مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

آمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۳۰۰ هزار نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که آمار تعداد مبتلایان شناسایی شده کرونا ویروس در استان فارس به عدد ۳۰۰ هزار نفر نزدیک شده است.

آمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۳۰۰ هزار نفر رسید

دکتر روح‌الله حسینی در بیان آخرین آمار وضعیت شیوع کروناویروس در فارس گفت: با انجام ۹۸۱ هزار و ۸۶۱ تست مولکولی و ۳۸۱ هزار و ۱۳۷ تست سریع در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، تا صبح امروز ۲۹۹ هزار و ۵۵۹ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی با اشاره به تداوم روند افزایشی مراجعه افراد بیمار و مشکوک به مراکز درمان سرپایی کرونا و بیمارستان‌ها در استان فارس گفت: هم‌اکنون ۱۴۷۳ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۱۷۸ نفر به دلیل شرایط وخیم جسمی، تحت مراقبت‌های ویژه درمانی قرار دارند.

او شمار افراد بهبود یافته از بیماری کرونا در فارس را ۲۷۰ هزار و ۶۸۱ نفر از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون اعلام و اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر بر اثر عوارض ابتلا به کرونا در فارس جان باختند و مجموع قربانیان این بیماری به ۴۸۴۰ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اعلام کرد: ما در حال حاضر با یک سیر فزاینده بیماری مواجه هستیم. عامل بیماری در زمان حاضر گونه هندی است و یک تفاوت جدی با گونه های قبلی دارد که آن هم قدرت سرایت پذیری بسیار بالای آن است.

حسینی افزود: این قدرت سرایت پذیری بالا به عنوان یک تهدید علیه سلامت افراد محسوب می شود. بنابراین هر فردی موظف است برای حفظ جان خود و اطرافیان شیوه نامه های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها