اثر انگشت، راز باند مسلح را فاش کرد

اثر انگشت مجرم سابقه دار، راز باند مسلحی را که با حمله به خانه‌ها در ۳ استان مختلف کشور دست به سرقت زده بودند فاش کرد.

اثر انگشت، راز باند مسلح را فاش کرد

تحقیقات برای شناسایی و بازداشت دزدان مسلح از اوایل فروردین امسال شروع شد، وقتی زن جوانی با پلیس تماس گرفت و گفت ۴مرد خشن به خانه‌اش حمله ور شده و اموالش را سرقت کرده‌اند.

بعد از این تماس، مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران راهی محل سرقت که خانه‌ای ویلایی حوالی دهکده المپیک بود شدند و به تحقیق از شاکی پرداختند.

زن جوان گفت: ساعت ۸شب بود که صدایی شنیدم. وقتی می‌خواستم برای سرکشی به حیاط بروم ناگهان ۴مرد نقابدار را مقابل خود دیدم. آنها از روی دیوار به داخل حیاط پریده بودند و اسلحه داشتند.

دزدان خشن، من و ۴عضو دیگر خانواده‌ام را که همگی خانم بودیم گروگان گرفته و دست به سرقت تمام پول و طلاهایی زدند که در خانه داشتیم. آنها آنقدر خشن بودند که حتی برخی از اثاثیه خانه‌ام را تخریب کردند.

ردپای یک مجرم سابقه‌دار

ماموران بعد از تحقیق از شاکی، به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف خانه ویلایی پرداختند و متوجه شدند که سارقان سوار بر خودروی پژوی سفیدرنگی بودند که پلاک آن را مخدوش کرده بودند.

این سرنخ نتیجه‌ای نداشت و کارآگاهان در ادامه به بررسی محل سرقت پرداختند تا اینکه اثر انگشت یکی از سارقان را به‌دست آوردند و همین مسئله سرنخی شد برای شناسایی متهمان.

تحقیقات حکایت از این داشت که اثر انگشت متعلق به یکی از متهمان سابقه دار به نام سیاوش است. سیاوش پیش از این ۶بار به اتهام جرایم مختلف بازداشت و زندانی شده بود.

با این اطلاعات، پرونده او از بایگانی پلیس بیرون کشیده شد و مأموران با زیرنظر گرفتن پاتوق‌های وی، موفق شدند بعد از مدتی مخفیگاه او را شناسایی کنند. زیرنظر گرفتن سیاوش، اطلاعات بیشتری از این گروه در اختیار پلیس قرار داد و باعث شناسایی سایر اعضای باند سارقان مسلح شد.

بازداشت پیش از سرقت

اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد که متهمان برای دستبرد به خانه‌ای حوالی نواب برنامه‌ریزی کرده و قصد دارند به‌زودی آن را اجرا کنند. کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران درست در شبی که سارقان مسلح قصد ورود به خانه ویلایی و اجرای نقشه سرقت را داشتند، محل مورد نظر را محاصره کردند و وقتی سارقان قصد اجرای نقشه را داشتند وارد عمل شده و با شلیک هوایی موفق به دستگیری آنها شدند.

با دستگیری سارقان معلوم شد که این گروه اعضای بیشتری دارد و یکی از اعضای اصلی به محض اینکه متوجه بازداشت همدستانش شده فرار کرده و خودش را به مرزهای شمال غربی کشور رسانده تا قاچاقی از ایران خارج شود.

مأموران با به‌دست آوردن این اطلاعات، راهی مرز شده و متهم را پیش از خروج از کشور دستگیر کردند. با دستگیری ۴عضو اصلی باند سارقان مسلح، آنها اعتراف کردند که به‌صورت مسلحانه وارد خانه نخستین شاکی شده و با تهدید صاحب خانه دست به سرقت زده‌اند. همچنین در مخفیگاه آنها سلاح‌هایی که در سرقت‌ها استفاده می‌شد به همراه یک کیلو مواد‌مخدر کشف شد.

اگرچه متهمان تنها به سرقت در دهکده المپیک اعتراف کرده بودند اما در ادامه تحقیقات، راز سرقت‌های دیگر آنها فاش و مشخص شد که آنها در استان‌های فارس و خوزستان نیز با همین شیوه و شگرد دست به سرقت مسلحانه زده‌اند.

مأموران همچنین متوجه شدند که سرکرده باند، فردی است که چند سال قبل به اتهام معاونت در قتل بازداشت شده و پس از آزادی از زندان باند سرقت مسلحانه را تشکیل داده است. این مرد در تحقیقات گفت: یکی از دوستانم چند سال قبل به خواستگاری دختری رفت و با یکدیگر نامزد شدند.

اما دوران نامزدی‌شان به خوبی پیش نرفت و به‌دلیل درگیری‌هایی که داشتند از یکدیگر جدا شدند. دختر جوان بعد از جدایی ازدواج کرد و رفیقم که از این اتفاق عصبانی شده بود برای انتقام‌جویی شوهر آن زن را به قتل رساند و ۲ نفر را زخمی کرد. من هم چون شب حادثه همراهش بودم دستگیر شدم و به اتهام معاونت در قتل به زندان افتادم.

چند سال زندان بودم و همانجا بود که تصمیم گرفتم بعد از آزادی باند سرقت تشکیل بدهم. ما نقاب به‌صورت می‌گذاشتیم و با حمله به خانه‌ها، اموال باارزش را به سرقت می‌بردیم تا اینکه تصمیم گرفتیم سرقت‌هایمان را در تهران ادامه بدهیم؛ ولی زمانی که قصد سرقت از دومین خانه در پایتخت را داشتیم دستگیر شدیم.

اعضای این گروه با قرار قانونی بازداشت شده و در اختیار مأموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند و تحقیق از آنها ادامه دارد.

منبع: همشهری

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها