یک کارشناس سرمایه گذاری در گفتگو خبرفوری:

مردم برای سرمایه گذاری تا استقرار دولت جدید صبر کنند/ مسکن و طلا، ریسک کمتری برای سرمایه‌گذاری دارد / لزوم توجه به اجرای بخش دوم بودجه ۱۴۰۰ از اول مهرماه

اولین مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه مردم تا استقرار و مشخص شدن سیاست های اقتصادی دولت جدید از رفتار هیجانی برای سرمایه گذاری پرهیز و صبر پیشه کنند گفت: بازار با سرعت بهبود نمی‌یابد.

مردم برای سرمایه گذاری تا استقرار دولت جدید صبر کنند/ مسکن و طلا، ریسک کمتری برای سرمایه‌گذاری دارد / لزوم توجه به اجرای بخش دوم بودجه ۱۴۰۰ از اول مهرماه

علی رحمانی در گفتگو با خبر فوری با اشاره به رفتار حیجانی مردم برای سرمایه گذاری در بازارهای مختلف سرمایه از جمله بورس و سردرگمی آنها اظهار داشت: مردم تا استقرار و مشخص شدن سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم باید برای سرمایه گزاری به ویژه در بازار بورس صبر داشته باشند.

وی افزود: مردم نباید انتظارات واهی از بازار داشته باشند. شرایط بازار تا کنون به گونه‌ای بوده است که با سرعت بهبود نخواهد یافت.

اولین مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران تصریح کرد: اینکه با تزریق پول بازار بورس برای چند روز سبز بماند به معنی این نیست بازار شرایط خوبی دارد.

رحمانی با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود،‌ عامه مردم از صندوق های سرمایه گذاری حرفه‌ ای و معتبر استفاده کنند، گفت: این صندوق ها نشان داده اند که در شرایط بد بازار نیز عملکرد حرفه ای داشته اند.

وی بیان داشت: مردم وقتی که اطلاعاتی از شرایط بازار و شناختی از شرکت‌ها ندارند، برای جلوگیری از مالباختگی و به خطر انداختن سرمایه و دارایی های خود، مستقیم ورود نکنند تا مسئولیت تصمیمات آنها نیز بر گردن دیگران نیفتد.

این کارشناس سرمایه گذاری با اشاره به علاقه سنتی مردم برای سرمایه گذاری در بازارهای طلا و سکه، دلار و ارزهای خارجی و خودرو خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در این بازارها نیز بستگی به سیاست های دولت بعدی دارد. از طرفی قوانین مهمی مربوط به مالیات از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است که مردم باید مد نظر داشته باشند.

رحمانی سرمایه گذاری در بازار مسکن را پیشنهاد کرد و گفت: اگر مردم پول زیادی دارند با خریداری ملک در بازار مسکن سرمایه گذاری کنند و دارایی های کم تر خود مانند طلا و سکه و ارز را تا استقرار و مشخص شدن سیاست‌های دولت جدید، حفظ و نگهداری کنند.

اولین مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نگرانی‌‌های موجود در سرمایه گذاری اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که قیمت نهاده‌ها، پتروشیمی و سنگ آهن افزایش یابد یا دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شود.

وی از دو بخشی بودن بودجه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: بخش اول بودجه از اول سال و بخش دوم از اول مهر ماه اجرا می‌شود که می تواند بر روی سودآوری شرکت ها تاثیر گذار باشد.

رحمانی یادآور شد: مباحث مربوط به مالیات بر عایدی سرمایه بسیار جدی است که جریان سرمایه گذاری در کشور را دستخوش تغییر قرار می دهد.

منبع: خبرفوری

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • محمد
    0

    الاغ هایی مثل تو چرا موقعی که مردم بیچاره داشتن سرمایشون را وارد بورس میکردن نظر نمیدادی حالا اومدی .....شکر میخوری

  • کاربر
    0

    خودت دلال ار ودرد مسکن هستی کارشناسی می کنی خفه شو

  • کاربر ناشناس
    0

    اب پاکی را روی دست مردم ریختند این یعنی اقتصاد تو هواست و انقدر گند زده اند به بورس که حالا حالاها درست نمیشود

  • رضا95
    0

    گفته بود شما به من رای بده من قول می دم رفتم مجلس مطرح کنم. به شما قول می دم تا صدوپنجاه سال دبگه هیچ مشکلی نداشته باشید.

  • محمد رضا
    0

    این اقتصاد تا وقتی صاحب نداشته باشه همین مدلی خواهد بود چون تو این کشور دیگه از کسی حساب نمیبرن، که از اونا باز خواست بشه، مطمئن باشید هر کسی که مال منال زیادی داره بیشتر سود خواهد برد واگن بدبخت های که منم یکی از همونا هستم روز به روز گدا تر خواهیم شد، فقط انشاءالله خدا به داد ما برسه، جنگ بشه به نفع ماست چون ما چیزی نداریم که نگران باشیم، خدا ریشه این مسولین بی خرد رو بکنه

  • ستاد مرکزی
    0

    شما غلط کردید قماربازان در بورس سرمایه خود را به قمار گذاشتی قمار باز همیشه بازنده است اگه می بردین هورا می کشیدن لعنت بر قمار باز بورس و سکه و دلار و غیره برید پولتان را با فقرا تقسیم کنید تا رستگار شوید اگر به فقرا کمک کنید هم دنیا را دارید هم آخرت را دارید در غیر اینصورت همیشه بازنده هستین و عاقبت به شر برید برید کمک مومنانه کنید به برادران فلسطینی و ..

  • م
    0

    بورس زمانی رشد میکنند که اکثرا دو دل هستند بخرند یا نخرند الان درست همان زمان است تا اینا بخواهند متوجه شوند روند صعودی شده نیم راه و بیشتر رفته از شاخص ۱۱۰۰تاالان خیلی از سهم های بالای ۲۵درصد رشد داشتن ...

  • داروغه
    0

    سهام و بورس اصلا طرفش نرید ولی هر جنسی که می تونید بخرید از عنبر نسا گرفته تا طلا .

  • گوز
    0

    بهترین بازار بورس هست برید سهم های افزایش سرمایه داده و اصلاح قیمت داده رو بخرید و به دید بلند مدت نگه داری کنین

  • کریمی قدوسی
    0

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران، بورس جای خوبی در دنیا برای سرمایه گذاری است اما نه در ایران که بیشتر به قمارخانه شبیه است.اصلا وارد بورس نشوید . فقط ملک

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها