سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز:

سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی البرز باز است

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی البرز گفت: سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعالیت دارند.

سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی البرز باز است

هادی آشتیانی با اشاره به موافقت کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، در خصوص انتقال رسته کتابخانه های عمومی از گروه ۳ به گروه ۲ شغلی اظهار کرد: بر این اساس سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی که تا پیش از این در وضعیت نارنجی بسته بودند دیروز (۵ تیر) بازگشایی و با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند.

وی در ادامه افزود: بخش کودک کتابخانه‌ها نیز برای امانت کتاب به کودکان فعال و برنامه‌های فرهنگی ویژه این گروه سنی با حضور ۳۰ درصد ظرفیت (به مدت یک ساعت) قابل اجرا خواهد بود.

آشتیانی به نحوه فعالیت بخش نابینایان و کتابخانه‌های سیار نیز اشاره کرد و گفت: بخش نابینایان و کتابخانه‌های سیار در وضعیت نارنجی به تناوب شرایط، به مراجعین ارائه خدمت خواهند داشت.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود از آغاز برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خبر داد و افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: در یازدهمین دوره این جشنواره، در کنار رشته های نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقه چهارگزینه ای و داستانک نویسی، رشته های شعرسرایی، پویش «برای امام زمانم» و قصه گویی اضافه شده و برای جلب مشارکت بیش از پیش ناشران و کتابداران دو بخش حمایت از چاپ و انتشار منابع برتر و نیز مروجان فرهنگ رضوی نیز در نظر گرفته شده است.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز توضیح داد: برای این جشنواره ۶ عنوان کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است.

آشتیانی در ادامه افزود: این جشنواره در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» در بستر الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط، به صورت فردی یا خانوادگی از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی به نشانی www.samakpl.ir در جشنواره شرکت کنند.

این مسئول اضافه کرد: در بخش «فردی» افراد علاقه‌مند می‌توانند متناسب با رده سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها در هر یک از رشته های جشنواره شرکت کنند. در بخش «خانوادگی» نیز اعضای خانواده‌ می‌توانند متناسب با رده سنی خود با مطالعه کتاب ها، به بخش خانوادگی سایت مراجعه کرده و در هر یک از رشته های مسابقه شرکت کنند.

وی در خاتمه با اشاره به مهلت شرکت در این جشنواره اظهار داشت: علاقه‌مندان جهت اطلاع دقیق از شرایط و مقررات یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و شرکت در این جشنواره، تا اول آبان ماه فرصت دارند به آدرس‌ www.samakpl.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها