شما به نظر میرسه از رد صلاحیت شده ها وابسته های اوناهستی مجلس حداقلی و حد اکثری فقط از تو توبره به اصطلاح اصلاح طلبها در میادوگرنه تو اروپا که قبله شماست با 20درصد هم مجلس کار میکنه ومثل ما نادان و جوساز ندارن که تضعیف کنه

  • شهروند
    0

    برو که انشاء الله دیگر بر نگردی دروغ گو

  • قاسم
    0

    آقای روحانی جان مادرت این آخری ها دست از یاوه گویی و مظلوم نمایی بردار مردم که هیچ خود اصلاح طلب ها همچون زیبا کلام، عبدی و غیره عملکرد شما و وزرای بی کفایتت را دیدند ۷ سالش را چه کردی که می خواستی در یک سال آخر انجام دهی، در مدتی که حداقل از ۸ سال قدرت نماییت حداقل ۷ سال آن هر سه قوه در دست اصلاح طلبان بود چکار کردی؟ بس است این همه دروغ و عوام فریبی

  • محمد
    0

    نام روحانی به عنوان لکه ننگی برای هشت سال تاریخ معاصر ایران باید در کتابهای درسی مدارس و دانشگاهها گنجانده بشه و مورد تحلیل قرار بگیره تا در آینده فرزندانمون فریب همچین انسان بیماری را نخورند . تا انشاالله آینده ایران عزیزمون دیگر دچار لکه های ننگ ۸ساله نشود

  • ملت
    0

    اینجا مشخص شده که از اول انقلاب حسن روحانی در هر سمتی داشته باید دقیق برسی بشود که آنجاها چقدر ضرر به آن سازمان زده چون در ریاست جمهوری برای مردم آشکار شد. که این کاره نبوده به مملکت ضرر زیاد زده مدیریت که با لجبازی وچهار تا متلک پرانی نمی شود اداره کرد . این وجهانگیری غیر از متلک ودیگران را مقصر دانستند . آقا یک سوال اگر مجلس نگذاشت شما کار کنی استعفاء می دادی می رفت یا در خوزستان مردم بیچاره شده اند چی می شد خودت می رفتی از نزدیک بازدیدمی کردی حالا چهار نفر هم دلشان پربود چهارتا شعار هم می داده اند .حتمأ اینجا هم مجلس یا دولت قبل مقصر است بس کن دیگر جناب روحانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟