در واکنش به حضور ناو ایرانی در اقیانوس اطلس

آمریکا: اگر هدف ناو ایرانی، ارسال سلاح یا نقض تعهدات بین‌المللی باشد، آماده واکنش هستیم


21 خرداد 1400 - 09:14
60c2e4553246c_60c2e45532470
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ورود ناوگروه ایران به اقیانوس اطلس و حرکت به مقصد احتمالی ونزوئلا گفت اگر هدف ارسال سلاح باشد، آمریکا آماده است واکنش نشان دهد.

ند پرایس در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره ناو ایرانی که در اقیانوس اطلس حرکت می‌کند، این ادعا را مطرح کرد.
وی افزود: ما گزارش‌های مطبوعاتی را در مورد این حرکت دیده‌ایم. آنچه که من از اینجا می‌گویم این است که ما آماده استفاده از اختیارات اجرایی خود از جمله تحریم علیه هر بازیگری هستیم که امکان ارائه مداوم سلاح توسط ایران به شرکا و نیابتی‌هایش را فراهم می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این نگرانی است که ما به طور گسترده در مورد ایران صحبت کرده‌ایم، حتی وقتی با متحدان و شرکای خود در ۱ + ۵ کار می‌کنیم تا بکوشیم برنامه هسته‌ای ایران را دوباره در یک جعبه قرار دهیم.
پرایس اضافه کرد: در صورت تلاش برای انتقال هرگونه سلاح به شرکای خشن و نیابتی، ما فشارهای خود را ادامه خواهیم داد.
وی مدعی شد: اگر این تلاشی برای انتقال سلاح یا نقض تعهدات بین‌المللی آن باشد، ما آماده پاسخ خواهیم بود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه آیا دولت بایدن با این حضور ایران مشکلی ندارد، گفت: ما به نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین اعتقاد داریم. آزادی ناوبری چیزی است که ما برای خود و شرکای بین‌المللی از آن حمایت می‌کنیم.
پرایس افزود: اما اگر ایران بخواهد انتقال اسلحه یا سایر مواد غیرقانونی را تحت تأثیر قرار دهد، آماده خواهیم بود که ایران را مسئول بدانیم و ما قبل از آنکه اتفاق بیفتد، آماده‌ایم آنچه را که می‌توانیم برای از بین بردن چنین فعالیتی انجام دهیم، به کار گیریم.
وی ادامه داد: نمی‌خواهم درباره اینکه مقصد این کشتی ممکن است کجا باشد، قصد آنها چه می‌تواند باشد، ایران چه چیزی در نظر دارد یا ندارد، صحبت کنم. اما اصل گسترده‌تر این است که آزادی ناوبری یک اصلی است که ما برای آن دفاع می‌کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: این عنصری از نظم مبتنی بر قوانین است. این یک نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون است که به آن باور داریم، دفاع می‌کنیم و ارتقا می‌دهیم نه تنها برای اینکه آن برای ما مترتب است بلکه برای بقیه جهان هم صدق می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ورود ناوگروه ایران به اقیانوس اطلس و حرکت به مقصد احتمالی ونزوئلا گفت اگر هدف ارسال سلاح باشد، آمریکا آماده است واکنش نشان دهد.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

60c2e4553246c_60c2e45532470
21 خرداد 1400 - 09:14

ند پرایس در نشست خبری روز پنج‌شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره ناو ایرانی که در اقیانوس اطلس حرکت می‌کند، این ادعا را مطرح کرد.
وی افزود: ما گزارش‌های مطبوعاتی را در مورد این حرکت دیده‌ایم. آنچه که من از اینجا می‌گویم این است که ما آماده استفاده از اختیارات اجرایی خود از جمله تحریم علیه هر بازیگری هستیم که امکان ارائه مداوم سلاح توسط ایران به شرکا و نیابتی‌هایش را فراهم می‌کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این نگرانی است که ما به طور گسترده در مورد ایران صحبت کرده‌ایم، حتی وقتی با متحدان و شرکای خود در ۱ + ۵ کار می‌کنیم تا بکوشیم برنامه هسته‌ای ایران را دوباره در یک جعبه قرار دهیم.
پرایس اضافه کرد: در صورت تلاش برای انتقال هرگونه سلاح به شرکای خشن و نیابتی، ما فشارهای خود را ادامه خواهیم داد.
وی مدعی شد: اگر این تلاشی برای انتقال سلاح یا نقض تعهدات بین‌المللی آن باشد، ما آماده پاسخ خواهیم بود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اینکه آیا دولت بایدن با این حضور ایران مشکلی ندارد، گفت: ما به نظم بین‌المللی مبتنی بر قوانین اعتقاد داریم. آزادی ناوبری چیزی است که ما برای خود و شرکای بین‌المللی از آن حمایت می‌کنیم.
پرایس افزود: اما اگر ایران بخواهد انتقال اسلحه یا سایر مواد غیرقانونی را تحت تأثیر قرار دهد، آماده خواهیم بود که ایران را مسئول بدانیم و ما قبل از آنکه اتفاق بیفتد، آماده‌ایم آنچه را که می‌توانیم برای از بین بردن چنین فعالیتی انجام دهیم، به کار گیریم.
وی ادامه داد: نمی‌خواهم درباره اینکه مقصد این کشتی ممکن است کجا باشد، قصد آنها چه می‌تواند باشد، ایران چه چیزی در نظر دارد یا ندارد، صحبت کنم. اما اصل گسترده‌تر این است که آزادی ناوبری یک اصلی است که ما برای آن دفاع می‌کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: این عنصری از نظم مبتنی بر قوانین است. این یک نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون است که به آن باور داریم، دفاع می‌کنیم و ارتقا می‌دهیم نه تنها برای اینکه آن برای ما مترتب است بلکه برای بقیه جهان هم صدق می‌کند.

منبع: ایرنا

66

نظرات 32
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
مسعود 1 0 پاسخ 1400/3/22 -08:56

ترسیدیم!!!!

ناشناس 2 0 پاسخ 1400/3/22 -01:38

بدو بینم

ناشناس 1 0 پاسخ 1400/3/21 -23:01

به آمریکا چه ربطی داره. واقعا خاک بر سر این غربزده ها که فکر می کنند چنین کشوری مهد دموکراسی است

حزب الهی 14 8 پاسخ 1400/3/21 -16:32

افتخارایرانی شهید شدن هست تومارا از چه میترسونی ترسوها شما برای پول میجنگید مابرای شهید شدن

سورنا مدافع وطن 9 5 پاسخ 1400/3/21 -15:35

یکی بزنی دهتا میخورین زنا زاده های غربی ، راستی از عین الاسد چه خبر

دروغگوها بلوندی 2 2 پاسخ 1400/3/21 -15:10

نامردها یک واکنشی نشان دهید اگر شریک دزد نیستید و رفیق قافله

مهدی۱۱ 3 0 پاسخ 1400/3/21 -15:01

بچه ها غصه نخوردید یه پیش بینی بهتون میگم عیدیتون باشه واسه شادیه دلتون قیمت همچی در همین نزدیکی ها بطور باورنکردنی ارزان میشه من دارم میبینم کشورهای دیگه همه توتکاپوهستن واسه ایران وایرانی سنگه تموم بزارن اخه منجی جهان توایران هستش همه جهان میدونن ایرانها کمترمیدونن زیاد بدونید بابا ظهور اخر امسال به امید قهاره حکیم

سید چنگیز 6 9 پاسخ 1400/3/21 -14:55

حسن نصرالله مفت خور را داریم بحسابتون میرسه !!!!!!

امیر صغیر 1400/3/21 -17:46

داداش اون با شکم گنده می تواند بجنگد

دانیال 1400/3/21 -21:15

شما البانی ها برید ببینید مریم رجوی چی میگه این حرفا به شما نیومده

مهدی۱۱ 2 1 پاسخ 1400/3/21 -14:53

امریکا حالا شنیدی سربازهای گمنام وعزیزه دله من چی بهت گفتن.خودت رواز امریکا جداکن وبیا پیش ما ایران وامام مواظبت هستن همیشه پیشه مهدی احترام داری توادم خیلی درستی هستی ودراینده خیلی به ایران کمک میکنی وخودت هم میگی که کاش زودتر برمیگشتم خوب الان موقعش برگرد ساعت ۴برگردی ۴:۰۴امریکارو باموشکهای مخصوص حماس امریکا واسرییل روخاک. میکنم.فقط تو برگرد.

هموطن 4 0 پاسخ 1400/3/21 -14:42

جناب پرایس! درست است در خصوص برجام به تعهدات خود عمل نکردید و حماقت ترامپ سبب خروج از برجام و تشدید تحریم ها علیه ایران شد. ولی به اعتراف خودتان، فشار حداکثری دولت قبل هم نتوانست هسته ای ایران را در داخل جعبه قراردهد. دنباله روی سیاست های منسوخ شده دولت ترامپ باعث می شود؛ شما هم نه تنها نمی توانید هسته ای ایران را داخل جعبه کنید بلکه بازی با برجام، بیشتر به ضرر خودتان تمام بشود. امروز هسته ای ایران غنی سازی خود را از مرز 60 درصد هم رد کرده است و علیرغم تمام توطئه های شما و دوستانتان، هسته ای ایران همچنان فعال است و به پیش می رود. برابر قوانین بین المللی، آزادی و حق ناوبری نیز برای همه کشورهای جهان یکسان است و کسی از شما اجازه این کار را نخواهد گرفت. چطور حضور در خلیج فارس و فروش انواع سلاح به کشورهای منطقه برای شما مانعی ندارد و امنیت کشورهای منطقه را به مخاطره نمی اندازد ولی فروش و انتقال سلاهای متعارف توسط دیگران یا هر گونه تجارت بین کشورها، تهدید امنیتی تلقی شده و خط قرمز شما می شود؟! اگر عاقل باشید با این همه تجهیزات و پایگاه که در منطقه دارید، هرگز فکر تعرض به ناوها و کشتی های جنگی و تجاری ایران به سرتان نباید بیفتد!

3 12 پاسخ 1400/3/21 -14:01

داداش توروخدا یه بمبی بزن کل مارو بده هوا...خسته شدیم دلار میره بالا قیمتا مثل جیز میره بالا چون دلار رفته دلار میاد پایین قیمتا مثل چیز بالا چون کشور تحریمه کلا دلشون میخ اد ببرن بالا ://

متين 8 3 پاسخ 1400/3/21 -13:30

ملت باحالي داريم !!!!!!!

رررر 8 6 پاسخ 1400/3/21 -12:32

تمام مشکلات خاور میانه زیر سر آمریکا واجرا کننده آن هم اسراییل جعلی که هر چه زودتر باید گورش گم کنه مرگ بر اسرائیل مرگ بر اسرائیل درود بر ایران اسلامی

امین 10 5 پاسخ 1400/3/21 -12:10

امریکا غلط میکند در کارکشورهای دیگه دخالت میکند برپدرمادرهرچی امریکاییه زنازادست لعنت

سیدعلی 1400/3/21 -14:53

کلا کسانی که منافع مردم ایران براشون در اولویت نیست زنا زاده واقعی هستن

میلاد 10 5 پاسخ 1400/3/21 -11:51

بیشترین سوز برا امریکا اینکه ناو جنگی ایران در خلیج خوک ها رسیده، دیگه بپذیرید ایران قدرتمند

هومن 11 2 پاسخ 1400/3/21 -11:51

نوبته ماس دور تا دورت پایگاه و ناو مستقر کنیم. تمدن نوین ایران. تونستی واکنش نشون بده

mma 8 2 پاسخ 1400/3/21 -11:45

ما به هرکشوری که بخواهیم تجهیزات جنگی میفروشیم ، شما خودتان میلیاردها دلار به کشورهای مفت خور حاشیه خلیج فارس سلاح جنگی میفروشید اشکالی ندارد؟؟ همان طور که شما از این راه کسب درآمد میکنید ما هم همین کار را میکنیم.

بسم الله قاصم الجبارین.رای ماسیدابراهیم رئیسی 18 4 پاسخ 1400/3/21 -10:25

اگر واقعا قدرت دارید بفرمایید به قول بعضیا (علی برکت الله)، ماهم منتظریم.

رضا پور 1400/3/21 -11:06

اولا که گفته اگر. دوما هیچ کار نمیتونند بکنند. بلفه

محمد 10 2 پاسخ 1400/3/21 -10:20

اقاي سخنگو قول ميديم از اين به بعد بچه خوبي باشيم

ایرانی 15 0 پاسخ 1400/3/21 -10:17

کدخدا ! این روزهای اخرهم میخوای ازکدخداپرست (حسن روحانی نما) باج گیری کنی!؟

صادق 20 5 پاسخ 1400/3/21 -10:09

شما جرات ندارید با حشدالشعبی دربیوفتی بعد شاخ میشی برا ارتش ایران؟ :))))))

ناشناس 18 2 پاسخ 1400/3/21 -10:09

شکر زیادی خوردید ، ارتشیان دلاور به ونزوئلا میروند و سلاح هم میبرند و شما تنها نظاره گر خواهید بود ، همین و بس .

عباااس 18 3 پاسخ 1400/3/21 -10:05

ماله این حرفا نیستید . همین مونده ارتش ایران رو تهدید کنی

حسین 1400/3/21 -11:31

کاش مردم ایران هم بخشی از کشور دوست بودن

شاپرک 1400/3/21 -15:22

همش تهدید ، دیگر مردم حوصله ندارن کی درست میگه ، کاش می شد از اینجا خلاص می شدیم

دانیال 18 4 پاسخ 1400/3/21 -10:04

به تو چ مربوط ما تو ابهای آزاد هستیم بعدش هم میریم کشور دوست. واکنش نشون بده تا برخورد ما رو هم ببینی

علی 17 2 پاسخ 1400/3/21 -09:54

تو خیلی غلط کردی

ناشناس 20 2 پاسخ 1400/3/21 -09:39

توخودت کشتی کشتی صلاح بفرست عربستان و داعش و امارات و اسرائیل. نقض حقوق بین المللی نیست؟ اون وقت دوتا ناو رفتن تو آب، خودتو داری جر میدی! زر نزن پلشت شسته مغز!

خبر فوری در شبکه های اجتماعی
khabarfoori in social networks