معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

افراد دارای علائم کرونا در ستادهای انتخاباتی شرکت نکنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از افرادی که دارای علائم کرونا هستند، خواست در ستادهای انتخاباتی و جمع مردم حاضر نشوند.

افراد دارای علائم کرونا در ستادهای انتخاباتی شرکت نکنند

جمیل صادقی فر، در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: افرادیکه دارای بیماری خاص و بیماری زمینه ای هستند، سعی کنند از طریق فضای مجازی پیگیر انتخابات بوده و در تجمعات حاضر نشوند زیرا این افراد مستعد ابتلا به کرونا بوده و سلامت آنان بیش از بقیه به خطر می افتد.

وی افزود: کارشناسان مرکز بهداشت طبق چک لیست در ستادهای انتخاباتی حضور پیدا کرده و وضعیت رعایت پروتکل ها را بررسی می کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام از اعضای مرکزی ستادهای انتخاباتی استان خواست تا در ستاد خود با انتخاب افرادی با مشخصات و نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و حفظ سلامتی توجه داشته باشند.

صادقی فر تاکید کرد: به برگزاری تجمعات در فضای باز با رعایت پروتکل و زدن ماسک تاکید شده که باید در ستادهای انتخاباتی این مسایل به خوبی رصد و رعایت شود.

وی از کاندیدها خواست بیشتر از طریق صدا و سیما و فضای مجازی برای تبلیغات خود استفاده و و نظارت ها به صورت مکرر انجام گیرد تا خطری متوجه سلامت مردم نشود.

وی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در استان را در پایانه ها حدود ۶۶ درصد اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در ادارات با ۸۷ درصد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی میزان تزریق واکسن کرونا در استان ایلام را ۲۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: گروه های سنی ۷۰ سال واکسن زده و در انتظار اجرای مرحله دوم واکسیناسیون هستیم.

وی در پاسخ به سوال آیا مرگ در اثر تزریق به واکسن کرونا در ایلام اعلام شده نیز گفت: تاکنون هیچ مورد فوتی در استان ناشی از واکسن کرونا نداشته ایم.

صادقی فر افزود: از نظر تعداد پایگاه های تزریق واکسن در کشور در ردیف ۱۶ و تعداد تیم ها با وجود ۵۰ تیم وضعیت مطلوبی داریم.

وی ادامه داد: با توجه به نگرانی ابتلا به کرونا از سمت جنوب استان باید هوشیاری زیادی داشته باشیم و بخصوص در این یک هفته تبلیغات انتخاباتی نسبت به سلامت مردم با رعایت خاص پروتکل ها دقت کنیم.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها