مدیرکل راهداری استان قزوین:

قطع کامل درختان کهنسال در جاده اردبیلک قزوین صحت ندارد/ هرس شاخ و برگ درختان کهنسال با حکم قضایی

مدیرکل راهداری استان قزوین گفت: قطع کامل درختان کهن در جاده اردبیلک صحت ندارد و با حکم قضائی و در راستای آزادسازی حریم جاده شاخ و برگ درختان کهن هرس شده و صرفاً درختان جوان و یک تا دوساله به طور کامل از ریشه قطع شده‌اند.

قطع کامل درختان کهنسال در جاده اردبیلک قزوین صحت ندارد/ هرس شاخ و برگ درختان کهنسال با حکم قضایی

جواد حق لطفی درباره قطع درختان کهنسال روستای اردبیلک گفت: غالباً در برخی مسیرها به ویژه الموت و آوج در پیچ‌ها و مکان‌هایی که شاخ و برگ درختان به حریم جاده وارد شده و دید را مسدود کرده برای افزایش دید و آزادسازی حریم شاخ و برگ درختان هرس می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین ادامه داد: البته غالباً سعی می‌شود خود درختان از ریشه قطع نشود و صرفاً شاخ و برگ آن‌ها هرس شود و این اقدام نیز معمولا با هماهنگی دهیاری‌ها و شورا صورت می‌گیرد.

وی ابراز کرد: قطع درختان در جاده اردبیلک نیز به اطلاع شورا و دهیار رسیده و حکم قضائی گرفته و با مأموران نیروی انتظامی در محل آماده شده و صرفاً شاخ و برگ درختان کهن هرس شده و شاخ و برگ آن با اره برقی بریده شده و نهال‌های یک ساله و دوساله و جوان به طور کامل از ریشه قطع شده است.

این مسئول عنوان کرد: بن بست بودن محل نیز به عدم آزادسازی حریم جاده بستگی ندارد، هر جاده متناسب با نوع خود؛ میزان خاصی حریم دارد که باید آزاد باشد.

وی افزود: حریم این جاده ۱۲/۵ بوده که حتی کمتر از این میزان آزادسازی شده و این اقدام در راستای افزایش ایمنی و کاهش تصادفات بوده و پیش از آن اخطارهای لازم داده شده و با حکم قضائی صورت گرفته است.

حق لطفی گفت: آزاد سازی حریم جاده از وظایف راهداری است و غیرقانونی نیست؛ البته سعی می‌کنیم درختان تا حد امکان حفظ شود و صرفا شاخه‌ها هرس شود.

امروز گزارش مردمی مبنی بر تخریب ناعادلانه و بریدن درختان کهن سال و ریشه کن کردن تعدادی از آنها در حاشیه جاده روستای اردبیلک از توابع شهرستان قزوین برای مرکز قزوین ارسال شده و بیان شد که هیچ گونه اخطاری از پیش به اهالی و باغداران داده نشده بود.

منبع: ایلنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها