اضافه شدن ۲ شهرستان جدید به سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان وبلوچستان گفت: با مطالبه‌گری مردم، رسانه‌ها، پیگیری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ۲ بخش زرآباد و لاشار به شهرستان ارتقا یافتند که هم‌اینک تعداد شهرستان‌های استان به ۲۶مورد افزایش یافته است.

اضافه شدن ۲ شهرستان جدید به سیستان و بلوچستان

احمدعلی موهبتی در افتتاح شهرستان زرآباد اظهارداشت: طی ۲ سال اخیر هفت بخش در سیستان و بلوچستان به شهرستان ارتقا یافتند که ۵ شهرستان بمپور، دشتیاری، گلشن، تفتان و سرباز سال قبل تاسیس شد و ۲شهرستان زرآباد و لاشار نیز به تازگی در هیات دولت مصوب شدند.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر ۶۸ مورد ارتقاء از نظر تقسیمات کشوری در سیستان و بلوچستان داشته‌ایم ادامه داد: ارتقای این بخش‌ها باعث جهش اعتباری و ایجاد امکانات زیرساختی بسیار خوبی در شهرستان‌های تازه تاسیس شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: زرآباد با دارا بودن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر از قبیل قرار گرفتن در سواحل مکران و خاک حاصلخیز از نظر کشاورزی به عنوان یکی از بهترین و مهمترین نقاط استراتژیک استان آینده بسیار روشنی خواهد داشت.

لازم به ذکر است بخش زرآباد از توابع شهرستان کنارک و بخش لاشار از توابع شهرستان نیکشهر بدنبال پیشنهاد استاندار سیستان و بلوچستان به وزارت کشور و طرح آن در هیات دولت بررسی که با موافقت هیات وزیران این بخش‌ها به شهرستان ارتقاء یافت و تعداد شهرستان‌های استان به ۲۶شهرستان افزایش یافته است.

نعمت‌الله نجاری، سرپرست فرمانداری شهرستان تازه تاسیس زرآباد نیز پیش از این معاونت فرمانداری‌های کنارک و زاهدان را در کارنامه کاری خود دارد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها