انتقاد تند جمهوری اسلامی از شورای نگهبان

شما کاری کرده‌اید که این انتخابات، نه رقابتی است و نه مشارکتی. لطفاً ملت را به حساب بیاورید و با تجدیدنظر اساسی در عملکرد خود، کاری کنید که انتخابات ۱۴۰۰ رقابتی و مشارکتی شود.

انتقاد تند جمهوری اسلامی از شورای نگهبان

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: معتقدیم روش شورای نگهبان در بررسی و اعلام صلاحیت‌ها نه‌تنها کمکی به مشارکت مردم در انتخابات نمی‌کند، بلکه عامل مهمی برای کاهش مشارکت است.

خروجی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را قابل دفاع نمی‌دانیم. این واقعیت آنقدر مشهود است که برای اثبات آن نیازی به استدلال نمی‌بینیم.

از میان ثبت‌نام کرده‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به هیچیک از آنان گرایش نداریم و با هیچکدام نیز مخالف نیستیم. بنابراین، اگر تأیید یا عدم تأیید صلاحیت‌ها را غیرقابل دفاع می‌دانیم، به دلیل گرایش‌ها و علائق شخصی نیست.

معتقدیم روش شورای نگهبان در بررسی و اعلام صلاحیت‌ها نه‌تنها کمکی به مشارکت مردم در انتخابات نمی‌کند، بلکه عامل مهمی برای کاهش مشارکت است. این فراز از بیانات رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، باید چراغ راه شورای نگهبان در بررسی و اعلام صلاحیت‌ها باشد که: «دشمنان ملت ایران می‌دانند که وقتی اعتماد وجود نداشت، مشارکت ضعیف خواهد شد. وقتی مشارکت و حضور در صحنه ضعیف شد، مشروعیت نظام دچار تزلزل خواهد شد. آن‌ها این را می‌خواهند. هدف دشمن اینست. می‌خواهند اعتماد را بگیرند تا مشروعیت را از جمهوری اسلامی بگیرند... این، آن چیزی است که با هیچ خسارت دیگری قابل مقایسه نیست».

بدون مجامله به اعضاء شورای نگهبان می‌گوئیم شما در انتخابات مجلس یازدهم به این سخن رهبری عمل نکردید و نتیجه عملکرد شما این مجلس اقلیتی شد و حالا به جای آنکه نتیجه نامطلوب آن عملکرد برای شما پندآموز باشد، بار دیگر همان روش را در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ تکرار کرده‌اید و مسئولیت عدم استقبال مردم از این انتخابات نیز برعهده شما خواهد بود.

خروجی بررسی‌های شما درباره صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری بگونه‌ایست که حتی فرد شاخص مورد تأیید شما نیز ابراز نارضایتی کرده و اعلام نموده است: «از دیروز عصر (دوشنبه ۳ خرداد) که از نتایج تعیین صلاحیت‌ها مطلع شدم، شاید شما‌ها و خود آقایان هم خبر نداشته باشند من تماس‌هائی گرفتم و در حال انجام رایزنی‌هائی هستم که صحنه انتخابات، رقابتی‌تر و مشارکتی‌تر شود».

به نظر می‌رسد ایشان با قدری مسامحه خواستار «رقابتی‌تر» شدن انتخابات هستند، ولی واقعیت اینست که شما کاری کرده‌اید که این انتخابات، نه رقابتی است و نه مشارکتی. لطفاً ملت را به حساب بیاورید و با تجدیدنظر اساسی در عملکرد خود، کاری کنید که انتخابات ۱۴۰۰ رقابتی و مشارکتی شود و دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با مشاهده پشتوانه مردمی این انقلاب و نظام ناامید شوند.

منبع: فرارو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • سجاد
    0

    ملت مگه مهم هستن کی مردم مهم بودن اصلا جمع کنین این مسخره بازی همه اینا نمایشه مردم خستن چجوری دیگه اعلام کنن

  • عبداللهي
    0

    اتفاقا شوراي نگهبان به وظيف قانوني خود بسيار خوب عمل كرد و باعث شد بعضي افرادي كه در گذشته باعث خسارت محض به كشور شدند احراز صلاحيت نشوند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خود این شورات از همه بیشتر خسارت زده .

  • مهدی
    0

    مردم هرگز پشت وانه شما نیستند بخدا قسم از هر کس سوال کردیم می‌گه رأی نمیدم .

  • اشک
    0

    خبر فوری. روزنامه جمهوری اسلامی صحیح است. لطفا درست تایپ بفرمایید

  • کاربر ناشناس
    0

    عملکرد ۸ساله شما باعث مشارکت حداقلی شده

  • کمیل
    0

    همیشه پختگی افراد و احزاب در چالش ها هست که مشخص میشه. شورای نگهبان یک نهاد قانونی هست که وظیفه اش بررسی و تائید صلاحیت بود. همه باید از قانون تبعیت کنند. از حماقت بعضی از افراد در شگفتم. هنوز نمی فهمن که ملاک تائید صلاحیت نامزدها، وابستگی اون ها به یک نهاد یا یک تشکل نیست، بلکه ملاک خود نامزدها هستن. به شوارای نگهبان ربطی نداره که افراد در چه تشکل یا حزبی هستن. در این حالت ممکنه 5 نفر که مثلا اصولگرا هستن انتخاب بشن و حتی یک نفر اصلاح طلب هم انتخاب نشه. یا بر عکسش. این عین عدالت هست. ما یاد گرفتیم که فقط غرغر کنیم. گاهی حتی علت رو هم نمیدونیم چیه. الان باید هممون تابع قانون باشیم.

    نظرات شما -
    • کمیل
      0

      غلط کردم اشتباه کردم پاتو لیس میزنم من یه گونی سیب زمینی بیرگ گرفتم تا پاچه خوار باشم قول یه بسته ساندیس هم دادند نمی دانم بدهند یا ندهند بیجا کردم اشتباه کردم آقای احمدی نژاد شما خوبی هاله نوری ببخشید آقای تاجزاده ساندیس است کاریش نمیشه کرد جناب زرگانی نامردی نظرم نزاری

    • زرگانی
      0

      بیچاره ها !!.....اینقدر توهم توطیه دارید که فکر کردید من مسول این سایت هستم؟!...خخخخ...رفقا...امریکا علنی تو روز روشن ایران رو تهدید به بمباران هسته ای میکنه!...و من امثال من، بهش میگیم دشمن!...بعد شما ما رو به داشتن توهم توطیه محکوم میکنید!ولی خودتون دست همه رو با این کامنت هاتون بستید..خخخخ....رفقا بیایید ببینید ایشون که از شماست چقدر توهم توطیه داره!...خخخخ...بخدا من مسول سایت نیستم...خخخخخ

  • مح
    0

    اگر امثال شما را رد صلاحیت می کردن اقای روحانی امروز ملت هم پر شور وشوق شرکت می کرد هم از درون نظام به شورا حمله نمی کردن شما باعث این بد بختیها شدید چون زبان دیپلماسی بلد بودی

  • ی ط
    0

    وقتي کسانی چون احمد خاتمی در شورای نگهبان همه‌کاره میشوند باید........‌احمد خاتمی قبلا در دفتر مرحوم حسینعلی منتظری همه‌کاره بود که باامام خمینی وحاج احمد آقا خمینی و.....‌.اصطکاک هم داشت......

  • بهروزبیات
    0

    نظر. بیخیال. ماروکه بازی نمیدن.

  • کاربر ناشناس
    0

    خدایا خودت جنتی رابازنشست کن

  • کمیل
    0

    لطفا بدون حاشیه بگید صلاحیت شورای نگهبان استصوابی را چه کسی تایید میکند آیا احوالات ایشان درجا میزند مثال حال فعلی افراد است نمیشوند؟!!!!!

  • جوش نزن
    0

    دردت لاریجانی و جهانگیری هست نه مردم

  • گل
    0

    خودت هشت سال رئیس بودی چه کردی که نوچه هات کنند

  • غیر قابل نشر
    0

    اتفاقا" کاملا" مشارکتی است .حق الشرکه شورارا کنار گذاشته اند .

  • فاطمه
    0

    مردم بدسلیقه بودن خودشون دارن انتخاب میکنن

  • مموت
    0

    دم شوراي نگهبان گرم كه نگذاشت مردم اشتباه 8 سال پيش را با انتخاب غلط تكرار كنند

  • وحید
    0

    دیگه انگیزه‌ای برای نظر دادن هم وجود ندارد....

  • محم
    0

    نه شورا شورای نگهبان هست و نه انتخابات انتخابات این یک کودتا در کشور هست

  • الا مراد
    0

    بازی بسیار خوبی است تیم ریسی در زمین رقیب ندارد. حتی دروازه بان هم ندارد ملت ریسی تا توان. دارد گل بزند ملت هم تماشا می کنند ولی تشویق نه ............

  • هفت لنگ بختیاری
    0

    روزنامه جمهوری اسلامی بااین ادبیات متخاصم گونه در زمین دشمن بازی می کند.درود بر شورای نگهبان که به حق افراد نالایق راتایید نکرد .هرچند دونفر از طیف غرب زده اصلاحات هم هستند .وفرداامثال خاتمی وخویینی ها پست سر همین ها محکم می ایستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خواهشاً ببند . بجز رییسی کدام داوطلب تایید شده در حد حتی شهرداری تهران است چه برسد به ریاست جمهوری . جالب است چرا سعید محمد را تایید نکردند ؟ بهتر است بگوییم شورای نگهبان باند مافیای قدرت و ثروت . از کلمات قشنگ قانون اساسی و دموکراسی و حقوق انسانها و کرامت و... استفاده نکنیم ای کاش نحوه اداره کشور مانندچند هزار سال گذشته بصورت سلسله مراتب و از بالا به پایین شود ، در قدیم شاهنشاهی و حالا هم رهبری و بساط این انتخابات که باعث فساد و بی برنامه بودن و نبود یک چشم انداز روشن شده ، جمع شود . دلیل موفقیت نیروهای نظامی و دستاوردهای دفاعی هم همین روش شبیه شاهنشاهی است ولی کو درس عبرت!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها