فلسطین: سیاست‌های دولت جدید اسرائیل بدتر از دولت‌های قبل نباشد، بهتر هم نیست

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که نام‌گذاری دولت جدید اسرائیل به عنوان دولت تغییر دقیق نیست، مگر اینکه این تغییر برای حذف بنیامین نتانیاهو بوده باشد.

فلسطین: سیاست‌های دولت جدید اسرائیل بدتر از دولت‌های قبل نباشد، بهتر هم نیست

به گزارش القدس العربی، این وزارتخانه در بیانیه‌ای که یکشنبه شب پس از اعطای رای اعتماد به دولت جدید اسرائیل صادر شد مجموعه‌ای از سوالات را از دولت جدید به ریاست نفتالی بنت مطرح کرد؛ از جمله این که موضع دولت جدید در مورد حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و ایجاد کشور مستقل چیست؟

همچنین در این بیانیه سوالاتی از قبیل، "مواضع دولت اسرائیل در مورد روند صلح و الحاق کرانه باختری چیست؟ مواضع آن در قبال قدس و احترام به وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در آنجا چیست؟ چه موضعی در مورد توافق نامه‌های امضا شده دارد؟ در مورد قطعنامه‌های مشروعیت بین المللی و نیز راه حل دو کشوری و مذاکرات بر اساس اصل زمین برای صلح چه مواضعی دارد؟" مطرح شده است.

این وزارتخانه تأکید کرد که قضاوت فلسطین در مورد دولت جدید بر اساس موضع آن در تمام موارد ذکر شده و نحوه برخورد آن با آزمایش‌هایی است که در روزهای آینده با آن روبرو خواهد شد.

این آزمایشات ، طبق بیانیه وزارت امور خارجه فلسطین، "راهپیمایی پرچم‌ها" در قدس اشغالی، تخلیه کانون صهیونیست نشین "ابیتار" واقع در کوه "صبیح" در جنوب نابلس ، حملات مداوم به مسجدالاقصی، تهدید به اخراج ساکنان عرب قدس از خانه هایشان و محاصره نوار غزه و اجرای مجدد عملیات علیه این باریکه است.

وزارت خارجه فلسطین همچنین در واکنش به نام دولت جدید اسرائیل اعلام کرد که نام‌گذاری دولت جدید به عنوان دولت "تغییر" دقیق نیست، مگر اینکه این تغییر برای حذف بنیامین نتانیاهو بوده باشد. زیرا اگر شاهد سیاست‌های بدتر از دولت‌های قبلی نباشیم، تغییری هم اتفاق نخواهد افتاد.

یکشنبه ، کنست به دولت ائتلافی جدید به ریاست نفتالی بنت، رهبر حزب یمینا رای اعتماد داد. ۶۰ عضو کنست دولت را تأیید کردند ، در حالی که ۵۹ عضو دیگر از مجموع ۱۲۰ عضو آن را رد کردند.

دولت جدید ائتلافی متشکل از ۸ حزب از راست، چپ و میانه و برای اولین بار در تاریخ اسرائیل مشارکت یک حزب عربی؛ "فهرست متحد " است. این دولت به ۱۲ سال پیاپی نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، رهبر حزب لیکود پایان داد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها