تالارهای پذیرایی استان سمنان با رعایت اصول بهداشتی فعال شوند

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: تالارهای پذیرایی و رستوران‌های سراسر استان از امروز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جلوگیری از شیوع کرونا مجاز به فعالیت هستند.

تالارهای پذیرایی استان سمنان با رعایت اصول بهداشتی فعال شوند

سید مهدی برهانی ابراز داشت: بیش از ۱۰۰ تالار پذیرایی و رستوران در استان سمنان وجود دارد که از امروز نهم خرداد می‌توانند با توجه به رعایت دستور العمل‌ها فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی ادامه داد: در پی مکاتبات و پیگیری‌های مستمر اتاق اصناف ایران مبنی بر بازگشایی و فعالیت مجدد تالارها ، کمیته امنیتی ، اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص صدور مجوز فعالیت مجدد تالارها مشروط بر رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها، موافقت کرد.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان یادآورشد: با صاحبان تالارهایی که دستورالعمل‌های های بهداشتی را رعایت نکنند به شدت برخورد می شود.

وی تاکید کرد: طبق دستورالعمل ابلاغ شده در نظر گرفتن فاصله سه متر برای هر صندلی در فضای باز تالارها و تامین فضای هشت متر مربع برای هر نفر و پذیرش مشتری حداکثر با ۳۰ درصد ظرفیت تالار ضرورت دارد.

برهانی تصریح کرد: در فضای بسته و مسقف تالارها(سالن)، علاوه بر الزام رعایت دستورالعمل‌های اعلام شده در فضای باز، رعایت محدودیت پذیرش مشتری در شهرهای قرمز حداکثر تا ۱۵ نفر ، در شهرهای نارنجی ۲۰نفر، در شهرهای زرد ۳۰ نفر و در شهرها با شرایط آبی تا ۵۰ نفر لازم‌ و ضروری است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی صرفا برای مبارزه با شیوع کرونا و راهکاری برای حفظ سلامت آحاد جامعه است و انتظار می‌رود شهروندان و تالارداران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به شکست زنجیره این ویروس کمک کنند.

طبق جدیدترین اطلاعات سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، گرمسار، آرادان و مهدیشهر در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرخه و میامی در وضعیت زرد قرار دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها