ورزش عشایر در کرمانشاه فعال می‌شود

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای برگزاری اولین دوره جام ورزش عشایر در استان خبرداد.

ورزش عشایر در کرمانشاه فعال می‌شود

زهرا کشتمند در حاشیه دیدار با مسئول ورزش بانوان استان،‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین دوره جام ورزش عشایر استان کرمانشاه از هشتم خرداد در منطقه زیبای صیدایاز گیلانغرب آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: جام عشایر استان در چهار رشته پلان، چوب کشی، هفت سنگ و طناب کشی برگزار می شود.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر این چهار رشته، برخی از بازی های بومی محلی هر منطقه که خاص مردم آنجاست و جزو آداب و رسوم آنها محسوب می شود نیز در این برنامه مورد توجه قرار خواهد گرفت و آن را اجرا خواهیم کرد.

وی یکی از اهداف مهم برگزاری اولین دوره جام ورزش عشایر در استان را شناسایی ظرفیت ها و استعدادیابی خواند و گفت: نفرات برتر هر رشته در قالب یک تیم به مسابقات المپیاد کشوری اعزام خواهند شد.

کشتمند با بیان اینکه مرحله اول رقابت های جام ورزش عشایر به مدت یک هفته در دو نقطه از مناطق عشایر نشین استان برپا خواهد شد، عنوان کرد: با کمک امور عشایر حدود 14 نقطه را که محل استقرار و اسکان عشایر هستند شناسایی کرده ایم و بنا داریم تا بتدریج این رقابت ها را در همه این مناطق برگزار کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد اجرای این برنامه به ایجاد تحرک و شادی و نشاط میان عشایر سختکوش استان منجر شود.

در این نشست شهین فیضی نایب بانوان هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی نیز به وجود ظرفیت های بالایی ورزش روستایی استان اشاره کرد و گفت: قطعا اگر مسابقات لیگی رشته های مختلف در کشور برگزار شود می توانیم نمایندگان خوبی داشته باشیم و روی سکو قرار بگیرم، اما این منوط به حمایت های مالی خواهد بود.

بهاره فتاحی مسئول کمیته آموزش هیات نیز از برنامه ریزی برای برگزاری دوره های آموزشی و کلاس های مربیگری در روستاها خبرداد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها