افزایش ساخت خانه های نسقی از معضلات جدی گیلان

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره مسکن و راه و شهرسازی گیلان گفت: قیمت گران زمین های سند دار موجب افزایش ساخت خانه در زمین های نسقی شده است.

افزایش ساخت خانه های نسقی از معضلات جدی گیلان

حسین کشاورز، اظهار کرد: عرضه و تقاضا در میزان افزیش قیمت اجاره خانه نقش اصلی را ایفا می‌کند و هرچقدر متقاضی بیشتر باشد، صاحبان خانه ها تغییر بیشتری در قیمت اجاره می‌دهند.

وی افزود: افزایش قیمت‌ خانه ها می تواند بر قیمت اجاره مسکن هم تاثیر بگذارد و از آنجاییکه قیمت خانه در استان بالا رفته است، به طبع قیمت اجاره نیز افزایش یافته است.

کشاورز خاطرنشان کرد: زمین و مصالح از فاکتورهای مهم افزایش قیمت مسکن در استان هستند و با توجه به گران‌شدن این دو فاکتور شاهد افزایش قیمت مسکن در سالهای اخیر بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اغلب مستاجران در فصل تابستان به خصوص قبل از شروع سال تحصیلی جدید اقدام به نقل و انتقال می‌کنند، تصریح کرد: با افزایش تقاضای مسکن در تابستان معمولا بیش از دیگر فصول سال قیمت اجاره خانه‌ها افزایش می‌یابد.

کشاورز به وضعیت کرونایی کشور اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به دستورهای ابلاغی، مالکین مجاز به افزایش قیمت‌های اجاره بیشتر از ۲۰ درصد نیستند.

وی از صاحبخانه‌ها خواست با توجه به وضعیت اقتصادی مردم در این شرایط سخت با مستاجران مدارا کنند و حداقل افزایش اجاره را بدون درنظر گرفتن تورم جامعه در نظر بگیرند.

سرپرست معاونت مسکن و بازآفرینی شهری اداره مسکن و راه و شهرسازی گیلان گفت: به طور میانگین هر متر یک خانه در رشت کمتر از ۶ میلیون نیست و این افزایش قیمت نتیجه گران شدن مصالح ساختمانی و زمین در استان است.

وی تصریح کرد: به دلیل قیمت بالای زمین های سند دار متاسفانه ساخت خانه در زمین های نسقی افزایش یافته است و این امر معضلی بزرگ برای شهر رشت است.

کشاورز گفت: برای برخی از سازندگان ساخت خانه در زمین های نسقی به صرفه‌تر است و این امر موجب شده که ساخت های بدون پروانه ساخت و نظارت را در شهر شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها