۴۷ روستای تویسرکان دچار تنش کم‌ آبی است

مدیر اداره آب‌ و فاضلاب تویسرکان گفت: ۴۷ روستای این شهرستان در سال‌جاری دچار تنش کم‌آبی هستند.

۴۷ روستای تویسرکان دچار تنش کم‌ آبی است

مجید یاراحمدی با بیان اینکه بیشتر روستاهایی که در شهرستان تویسرکان دچار تنش آبی هستند، در منطقه خرمرود واقع شده‌اند و مشکلات این روستاها از اواخر خردادماه امسال آغاز شده است، اظهار کرد: در حال حاضر به شش روستای شهرستان تویسرکان آبرسانی سیار صورت می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۲۰ روستا برسد.

یاراحمدی با اشاره به اینکه کلرزنی‌های گازی مشکلاتی را برای آبرسانی به‌ویژه در مناطق روستایی تویسرکان ایجاد کرده است، افزود: ظرف مدت یک ماه آینده فرآیند کلرزنی گازی در ۱۰ روستای شهرستان جمع‌آوری می‌شود.

وی همچنین از دامن زدن قطعی‌های برق به مشکلات موجود بر سر راه تأمین آب آشامیدنی در نقاط مختلف شهرستان تویسرکان اشاره کرد و متذکر شد: گرچه تمام سعی خود را برای عدم جیره‌بندی آب در روستاها می‌کنیم اما این طرح آخرین تدبیر لازم برای تأمین آب آشامیدنی روستاهای شهرستان است.

یاراحمدی با اشاره به اینکه با نصب دو فشار شکن جدید بر سر راه انتقال آب به بخش‌هایی از مناطق مختلف شهرستان، تعداد فشارشکن‌ها از ۲۴ عدد به ۲۶ عدد رسیده است، تأکید کرد: با پیگیری‌های مستمر اکنون میانگین مدت زمان رفع حوادث آب در سطح شهر به یک ساعت و در روستاها به یک روز کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میزان پرت آب در قسمت آب شهری در شهرستان تویسرکان به ۱۹ درصد کاهش یافته و در روستاهای شهرستان نیز از ۴۵ درصد به ۳۰ درصد پرت آب رسیده‌ایم.

وی افزود: برخی مشکلاتی که در روند فعالیت تصفیه‌خانه سد سرابی قرار داشت، برطرف شد و اکنون علاوه بر تأمین آب آشامیدنی شهر تویسرکان از طریق سد سرابی، روستاهایی مانند ریواسیجان و رودآور نیز به‌صورت مستقیم از آب این سد استفاده می‌کنند.

شهرستان تویسرکان از سه شهر تویسرکان، سرکان و فرسفج ، دو بخش مرکزی و قلقلرود و هفت دهستان برخوردار است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها